۰ نفر

طلا روی بلاکچین همراه با امنیت و راحتی:

پکس گولد چیست؟/چگونه می توان در بازار ارز دیجیتال طلا خرید؟

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱
کد خبر: 667859
پکس گولد چیست؟/چگونه می توان در بازار ارز دیجیتال طلا خرید؟

پکس گولد یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که مانند ارز های دیجیتال دیگر روی بلاکچین قرار دارد. با خرید توکن پکس گولد (PAXG) علیرغم بهره بردن از امنیت و راحتی که در فناوری ارزهای دیجیتال وجود دارد از مزایای سرمایه گذاری در طلا هم بهرمنده خواهید شد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در سال‌های اخیر، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ارزهای دیجیتال به گزینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند.

 با این حال، کالاهای فیزیکی مانند طلا هنوز هم تقاضای بالایی دارند. در سال ۲۰۲۱ که ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در مجموع به ۳ تریلیون دلار رسید و اکنون حدود ۱ تریلیون دلار است، ارزش بازار طلا به تنهایی ۱۱ تریلون دلار است.

 سرمایه گذاران هوشمند بهتر است از هر کدام این دارایی ها، چه رمزارز و چه طلا در سبد سرمایه گذاری خود داشته باشند.

طلا کالایی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی گردد. طلا به‌عنوان ذخیره‌ ارزش و به‌عنوان وسیله مبادله هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 حتی با اختراع ارز دیجیتال غیرمتمرکز، طلا به همان اندازه پراهمیت باقی مانده است.

 اگرچه، برای اکثر سرمایه گذاران فردی، داشتن طلا می تواند دشوار و دور از دسترس باشد. یک شرکت رمزنگاری به نام پکس گولد PAX Gold (PAXG) وجود دارد که هدفش این است که مالکیت طلا را دموکراتیک‌تر کرده و در دسترس سرمایه‌گذاران روزمره قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد آن را مانند هر ارز دیجیتال دیگری معامله کنند.

پکس گولد روشی را برای ترکیب ارز دیجیتال با دارایی‌های فیزیکی مانند طلا کشف کرده است که آن را برای سرمایه‌گذارانی که به جایگزین‌های معمولی عادت دارند جذاب می‌کند.

 این مقاله PAX Gold (PAXG) پکس گولد را مورد بحث قرار می‌دهد و نحوه عملکرد این ارز دیجیتال را تحلیل می‌کند.

پکس گولد چیست؟

ارز دیجیتال

پکس گولد (Paxos Gold) یک رمزارز است که توسط ذخایر واقعی طلا که توسط (Paxos) پکسوس یک شرکت انتفاعی در نیویورک نگهداری می شود، پشتیبانی می شود. 

هر توکن PAXG پکس گولد به نسبت ۱:۱ به یک اونس تروا 

(t oz) از یک شمش طلای ۴۰۰ اونسی طلای تحویل لندن (London Good Delivery) که در انبارهای امنیتی Brinks در لندن ذخیره شده است، مرتبط است. 

رمزارز با پشتوانه طلای پکس گولد (PAXG)، توسط انجمن بازار شمش طلای لندن (LBMA) تایید شده است که توسط شمش های طلا پشتیبانی می شود و ممکن است برای شمش واقعی بازخرید شود.

ارز دیجیتال

سرمایه گذاران طلای PAX از مشکل ذخیره سازی و حفظ طلای فیزیکی و همچنین مشکلات حمل و نقل آن در امان هستند.

 همچنین، آن را می توان به صورت کسری خریداری کرد که باعث می شود سرمایه گذاران خرد که نمی توانستند طلای واقعی را با قیمت بالا خریداری کنند، در دسترس تر باشد.

 PAX Gold دارای ترکیبی از ویژگی‌های مالکیت فیزیکی طلا و ارز دیجیتال است که راه‌حل‌هایی برای بسیاری از چالش‌های امروزی در بازار طلا مانند هزینه‌های بالا، نگرانی‌های ذخیره‌سازی و کمبود نقدینگی ارائه می‌دهد.

چه شرکتی مالک پکس گولد است؟

Paxos Trust Company، یک موسسه مالی و شرکت فناوری مستقر در شهر نیویورک که در فناوری بلاک چین تخصص دارد، پکس گولد را ایجاد کرد. چارلز کاسکاریلا و ریچارد تئو، هر دو تحلیلگر های سابق در شرکت‌ گلدمن ساکس، پکسوس را در سال ۲۰۱۲ تأسیس کردند.

پکس گولد تنها پروژه ارز دیجیتالی نیست که پکسوس انجام داده است. آنها علاوه بر پکس گولد ، پکس دلارPAX Dollar (USDP)، یک دلار استیبل کوینی را نیز ایجاد کرده اند. آنها همچنین دارای حمایت نهادی قوی هستند و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند OakHC/FT، Mithril Partners و PayPal Ventures جمع آوری کرده اند.

