۰ نفر

هشدار صندوق بین الملی پول؛

همبستگی بین بازار ارز دیجیتال و سهام در آسیا در حال رشد است

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبر: 662466
همبستگی بین بازار ارز دیجیتال و سهام در آسیا در حال رشد است

داده های جدید افزایش ۱۰ برابری همبستگی بین بیت کوین و سهام در برخی مناطق آسیا را نشان می دهد. قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ در آسیا، شکاف شدیدی بین بازار رمزارز و مالی به طور کلی وجود داشت. صندوق بین‌المللی پول معتقد است اکنون این مرز نازک‌تر شده و این وضعیت نیازمند اقدامات نظارتی بیشتری است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ در یک پست وبلاگی از ۲۱ آگوست، گروهی از اقتصاددانان صندوق بین المللی پول نگرانی های خود را در مورد پویایی بازارهای آسیایی به اشتراک گذاشتند، جایی که به نظر می رسد ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم مالی بزرگتر به سرعت در حال رشد است. اقتصاددانان اظهار داشتند که این امر خطرات خاصی را برای ثبات مالی به همراه دارد و افزودند:

در حالی که به نظر می رسد بخش مالی از این تحرکات تند مصون مانده، ممکن است در چرخه های رونق و رکود آینده نباشد.

خطرات رمزارز ممکن است از طریق سرمایه گذاران فردی یا نهادی که ممکن است دارایی ها یا بدهی های مالی رمزنگاری و سنتی را در اختیار داشته باشند، گسترش یابد.

اقتصاددانان همچنین به نمونه ای از بازار هند اشاره کردند که در آن همبستگی بازده بیت کوین (BTC) و بازارهای سهام هند نسبت به همه گیری جهانی کرونا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

اعتقاد بر این است که دلایل افزایش ارتباط بین ارزهای دیجیتال و مالی سنتی، پذیرش فزاینده پلتفرم‌های مرتبط با کریپتو و وسایل سرمایه‌گذاری در بازار سهام و پذیرش رو به رشد کریپتو توسط سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و نهادی در آسیا است.

کارشناسان با استفاده از روش سرریز توسعه یافته در یادداشت ثبات مالی جهانی خود، متوجه افزایش شدید سرریزهای نوسانات ارز دیجیتال در هند، ویتنام و تایلند شدند. در پایان، به تنظیم‌کننده‌های آسیایی توصیه می‌شود دستورالعمل‌های روشنی را در مورد مؤسسات مالی تنظیم‌شده ایجاد کنند، سرمایه‌گذاران خرد را اطلاع داده و از آن‌ها محافظت کنند، و تلاش‌های آن‌ها را از نزدیک در حوزه‌های قضایی هماهنگ کنند.

در ۲۷ جولای، مدیر بازارهای سرمایه صندوق بین المللی پول، توبیاس آدریان، اظهار داشت که ممکن است شکست های بیشتری در مورد استیبل کوین های الگوریتمی وجود داشته باشد. بنابراین، استیبل کوین‌ها برای محافظت بهتر از سرمایه‌گذاران به یک «رویکرد نظارتی جهانی» نیاز دارند.