۰ نفر

خلاقیت های جالب در صنعت ماینینگ

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 662348
خلاقیت های جالب در صنعت ماینینگ

دو اصل اساسی استخراج بیت کوین یعنی تولید گرما توسط ماینرها و اینکه سخت‌افزارهای استخراج این ارز دیجیتال تقریبا می‌توانند از هر چیزی انرژی بگیرند؛ فرصت‌ها و خلاقیت‌های جالب توجهی را به وجود آورده است. پس آماده شوید که کمی نوشیدنی بیت کوین بنوشید، لاستیک‌های قدیمی ماشین‌تان را به بیت کوین تبدیل کنید و در جکوزی بیت کوین استراحت کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید زمانی که به فارم‌‌ها و محل‌ استخراج بیت کوین فکر می‌کنید تعداد زیادی قفسه بزرگ با سخت‌افزارهای زشت که سر و صدای زیادی دارند در ذهنتان مجسم شود؛ یا اگر کمی خیال پرداز‌تر باشید تعدادی کارگر را تصور خواهید کرد که با کلنگ‌های دیجیتال خود برای رسیدن به رگه‌های بیت‌کوین در حال کار در معدن هستند. یکی از مهمترین بدیهیاتی که در مورد استخراج بیت‌کوین وجود دارد این است که استخراج بیت کوین گرمایی تولید می‌کند که می‌تواند به یک دارایی تبدیل شود.

کالین سالیوان، مدیرعامل  MintGreen ، شرکتی که گرمای حاصل از استخراج بیت کوین را برای تامین انرژی گرمایش پایدار مهار می‌کند، گفته است: « بخاری صنعتی را توهین آمیز می دانم. یک بخاری صنعتی به نیرو نیاز دارد و گرما منتشر می‌کند، اما هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهد اما استخراج کنندگان بیت کوین چطور؛ آن‌ها نیز به برق نیاز دارند و همچنین گرما تولید می‌کنند، اما علاوه بر این‌ها یک دارایی بسیار ارزشمند به نام بیت کوین را نیز به وجود می‌آورند و با خلاقیت، هوشمندی و نوآوری می‌توان گفت هر منبع انرژی نیز می‌تواند به ماینر بیت کوین کمک کند.»

نوشیدنی بر پایه بیتکوین

سالیوان سال‌ها از ماینرها برای گرم کردن خانه خود استفاده کرده و بعدتر از این گرما برای تولید نوشیدنی نیز استفاده کرده است.  شرکت سالیوان اکنون با یک شرکت تولیدکننده نوشیدنی در کانادا شراکت دارد تا گرمای مورد نیاز برای تولید نوشیدنی را فراهم کند. آن‌ها با استفاده از هشت ماینر که در یک چرخه به شکل چرخ و فلک قرار دارند گرمای مورد نیاز این کارخانه را تولید می‌کنند؛ از نظر شما قدم بعدی چه خواهد بود؛ گرم کردن شهر با گرمای پایدار ماینرها!

ماینینگ+بیت+کوین با+داراماینر

جکوزی بیتکوین

جسی پلتان مدیر ارشد فناوری دالاس سه ماینر داشت و از گرمایی که ماینرها تولید می‌کردند برای گرم کردن سریع تر جکوزی استفاده می‌کرد و در قدم خلاقانه بعدی آن‌ها را به wi-fi متصل کرد. پلتان در توییتی در مورد پرو‌ژه خانگی خود نوشته است: "جکوزی با گرمای ماینرها سریع تر گرم می‌شود اما باید اعتراف کنم دقیقا عملی نیست زیرا فقط قرار است جالب باشد". ایلان ماسک در واکنش به این پروژه گفته است: nice

بیتکوین هسته ای میشود

یک پروژه جالب دیگر برویک در پنسیلوانیا  است؛ Talen Energy Corp که صاحب یک نیروگاه هسته ای است، با یک شرکت استخراج بیت کوین به نام TeraWulf وارد یک سرمایه گذاری مشترک شده است و در حال ایجاد فارم استخراج بیت کوین مجهز به نیروگاه هسته‌ای است. به گزارش World Nuclear News این پروژه در اواسط سال 2022 کار خود را آغاز خواهد کرد. این در حالی است که Compass Mining قراردادی 20 ساله با Oklo، یک شرکت شکافت هسته ای امضا کرده و اعلام نموده مشارکت بیت کوین و انرژی هسته ای می‌تواند مانند "فانوس دریایی" پرچم دار انرژی پاک باشد.

تایرهای کریپتو

سرنوشت لاستیک‌های خودرو پس  از استفاده انتقال  به محل‌ دفن زباله است. جیسون ویلیامز (Jason Williams)، از بنیان گذاران و شریک صندوق پوشش ریسک مورگان کریک دیجیتال در توییتر گفته است تنها در امریکا، سالانه 350 میلیون لاستیک زباله وجود دارد که باید دفع شود. او عنوان کرده است  20 درصد از این لاستیک ها به طور غیرقانونی در محیطی ریخته می‌شوند و این خوب نیست...  پس باید چاره‌ای اندیشید.

