۰ نفر

استقبال از رمزارزها در روسیه؛

ایجاد استیبل کوین مخصوص تجارت روسیه و کشورهای متحد

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبر: 666253
ایجاد استیبل کوین مخصوص تجارت روسیه و کشورهای متحد

بر اساس گزارش‌ها، وزارت دارایی روسیه همکاری با دولت‌ کشورهای «متحد» را برای ایجاد یک پلتفرم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر استیبل کوین آغاز کرده است. به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری دولتی روسیه تاس، الکسی مویسف معاون وزیر دارایی گفت که دولت به دنبال ایجاد بستر تسویه حساب برای جلوگیری از استفاده از دلار و یورو است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بنا بر گزارش ها، وزیر دارایی گفت که دولت روسیه باید مقررات بیشتری را برای اجرای پلتفرم بین روسیه و کشورهای دوست احتمالاً از جمله چین، بلاروس و کره شمالی ایجاد کند.

مویزف گفت: ما دارایی های توکن‌شده قابل قبولی را ارائه می‌دهیم که در این پلتفرم‌ها استفاده می‌شوند، علاوه بر این استیبل‌کوین‌ها را می‌توان به دارایی هایی که عموماً شناخته شده اند، مثلاً طلا، که ارزش آن برای همه طرف‌های درگیر مشخص و قابل درک است، متصل کرد.

روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین در ماه فوریه، هدف تحریم های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است. اتحادیه اروپا در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد بسیاری از بانک‌های روسی را از سیستم پیام‌رسانی انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی یا SWIFT حذف کند. علاوه بر این، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده چندین نهاد و اتباع روسی را به فهرست اتباع ویژه تعیین‌شده خود اضافه کرد.

در بحبوحه جنگ در اوکراین، گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات روسی در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم‌های اعمال‌شده بوده‌اند.

 در ماه جولای، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن دارایی‌های دیجیتالی به عنوان پرداخت غیر قانونی اعلام شد، اما بانک مرکزی این کشور طبق گزارش‌ها استفاده از رمزارز را برای پرداخت‌های فرامرزی، قانونی اعلام کرد.