۰ نفر

تحلیلی بر چارت ETH/BTC؛

رشد ۶۰ درصدی اتریوم نسبت به بیت کوین پیش رو است؟

۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴
کد خبر: 666741
رشد ۶۰ درصدی اتریوم نسبت به بیت کوین پیش رو است؟

آیا اتریوم در مقابل بیت‌کوین به رشد خود ادامه می‌دهد؟ مشخصات تکینکالی نمودار جفت ارز ETH/BTC حاکی از افزایش ۶۰ درصدی در آینده است. در واقع، اتریوم می‎تواند در روزهای منتهی به مرج مورد انتظار خود، وارد مرحله شروع این رشد شود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ توکن بومی بلاکچین اتریوم، ETH، پتانسیل ثبت رشدی عمده را در مقابل بیت‌کوین (BTC) دارد. به عبارت دیگر، جفت ETH/BTC امکان صعود به بالاترین حد سالانه خود را نشان می‌دهد.

الگوی معکوس صعودی کلاسیک در چارت ETH/BTC

نشانه‌های صعود از یک الگوی تکنیکالی کلاسیک به نام سر و شانه معکوس سر چشمه می‌گیرند که زمانی ایجاد می‌شود که قیمت بالای سطح حمایتی ناشی از خط گردن بسته شود و فرورفتگی میانی، یا سر، عمیق تر از دو تا شانه‌ها باشد. قیمت پس از شکست خط گردن و بسته شدن در بالای آن در حالی که همراه با افزایش حجم معاملات است، تایید می‌شود. به عنوان یک قاعده از تحلیل تکنیکال، هدف این الگو رشدی به اندازه حداکثر فاصله بین پایین ترین نقطه سر و خط گردن است. اکنون نمودار قیمتی اتریوم نسبت به بیت‌کوین چینین الگویی را ترسیم کرده است و در بالای خط گردن، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، در حال شکل گیری است.

نمودار قیمت هفتگی ETH BTC با تنظیم الگوی سر و شانه معکوس

نمودار قیمت هفتگی ETH/BTC با تنظیم الگوی سر و شانه معکوس. منبع: TradingView.

اگر قیمت اتریوم به طور قاطعی و پر قدرت بالاتر از خط گردن بسته شود، هدف صعودی اتریوم در سال ۲۰۲۲ حدود ۰.۱۳۶ بیت‌کوین خواهد بود که تقریباً ۶۰ درصد از سطح قیمت فعلی افزایش می‌یابد.

شور و شوق ارتقاء مرج جفت ETH/BTC را تقویت می‌کند

لحظه شکست در الگوی مذکور، ممکن است قبل از تغییر اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) باشد. در حالی که آپدیت مرج توسط طرفداران به عنوان جایگزینی کم مصرف انرژی برای PoW تبلیغ می‌شود، همچنین این به روز رسانی می‌تواند، انتشار سالانه کوین‌های اتریوم را تا ۴.۲٪ کاهش دهد. علاوه بر این، تقاضا برای ETH به ‌عنوان وسیله‌ای برای دریافت هرگونه توکن فورک شده بالقوه پس از مرج، باعث شده است که جفت ETH/BTC بیش از ۵۵ درصد از زمان اعلام انتشار این ارتقاء در ۱۴ جولای افزایش یابد.

نمودار قیمت روزانه ETH BTC

نمودار قیمت روزانه ETH/BTC. منبع: TradingView.

مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیریت دارایی بیتی(Bitwise) ، معتقد است که تغییر اتریوم به یک پروتکل کم مصرف انرژی می‌تواند جذابیت آن را در بین سرمایه گذاران نهادی افزایش دهد. به نوبه خود، می‌تواند اطمینان حاصل کند که اتریوم در ارزش بازار از بیت‌کوین پیشی بگیرد. هوگان به فوربس گفت: «ممکن است که اتریوم، کاملاً آینده‌ بیت‎کوین را تغییر دهد». لازم به ذکر است که در حال حاضر، ارزش بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری اتریوم در دومین رتبه پس از ارزش ۳۶۹ میلیارد دلاری بازار بیت‌کوین قرار دارد.

همچنین در این باره، تحلیلگر Riteable خاطرنشان می‌کند که از طرف دیگر، نمودار قیمت اتریوم به بیت‌کوین در نزدیکی محدوده مقاومتی بلندمدت خود معامله می‌شود. بنابراین روند صعودی و مداوم اخیر ETH/BTC با کاهش حجم و شاخص قدرت نسبی (RSI) همراه شده است. به عبارت دیگر، یک واگرایی نزولی در آن مشاهده می‌شود که می‌تواند به معنای اتمام افزایش قیمت ETH/BTC در کوتاه مدت باشد و منجر به اصلاح پس از ارتقاء مرج شود.

نمودار قیمت روزانه ETH BTC

نمودار قیمت روزانه ETH/BTC. منبع: TradingView.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.