۰ نفر

هشدار در بازار رمزارزها؛

هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 658160
هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!

حساب توییتری پلتفرم فروش nft سولانا در توییتی نوشت: "به نظر می رسد یک سواستفاده گسترده در شبکه سولانا در حال انجام است" و از کاربران خواست تا هرگونه مجوز مشکوک را در کیف پول فانتوم خود لغو کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ یک هک گسترده و در حال انجام، منجر به تخلیه 8 میلیون دلار سرمایه در تعدادی کیف پول مبتنی بر سولانا شده است.

در زمان نگارش این گزارش، سولانا (SOL) در توییتر ترند شده است زیرا کاربران بی‌شماری یا در مورد هک گزارش می‌دهند، یا گزارش می‌دهند که سرمایه خود را از دست داده‌اند و به هر کسی که کیف‌پول‌های مبتنی بر سولانا مانند فانتوم و اسلوپ دارند هشدار می‌دهند و توصیه می کنند که سرمایه خود را به کیف پول های سرد منتقل کنند.

PeckShield محقق بلاک چین در 2 آگوست گفت که هک گسترده احتمالاً به دلیل "مشکل زنجیره تامین" است که برای سرقت کلیدهای خصوصی کاربران از کیف پول های آسیب پذیر مورد سوء استفاده قرار گرفته است. گفته می شود که خسارت تخمین زده شده تاکنون حدود 8 میلیون دلار است.

هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!

ارائه دهندگان کیف پول های مبتنی بر سولانا از جمله فانتوم Phantom"" و اسلوپ "Slope" و بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) Magic Eden از جمله مواردی هستند که در مورد این موضوع اظهار نظر کرده اند. همچنین کیف پول فانتوم در توییتر نوشته است که با تیم های دیگر همکاری می کند تا به نتیجه برسد.

هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!

Magic Eden در اوایل امروز با بیان اینکه "به نظر می رسد یک سوء استفاده گسترده در شبکه سولانا در حال انجام است" و از کاربران خواست تا هرگونه مجوز مشکوک را در کیف پول فانتوم خود لغو کنند.

همچنین کیف پول اسلوپ در توییتر نوشت که در حال حاضر با آزمایشگاه سولانا و سایر پروتکل‌های مبتنی بر سولانا برای مشخص کردن مشکل و اصلاح آن کار می‌کند، اسلوپ ادامه داد: اگرچه هنوز هیچ پیشرفت بزرگی حاصل نشده است.

کاربر توییتر @nftpeasant گفت که در 2 آگوست در یک بازه زمانی 10 دقیقه ای، سرمایه ای به ارزش 6 میلیون دلار از کیف پول های فانتوم خارج شده است.

 در نمونه دیگر به نظر می رسد یک کاربر کیف پول فانتوم 500،000 دلار USDC را از حساب خود تخلیه کرده است.

هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!

حساب @zachxbt به 274800 دنبال کننده خود گفت که هکرها هفت ماه پیش از طریق بایننس کیف پول اولیه مرتبط با این حمله را تامین مالی کردند.

تاریخچه تراکنش نشان می‌دهد که این کیف پول تا امروز غیرفعال بود تا اینکه هکرها 10 دقیقه قبل از شروع حمله، تراکنش‌هایی را با چهار کیف پول مختلف انجام دادند.

هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!

همچنین گزارش های مختلفی در مورد تعداد کیف پول ها و میزان آسیب تا کنون منتشر شده است.

پلتفرم ردیابی بلاکچین Mist Track از طریق توییتر اعلام کرد که 8000 کیف پول هک و 580 میلیون دلار به چهار آدرس ارسال شده است.

در همین حال، مدیرعامل و بنیانگذار آوا لبز، امین گان سیرر، اظهار داشت که این تعداد بیش از 7000 کیف پول است و این رقم در هر 20 دقیقه افزایش می یابد.

 او گفت: از آنجایی که به نظر می رسد تراکنش ها به درستی تایید شده اند، "احتمال دارد که مهاجم به کلیدهای خصوصی دسترسی داشته باشد."

هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد!