۰ نفر

با وجود افت ارزش بازار ارزهای دیجیتال؛

درآمد چشمگیر برندهای بزرگ از فروش NFT

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 662591
درآمد چشمگیر برندهای بزرگ از فروش NFT

با اینکه بازار رمزارزها اخیرا روند نزولی در پیش گرفته، اما در این بین برندهای مشهور مانند نایکی، آدیداس، دولچه گابانا و غیره، در این مدت از فروش NFTهای خود درآمد چشمگیری کسب کرده اند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در حالی که اکثر برندهای قدیمی از NFT های خود سود می بردند، مجموعه نایکی شاهد درآمد 187.27 دلاری و حجم معاملات 1.29 میلیارد دلاری در بازار ثانویه بود.

در سال 2021، NFTها تقریبا در میان همه صنایع طرفدار پیدا کرد و بسیاری از مشاغل در سراسر جهان به آن روی آوردند.

پس از خرید مجموعه‌های پرطرفدار NFT مانند BAYC یا Cryptopunks، بسیاری از برندهای قدیمی با انتشار توکن غیرقابل تعویض‌های خود، بیش از پیش وارد این بازار شدند.

در آن زمان، شرکت‌هایی مانند نایکی، آدیداس، دولچه گابانا و تیفانی، NFTهای خود را مینت کرده و سرتیتر اخبار را به خود اختصاص دادند.

با گذشت هفته‌ها و ریزش بازار رمزارزها، بسیاری تعجب کردند که چگونه این مجموعه های NFT بازار نزولی را تحمل کردند و برندها چگونه از فروش آنها سود بردند.

بر اساس داده‌های Dune Analytics، از بین تمام برندهایی که مجموعه‌های NFT را روی اتریوم منتشر کردند، نایکی با درآمد کل 185.27 میلیون دلار بالاترین رتبه را به خود اختصاص داد. نایکی 93.10 میلیون دلار از فروش اولیه NFT های خود و 92.17 میلیون دلار دیگر از حق امتیاز کسب کرد.

مجموعه Cryptokicks شاهد بیش از 67250 تراکنش در بازار ثانویه بود و 1.29 میلیارد دلار در حجم ثانویه ثبت کرد که تقریباً ده برابر آنچه رقیب خود آدیداس ثبت کرده بود.

دولچه گابانا غول مد با درآمد 25.65 میلیون دلاری در رتبه دوم قرار گرفت. تیفانی با 12.62 میلیون دلار سومین درآمد قابل توجه از کلکسیون NFT را به خود اختصاص داد. با این حال، مجموعه 250 " NFTiffs" آن هیچ حق امتیازی دریافت نکرد.

پس از دولچه گابانا، گوچی قرار دارد که 11.56 میلیون دلار از NFT درآمد داشته است. مجموعه NFT آن بیش از 31 میلیون دلار حجم ثانویه ثبت کرد.

اما در حالی که رقیب اصلی نایک آدیداس تنها 10.94 میلیون دلار درآمد کسب کرد، مجموعه NFT آن در بازار ثانویه به طور قابل توجهی بهتر عمل کرد. مجموعه "Adidas Originals Into the Metaverse" به مالکان حقوق انحصاری محصولات آدیداس را در طول سال اعطا می کند و بیش از 51000 تراکنش در بازار ثانویه داشته است که حجم آن 175.65 میلیون دلار بوده است.

از طرفی، Budweiser، Time Magazine و Bud Light به ترتیب شاهد سود 5.88 میلیون، 4.6 میلیون و 4 میلیون دلاری از کلکسیون NFT خود بودند.