PAXG چگونه کار می کند؟

توکن PAX Gold بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است که به آن قابلیت حمل در میان کیف پول ها، صرافی ها، پلتفرم های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سایر برنامه هایی که از اتریوم استفاده می کنند، می دهد. پکس گولد به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را با شمش‌های طلای با کیفیت بالا معامله، سهام یا بازخرید کنند.

 این شمش‌های طلا توسط انجمن بازار شمش لندن تایید شده و در انبارهای امن در سراسر جهان نگهداری می‌شوند. حتی با این اقدامات امنیتی درجه یک و طلای باکیفیت، پکس گولد هیچ هزینه نگهداری یا ذخیره‌سازی دریافت نمی‌کند و فقط ۰.۰۲٪ کارمزد تراکنش دارد.

آیا پکس گلد ایمن است؟

 پکس گلد نه تنها دارای استاندارد های بالای کیفی است، بلکه به طور قابل اعتماد و شفاف عمل هم می کند.

 هم پکس گولد و هم شرکت هلدینگ آن، Paxos Trust، تحت صلاحیت قانونی دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) هستند. علاوه بر این، PAX Gold به طور مستقل از مصرف کننده و دارایی های شرکت محافظت می کند و اطمینان می دهد که مصرف کننده در صورت ورشکستگی این شرکت، همچنان ایمن است.

پکس گلد تحت ممیزی ماهانه از یک شرکت حسابرسی شخص ثالث قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که ذخایر طلای آن با عرضه توکن های PAXG مطابقت دارد.

 گزارش های این گواهی ها در وب سایت رسمی Paxos منتشر شده است. علاوه بر این، توسعه دهندگان PAXG دائم در تلاش هستند تا هر گونه باگ یا آسیب پذیری احتمالی در شبکه را فورا رفع کنند.

آیا پکس گلد طلای واقعی است؟

ارز دیجیتال

همانطور که قبلا ذکر شد، طلای Pax، طلای توکن شده است که در شبکه بلاک چین عمل می کند.

 توکن سازی به معنی تبدیل دیجیتالی دارایی های فیزیکی و نامشهود به ارز دیجیتال است.

 توکن PAXG دارای پشتوانه طلای فیزیکی از شرکت تراست پکسوس است. 

طلا، ذخیره ارزش خوبی است زیرا ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند.

 به این ترتیب، اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده می شود. 

وقتی دلار ارزش خود را از دست می دهد، طلا به دلار گران می شود و بالعکس. این امر طلا را به گزینه ای محبوب برای سرمایه گذارانی تبدیل می کند که به دنبال محافظت از ثروت خود در برابر تورم هستند.

توکن‌های پکسوس دارای شماره سریال‌هایی هستند که با شمش‌های طلای فردی مطابقت دارد. 

شماره سریال، ارزش و سایر ویژگی‌های طلای فیزیکی دارنده را می‌توان با وارد کردن آدرس کیف پول اتریوم یک فرد در ابزار جستجوی سایت پکسوس کشف کرد.

 آنها همچنین گزینه ای دارند که می توان از طریق آن برای تبدیل پکس گولد (PAXG) خود به پول فیات، ارز دیجیتال دیگر یا شمش های طلای تخصیص یافته و تخصیص نیافته با قیمت فعلی بازار طلا اقدام کرد.

تفاوت بین ETF های طلا و توکن PAXG چیست؟

تفاوت اصلی بین ETF طلا و Pax Gold این است که سرمایه گذار یک ETF قراردادی را می‌خرد که فقط از قیمت طلا تقلید می‌کند، اما کاربر مالک دارایی اصلی نیست.

 هر توکن PAXG مستقیماً به یک شمش طلای واقعی که در یک خزانه لندن نگهداری می‌شود مرتبط است و هر توکن PAXG معادل یک انس طلا است.

صندوق های قابل معامله طلا در بورس (ETF) فقط ارزش طلا را دنبال می کنند. آنها فقط به سرمایه گذاران امکان دسترسی به قیمت طلا را می دهند، نه مالکیت. 

ETF های طلا نمی توانند با مالکیت کامل این فلز مقایسه شوند. به عنوان مثال، زمانی که تسویه حساب اتفاق می افتد، ارزش قرارداد ممکن است کمتر از مالکیت واقعی طلا باشد.

در مقابل، PAXG یک نمایش دیجیتالی از طلای فیزیکی است. هر توکن PAXG نشان دهنده یک اونس تروی طلا در خزانه های لندن است که با اعداد متوالی قابل شناسایی است.

PAX Gold یک سرمایه گذاری عالی برای سرمایه گذاران سنتی و مدرن است که می خواهند بدون به خطر انداختن اهداف شخصی خود در طلای سرمایه گذاری کنند.

