۰ نفر

تنها راه قانونی در زمینه سرمایه گذاری رمزارزها

۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 661742
تنها راه قانونی در زمینه سرمایه گذاری رمزارزها

همه دولت‌ها بعد از ظهور یک صنعت نوپا برای ایجاد قوانین کاربردی جهت استفاده از آن در راستای اهداف کلان مملکت دست به کار می‌شوند. این قوانین همواره راه روشنی را برای افراد علاقه مند ایجاد می‌کند تا در کنار رسیدن به سود مورد نیاز خود، کمکی هم به اقتصاد کشور نماید.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه استخراج و مبادله رمزارزها توضیح داد و اعلام کرد مقررات عرضه رمزارز به مقصد واردات به زودی اعلام خواهد شد.

2  راه برای به دست آوردن و ورود به بازار رمز ارز ها وجود دارد؛ یکی استخراج آن توسط دستگاه‌های ماینر است و دیگری خرید و فروش یا ترید. برای آغاز سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز باید چند نکته را در نظر گرفت یکی از مهمترین این نکات مدیریت ریسک است. برای ترید یا خرید فروش رمز ارز ها نیاز به دانش اقتصادی بسیار زیادی است به دلیل وجود نوسان‌های بسیار زیاد و خطرناک در بازار رمزارزها تریدرها باید ریسک بسیار زیادی را پذیرا باشند. اما در مقایسه با ترید، ماینینگ یا استخراج رمز ارزها ریسک کمتری دارد. دلیل گفته فوق این است که در ماینینگ شاید میزان سود در بازه زمانی مشخصی نوسان داشته باشد ولی هرگز این سود صفر و یا تبدیل به ضرر نمیشود مخصوصا در شرایط فعلی ایران و هزینه برق ارزان.

دارا ماینر وارد کننده قانونی دستگاه‌های ماینر و ارائه دهنده خدمات هاستینگ ماینینگ در زمینه تامین فارم‌های قانونی به علاقه‌مندان به صنعت ماینینگ مشاوره رایگان و خدمات می‌دهد.

دیگر موضوع که باید به آن اشاره کرد وضعیت قانونی بودن نوع سرمایه گذاری است؛ براساس گفته رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه استخراج و مبادله رمزارزها، مقررات عرضه رمزارز به مقصد واردات در چند روز آتی اعلام عمومی خواهد شد. دولت در کشور ما از سال ۱۳۹۹ برای کسانی که با مجوز قانونی به استخراج رمزارز می‌پردازند، آیین‌نامه‌ای تصویب کرده است. این افراد می‌توانند برای واردات رمزارزی که استخراج می‌کنند را در سامانه‌ای تحت نظارت بانک مرکزی عرضه کنند و وارد‌کنندگان می‌توانند از آن رمزارزها برای واردات استفاده کنند. این مورد در مقررات پیش‌بینی شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفته است: رمزارز به مفهوم اینکه افراد در بیرون خریدوفروش یا سرمایه‌گذاری کنند، نیست و این مورد به رسمیت شناخته نشده است. بانک مرکزی بارها اعلام کرده است مبادله رمزارزها از نظر بانک مرکزی پذیرفته شده نیست و آنها را ممنوع اعلام کرده است.

به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی سیاست کلی این بانک در حال حاضر این است که مبادله رمزارزها با عنوان ابزار سرمایه‌گذاری مورد قبول نیست. لاکن کسانی که استخراج رمزارز انجام می‌دهند و با مقصد واردات در چارچوب آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران قابل انجام است.

طبق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی تنها راه قانونی برای ورود به سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها، استخراج آن ها است. ولی وی اظهار داشته بانک مرکزی با همکاری وزارت صمت برای افرادی که مجوز استخراج رمزارز گرفته بودند امکانی را فراهم کرده است که مقررات آن هم آماده شده است. در این مقررات، عرضه رمزارز به مقصد واردات تعریف شده است. باید دقت کرد که فقط افرادی می‌توانند از این طریق اقدام به سرمایه گذاری کنند که بصورت قانونی و با مجوزات رسمی اقدام به ماینینگ نمایند.

وزارت صمت در حال حاضر فقط به فارم هایی مجوز ماینینگ ارائه می‌کند که از انرژی های تجدید پذیر استفاده نمایند و با توجه به هزینه‌های زیاد و پیچیدگی‌های موجود تقریبا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

راهکار دیگری که در قانون وجود دارد استفاده از فارم های مجوز دار است به اینگونه که علاقه مندان می‌توانند با خرید ماینر و اجاره فارم سرمایه گذاری خود را در صنعت ماینینگ شروع کنند.

باید به این نکته توجه شود که خرید ماینر باید به صورت قانونی و از شرکت های معتبر انجام شود و فارم مورد اجاره باید کاملا قانونی و با مجوز های کامل از وزارت صمت فعالیت نماید.

پتلتفرم داراماینر با ارائه ماینر های قانونی با برگه سبز گمرکی و فاکتور رسمی و در ادامه معرفی فارم های قانونی با مجوز های ماینینگ از وزارت صمت می‌تواند شما را در راه سرمایه گذاری امن و قانونی کمک کند.