ویلیامز با یک ابداع بدون سوزندان تایر آن را گرم و به گاز تبدیل می‌کند و سپس آن جریان گاز را می گیرد و آن را به سوخت مایع تبدیل می کند و در آخر آن سوخت تبدیل به بیت‌کوین می‌شود. به گفته ویلیامز، در کارولینای شمالی، کارخانه PRTI سالانه 1.2 میلیون لاستیک را پردازش می‌کند و از  این انرژی برای استخراج بیت کوین و استفاده می‌شود. او معادل 1 گالن سوخت از هر تایر می‌گیرد، زیرا انرژی زیادی در لاستیک‌ها ذخیره می‌شود . او لاستیک‌ها را باتری خود می‌داند و می‌گوید آن‌ها منبع انرژی ذخیره شده من هستند و من می توانم با فناوری خود قفل آن را باز کنم.

شنا در استخرهای بیتکوین

تصور کنید که استخر شما همیشه دلپذیر و گرم است و هر چه استخرتان را گرم‌تر نگه دارید، درآمد بیشتری کسب می کنید! شخصی  در آمریکا از دو مدل ماینر S9 و S17 برای گرم کردن خانه و استخر 17000 گالنی خود استفاده کرده است.... و با استفاده از نرم افزار Braiins برای تغییر قدرت و باتوجه  به شرایط آب و هوایی و پتانسیل استخراج، بهره برده است  که اغلب در حالت کم مصرف است اما زمانی که چین استخراج را ممنوع کرد، برای مثال Coin Heated می‌دانست که این فرصتی برای جذب ماینرها و کسب بیت‌کوین بیشتر است که تنها یک دفعه در زندگی پیش می‌آید. حتی اگر به این معنی باشد که استخر تا 115 درجه گرم شود و به علت گرمای زیاد  نتوان در آن شنا کرد و من باید هش کنم!

تبدیل گاز طبیعی به بیتکوین

وقتی شرکت ها برای استخراج نفت حفاری می کنند، یکی از محصولات جانبی تولید شده  گاز طبیعی است و ممکن است نشت کند. استیو باربور (Steve Barbour)، بنیان گذار آپستریم دیتا  (Upstream Data) گفته است: «تولید نفت شبیه باز کردن یک قوطی پر از نوشابه است.گاز و محلول زیادی در آن وجود دارد که می‌تواند فوران کند؛  یک نوشابه می‌تواند کف کند درست مانند چاه‌های نفت ».

مدیران نفتی باهوش هستند و اغلب راه حل‌هایی مانند گرفتن گاز و فروش  آن را در سر دارند. اما این همیشه امکان پذیر نیست. گاهی اوقات هیچ خط لوله یا وسیله‌ای برای انتقال آن وجود ندارد. این گاز طبیعی سرگردان معمولاً هدر می‌رود... مگر اینکه از یکی از دکل‌های استخراج  قابل حمل باربور در بالادست استفاده شود که  اساساً یک کلبه فلزی 8 در 16 است که می‌تواند مستقیماً روی میدان نفتی قرارگیرد و آماده تبدیل گاز هدر رفته به کریپتو شود. این فقط تئوری نیست. بیش از 250 ماینر قابل حمل Upstream، از تگزاس گرفته تا وایومینگ و آلبرتا، مشغول به کار هستند و بیت‌کوین را در میادین نفتی تولید می‌کنند. این نکته قابل تامل است که ایران سومین تولید کننده گاز در جهان است.

آتشفشان؛ وحشیترین فارم استخراج  بیتکوین

آتشفشان این پتانسیل دارد که وحشی ترین فارم استخراج  بیتکوین باشد. نایب بوکله، رئیس‌جمهور طرفدار بیت‌کوین السالوادور اعلام کرده است که آتشفشان کونچاگوا به زودی انرژی مورد نیاز  یک فارم بیت‌کوین را تامین خواهد کرد. یک میلیارد دلار "اوراق قرضه آتشفشانی" بودجه این پروژه را تامین خواهد کرد. اما این همه ماجرا نیست! آتشفشان بیت‌کوین قرار است پایه شکل گیری کل شهر بیت‌کوین باشد، و همانطور که بوکل آن را توصیف می‌کند، «مناطق مسکونی،  مناطق تجاری،  خدمات،  موزه‌ها، رستوران‌ها، فرودگاه ،  بندر، راه‌آهن  و  هر چیزی که به بیت‌کوین اختصاص دارد. در این شهر به وجود خواهند آمد."

رشد سریع اقتصاد صنعت ماینینگ در جهان، فرصت های بسیار بزرگی برای فعالان اقتصادی و حتی کشورها ایجاد کرده است. به عنوان مثال شرکت های انرژی فرصت بسیار خوبی برای ایجاد جریان های جدید درآمدی، بهبود پاسخگویی به تقاضا و حتی گسترش پایگاه منابع تجدیدپذیر و پاک بلندمدت را کسب کرده اند و ایران با توجه به منابع بسیار خوب خود در این حوزه می‌تواند به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شود .

شرکت دارا ماینر نیز به عنوان ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ ماینینگ و اجاره دهنده فارم‌های قانونی به تسریع رشد صنعت ماینینگ در کشور کمک می‌کند و با واردات قانونی دستگا‌های ماینر به علاقه‌مندان این صنعت خدمت رسانی‌می‌کند.

مترجم: مسعود صادقی/ منبع:www.coindesk.com