۰ نفر

سیاست آمریکا در برابر رمزارزها؛

هشدار کاخ سفید درباره تاثیرات ماینینگ بر تغییرات آب و هوایی

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 666834
هشدار کاخ سفید درباره تاثیرات ماینینگ بر تغییرات آب و هوایی

در گزارش جدیدی که روز پنجشنبه منتشر شد، دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید از ایالات متحده خواست تا تحقیقات گسترده ای را در مورد پیامدهای انرژی استخراج ارزهای دیجیتال انجام دهد تا قوانینی برای این بخش ایجاد کند.

اقتصاد آنلاین - مهرداد فرامهر؛ یکی از اولین واکنش ها به سیاست ایالات متحده در این مطالعه گنجانده شده است. در پاسخ به فرمان اجرایی رئیس جمهور جو بایدن در مورد ارزهای دیجیتال، این دفتر جزئیاتی را در مورد نحوه رسیدگی به موضوع اثرات زیست محیطی استخراج رمزارز ارائه کرد، مانند وسعت آسیب و اینکه چگونه کریپتوهای مختلف از نظر قدرت مورد نیاز استخراجشان متفاوت اند.

این گزارش از سازمان‌های دولتی مانند آژانس حفاظت از محیط‌ زیست و وزارت انرژی می‌خواهد با ایالت‌ها و دولت‌های محلی همکاری کنند تا مقرراتی را برای تأثیرات زیست ‌محیطی صنعت، مانند درجه و منبع برق مصرفی، آلودگی صوتی، استفاده از آب و نحوه تولید برق بدون مصرف سوخت های فسیلی برای جبران استفاده برق مورد نیاز استخراج کریپتو اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش، دولت باید گزینه های اجرایی را بررسی کند. اگر این تلاش‌ها نتواند پیامدهای آن را کاهش دهد، کنگره ممکن است قوانینی را برای محدود کردن یا ممنوعیت استفاده از فرآیندهای اجماع با بهره ‌وری انرژی بالا برای استخراج دارایی‌های کریپتویی معرفی کند.

طبق این مقاله، استخراج ارزهای دیجیتال، به ویژه استخراج بیت کوین، مقدار قابل توجهی برق مصرف می کند و اهداف پایداری آمریکا را به خطر می اندازد.

در این گزارش همچنین آمده است: "تولید انرژی جهانی برای دارایی‌های کریپتو با بیشترین سرمایه بازار به میزان مجموع 140 تا 30 ± میلیون تن انتشار دی‌اکسید کربن در سال  (Mt CO2/y) یا تقریباً 0.3 درصد از انتشار سالانه GHG جهانی است. "