۰ نفر

تجزیه و تحلیل قیمت رمزارز مشهور؛

روند فعلی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 659241
روند فعلی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

شکست در محدوده حمایتی ۲۲.۶۰۰ دلاری، ممکن است قیمت بیت ‌کوین را تا ۴ درصد کاهش دهد. همچنین EMA ۲۰ روزه سطح حمایتی قابل قبولی را ارائه می‌دهد. به طور کلی، حجم معاملات روزانه بیت‌کوین تقریباً ۱۵.۵۵ میلیارد دلار است که نشان دهنده افتی ۲۷.۵۸ درصدی است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در پایان جولای، قیمت BTC چندین رد قیمتی بالاتر را در محدوده خط روند مقاومتی نشان داد که بیان‌گر این است، معامله‌گران در این مقاومت، فروشندگان تهاجمی هستند. در نتیجه، قیمت بیت‌کوین قبل از بازگشت با یک کندل صعودی، به حمایت ۲۲.۶۰۰ دلار سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده ۲۳.۰۰۰ دلار با افزایش ۰.۸۵ درصدی در روز معامله می‌شود، اما آیا این صعود ادامه خواهد داشت؟

بهبود دو ماه گذشته در نمودار جفت ارز BTC/USDT، توسط الگوی پرچم معکوس کنترل می‌شود. با این حال، همین الگو باعث افت ۳۰ درصدی قیمت پس از صعود چهار ماهه اول در سال ۲۰۲۲ و ۴۰.۵ درصد پس از بهبودی اواسط می تا ژوئن شد. بنابراین، با وجود روند صعودی ادامه دار، قیمت بیت‌کوین همچنان برای اصلاح قابل توجهی آماده است.

در ۲۹ جولای، قیمت BTC از خط روند مقاومت برگشت و چرخه نزولی را در این الگو آغاز کرد. عقب نشینی جزیی قیمت‌ها را تا ۵.۵ درصد کاهش داد، زیرا به حمایت ۲۲.۶۰۰ دلار رسید. در ۵ آگوست، حمایت مذکور با توقف شاخص ۲۰ روزه EMA و اصلاح فعلی با جهش قیمت ۳ درصد هماهنگ شد. با این حال، تحت تأثیر یک الگوی نزولی، قیمت بیت‌کوین باید از حمایت ۲۲.۶۰۰ دلاری عبور کند و به خط روند صعودی پایین تر در مرز ۲۲.۰۰۰ دلار متصل شود. اگر قیمت این رمزارز از خط روند حمایت جدا شود، الگوی معکوس تکمیل می‌شود و ممکن است شاهد اصلاح طولانی‌تری باشیم.

روند فعلی بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

منبع- Tradingview.

ریزش حاصل حتی ممکن است تا حمایت ۱۸.۹۰۰ دلاری کاهش یابد. در نقطه مقابل، اگر قیمت بیت‌کوین از ۲۲.۶۰۰ دلار افزایش یابد و از خط روند بالای کانال را به حمایت تبدیل کند، بهبودی مداوم برای چند جلسه دیگر ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، یک شکست صعودی و پرقدرت از خط روند مذکور، احتمالاً تز نزولی را باطل کند.

اندیکاتور‌های تکنیکالی

EMA ها: افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، بهبود مداوم را تشدید می‌کند، زیرا به حمایت قابل قبولی تبدیل شده است. با این حال، همراه با حمایت ۲۲.۶۰۰ دلاری، محدوده متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز شکسته می‌شود و تاییدیه بیشتری را ارائه می‌دهد.

اندیکاتور MACD: یک متقاطع نزولی در میان خطوط سریع و آهسته، سیگنال حرکت را برای اصلاح فعلی ارسال می‌کند. علاوه بر این، شکست به زیر خط وسط نیز همان علت را بیشتر تقویت می‌کند.

کلام آخر

به طور کلی، انتظار می‌رود که در روند فعلی نمودار روزانه BTC/USDT نزدیک ترین سطوح مقاومتی و حمایتی به شرح زیر باشند:

سطوح مقاومتی قیمت بیت‌کوین؛ ۲۴.۰۰۰ دلار و ۲۶.۰۰۰ دلار

سطوح حمایتی قیمت بیت‌کوین؛ ۲۲.۶۰۰ دلار و ۲۱.۰۰۰ دلار.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.