شما با سرمایه گذاری در پکس گولد، می‌توانید با یک سرمایه‌گذاری واحد، هم در منابع فیزیکی و هم در منابع دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و از بهترین جنبه‌های هر کدام بهره ببرید.

ارز دیجیتال

پکس گلد چگونه برای شرکت پکسوس کسب درآمد می کند؟

PAX Gold از دو طریق درآمد کسب می کند: یک حق بیمه اندک برای طلا و یک کارمزد توکنیزاسیون در زمان خرید اولیه.

 درصد هزینه توکنیزاسیون بستگی به مقدار خریداری شده اولیه دارد. برای خریدهای یک اونس یا کمتر ۱% است اما برای خریدهای بزرگتر به میزان قابل توجهی کمتر است. شرکت پکسوس هزینه نگهداری را دریافت نمی کند، اما هر زمان که مشتری بخواهد توکنی را در شبکه بلاک چین بخرد یا بفروشد، هزینه ۰.۰۲٪ را دریافت می کند.

 

آیا می توانید PAXG را استیک کرد؟

 شما می‌توانید با استیک کردن توکن های PAXG خود، سود دریافت کنید، اما نرخ‌ها بسته به مدت زمانی که استیک می کنید متفاوت هستند.

 استیک کردن  PAXG مانند دیگر ارزهای دیجیتال به شما امکان می دهد تا سود کسب کنید، اما باید توکن های خود را برای مدت زمان مشخصی در پلتفرم های معتبری که این کار را انجام می دهند قفل کنید.

 چگونه PAXG بخریم؟

 این توکن برای خرید در چندین صرافی از جمله بایننس، کوکوین، کراکن، کوین بیس در دسترس است. 

در اینجا مراحل خرید توکن های PAXG در صرافی رمزنگاری آورده شده است:

-یک کیف پول معتبر ارز دیجیتال دانلود کنید که از PAXG مانند کیف پول تراست والت پشتیبانی می کند.

ارز دیجیتال

کیف پول هایی که از پکس گولد پشتیبانی می کنند

-عبارت بازیابی خود را در جای ایمن ذخیره کنید.

-از هزینه های شبکه اتریوم مطلع شوید و برای آن آماده شوید.

-مقداری توکن اتریوم برای هزینه های نقل و انتقالات خرید کنید و آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

-سپس توکن PAXG را از طریق صرافی های معتبر خریدارای کنید و آن را به کیف پول خود واریز کنید.

آینده توکن های دارای پشتوانه 

توکن‌های دارای پشتوانه، نمایش‌های دیجیتالی دارایی‌های فیزیکی هستند که می‌توانند برای دارایی زیربنایی بازخرید شوند. این دارایی می تواند طلا، نفت، املاک و مستغلات، سهام، سویا، ذرت یا تقریباً هر کالای دیگری باشد.

توکن‌های دارای پشتوانه، دسترسی به دارایی‌ها بازارهای باز را که زمانی غیرقابل دسترس و پرهزینه بودند را تسهیل میکند، 

ما می توانیم با انجام این کار، امنیت و شفافیت را در روابط تجاری خود تضمین کنیم. این شیوه کسب و کار، آینده و نحوه تفکر ما در مورد مالکیت و خلق ثروت را تغییر می دهد.

توکن های دارای پشتوانه ممکن است به رفع مشکلات ناشی از تورم یا کاهش ارزش ارزها و همچنین بازار سهام غیرقابل پیش بینی کمک کنند.

از این پس افراد یک انتخاب مالی جدید قابل دوام دارند که به لطف پتانسیل توکن های دارای پشتوانه، نقدینگی دیجیتال را با ارزش دارایی های واقعی در صورت نیاز ترکیب می کند.

 قبلاً دیده‌ایم که چگونه توکن‌های دارای پشتوانه در برنامه‌های کاربردی متعدد استفاده می‌شوند.

آینده توکن سازی دارایی فقط به اندازه تصور محدود است. با توجه به موارد استفاده جدید که هر روز کشف می شود، فکر کردن به همه احتمالات برای اینکه چگونه توکن های دارای پشتوانه می توانند به افراد و مشاغل در سراسر جهان کمک کنند، هیجان انگیز است.

هشدار به کاربران رمزارز در ایران

با توجه به تحریم های بین الملی علیه دولت ایران، تمام صرافی های خارجی و شرکت های خدمات رمزارز، استیبل کوین ها، توکن های دارای پشتوانه به کاربران از  کشور ایران خدمات ارائه نمی دهند و در صورت دور زدن تحریم ها توسط کاربران ایرانی به هر شیوه ای، این شرکت ها می توانند دارایی آنها را مصادره یا فریز کنند.

پکس گولد هم مانند استیبل کوین های مطرح بازار، کاربران ایرانی را مشمول تحریم می داند و دارایی آنها را می تواند مصادره و فریز کند.