۰ نفر

کم ریسک ترین راه استخراج بیت کوین

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 663516
کم ریسک ترین راه استخراج بیت کوین

صنعت استخراج بیت‌کوین یکی از جذاب‌ترین و البته پر سودترین ویژگی‌های فناوری بلاک چین است که طی سال‌های اخیر در دنیا بسیار محبوب شده است. در ایران نیز این صنعت به دلیل درآمد دلاری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اگر بخواهیم از نظر قانونی صنعت ماینینگ را مورد بررسی قرار دهیم؛ براساس گفته‌های مدیرعامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تنها راه قانونی بدست آوردن رمزارز و فعالیت در صنعت کریپتو، استخراج ارزهای دیجیتال در فارم‌های قانونی و طبق مصوبات وزارت صمت است.

صنعت ماینینگ (استخراج رمز ارز) دو ویژگی عمده دارد؛ یکی مصرف برق زیاد دستگاه‌های ماینر و دیگری نیز هزینه قابل توجه خرید و تامین تجهیزات ماینینگ. این محدودیت‌ها باعث شده است دو مفهوم عمده در بازار رمزارز ها ایجاد شود؛ اجاره فارم‌های قانونی و دیگری استخراج ابری بیت‌کوین.

اجاره فارم‌های قانونی

طبق قانون مصوب وزارت صمت همه افرادی که دستگاه ماینر قانونی دارند برای فعالیت در صنعت ماینینگ باید مجوزهای تاسیس و بهره برداری فارم بیت کوین را داشته باشند و یا دستگاه‌های ماینر خود را به یکی از فارم‌های قانونی موجود بسپارند.

می‌توان اینگونه گفت که در این روش از سرمایه‌گذاری، کاربران دستگاه ماینری را به نام خودشان خریداری می‌کنند  و سپس طی قراردادی فارم و محل قرارگیری ماینر را اجاره کرده و برق مورد نیاز را از یکی از فارم‌ها خریداری می‌کنند.

مزایای اجاره فارم قانونی و استخراج بیت کوین

1. دستگاه ماینر جزو دارایی‌های شماست و هر زمان که بخواهید و نیاز به پول آن داشته باشید می‌توانید آن را بفروشید؛ ضمن اینکه ممکن است از فروش ماینر نیز سود کسب کنید.

 2. ممکن است دستگاه ماینر در زمان‌های متفاوت و با توجه به نوسانات قیمت بیت‌کوین از استخراج بیت‌کوین درآمد متغیری داشته باشد؛ اما هرگز زیان‌ده و بدون سود نخواهد بود.  

3. با ثبت قرارداد مطمئن با شرکتی معتبر می‌توانید از کلاهبرداری‌های احتمالی این حوزه در امان باشید. در واقع شما طبق قرارداد دستگاه ماینری را به شرکت مورد نظرتان سپرده‌اید و سود ماهیانه خود را بصورت مستقیم در کیف پول دیجیتال خود خواهید داشت.

دارا ماینر به عنوان وارد کننده قانونی دستگاه‌های ماینر نو و استوک، ارائه دهنده خدمات هاستینگ ماینینگ و اجاره دهنده فارم‌های قانونی به علاقه‌مندان صنعت ماینینگ مشاوره و خدمات می‌دهد.

4. دارندگان ماینر با سپردن دستگاه خود به شرکت پذیرنده خود را از داشتن دانش و تخصص برای استخراج بی‌نیاز می‌کند و بهتر است تنها  اطلاعاتی در زمینه معاملات رمزارزها کسب کنند.

معایب اجاره فارم قانونی و استخراج بیت کوین

1. فارم های قانونی در ایران ظرفیت بسیار محدودی دارد.

2. بعضی فارم‌های قانونی ممکن است در سال حداکثر تا 300 ساعت خاموشی داشته باشد.

استخراج ابری بیت کوین

در این روش کاربر با پرداخت هزینه‌ای هش ریت اجاره می‌کند. شرکت‌هایی در سراسر دنیا وجود دارند که این فضای ابری را برای کاربران ایجاد کرده‌اند و مسئولیت نگهداری از تجهیزات ماینینگ به عهده این شرکت ها است. در واقع این روش ماینینگ برای کاربرانی مناسب است که سرمایه اولیه زیادی ندارند و مشتاق به فعالیت در این زمینه هستند.

کم ریسک ترین راه استخراج بیت کوین

مزایای استخراج ابری بیت کوین

1. امکان سرمایه‌گذاری با بودجه‌ای محدود

2. دارندگان ماینر با سپردن دستگاه خود به شرکت پذیرنده خود را از داشتن دانش و تخصص برای استخراج بی‌نیاز می‌کنند و بهتر است تنها اطلاعاتی در زمینه معاملات رمزارزها کسب کنند.نیازی به دانش فنی زیادی در زمینه ماینینگ نیست و فقط باید اطلاعاتی در زمینه خرید و فروش رمز ارزها داشت.

معایب استخراج ابری بیت کوین

1. در این روش کاربر، مالک هیچ تجهیزاتی نیست و کنترلی بر روی تجهیزات ماینینگ ندارد

2. امکان بدون درآمد بودن در یک ماه

3. جست‌وجوی دشوار برای یافتن ارائه دهنده فضای ابری و احتمال کلاه‌برداری

یکی از تفاوت‌هایی که میان روش استخراج بیت کوین از طریق فارم قانونی و استخراج از طریق استفاده از فضای ابری بیت کوین وجود دارد این است که زمانی که با پرداخت هزینه یک دستگاه قانونی با فاکتور رسمی خریداری می‌کنید شما در واقع مالک آن دستگاه هستید و در صورتی که طی  قراردادی دستگاه خود را به فارم بسپارید؛  باز هم شما هستید که مالک آن دستگاه هستید. طبق آمار به دست آمده طی سال‌های گذشته، متاسفانه کلاهبرداری‌های زیادی از طریق ایجاد شرکت‌های استخراج ابری بیت کوین در ایران اتفاق افتاده است و شاکیان این دست پرونده‌ها بسیارند. یکی از مشکلات عمده ای که در این روش ایجاد می‌شود این است که کاربران می‌بایست کلیه هزینه اجاره فضای ابری را در ابتدای قرارداد به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت نمایند اما هیچگونه تضمینی برای کسب سود ماهیانه وجود ندارد.