۰ نفر

بر اساس داده درون زنجیره آنچین؛

افزایش نهنگ ‌های دارای بیش از ۱۰ هزار بیت‌ کوین

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۰
کد خبر: 655723
افزایش نهنگ ‌های دارای بیش از ۱۰ هزار بیت‌ کوین

داده‌های درون زنجیره‌ای On-Chain نشان می‌دهد که تعداد دارندگان بیت‌کوین با ۱۰ هزار بیت‌کوین اخیراً افزایش قابل توجهی یافته است که نشانه‌ای از تجمع نهنگ‌ها است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ اخیراً تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین که 10 هزار بیت‌کوین یا بیشتر دارند افزایش یافته است. همانطور که یک تحلیلگر در یک گزارش CryptoQuant اشاره کرد، هر دو دارندگان یک هزار بیت‌کوین به بالا و 10 هزار بیت‌کوین به بالا در هفته‌های اخیر رشد خاصی را مشاهده کرده‌اند.

دارندگان با بیش از هزارتا BTC نهنگ در نظر گرفته می‌شوند و حرکات و معاملات آنها می‌تواند، تأثیرات قابل توجهی بر بازار بیت‌کوین داشته باشد. گزارش مربوطه در این بررسی به همه کیف پول‌های موجود در شبکه نگاه می‌کند تا ببیند چند نفر بین 1 تا 10 هزار بیت‌کوین دارند و چند نفر بیش از 10 هزار بیت‌کوین دارند. اکنون، در تصویر زیر نموداری وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه تعداد دارندگان این دو گروه نهنگ بیت‌کوین در طول چند سال گذشته تغییر کرده است.

نمودار افزایش نهنگ ‌های دارای بیش از 10 هزار بیت‌ کوین

منبع: CryptoQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، در حالی که ارزش بیت‌کوین از نوامبر سال گذشته روند نزولی داشته است، تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین با بیش از 10 هزار بیت‌کوین روندی افزایشی داشته است. به ویژه در این دو سه ماهه اخیر، یک افزایش جهشی داشته‌اند. از سوی دیگر، دارندگان بیش از یک هزار بیت‌کوین و کمتر از 10 هزار بیت‌کوین، تا تا پیش از آمدن ماه مه، عمدتاً در روندی جانبی بودند، جایی که نهنگ‌های دارایی بیش از 10 هزار بیت‌کوین کمی کاهش می‌یابند و دارندگان بین هزارتا و 10 هزارتا بیت‌کوین افزایش می‌یابند. این احتمالاً به این دلیل است که گروه اول بخشی از دارایی‌های خود را می‌فروشند و در محدوده 1 تا 10 هزارتای قرار می‌گیرند.

با این حال، همان‌ طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این دوران مدت کوتاهی بود و نهنگ‌های با 1 هزارتا بیت‌کوین به بالا و کمتر از 10 هزارتا، سقوط کردند در عوض نهنگ‌های با بیش از 10 تا رشد سریعی را مشاهده کردند. دو مورد می‌تواند به ایجاد این روند کمک کرده باشد؛ اولی، ممکن است برخی از دارندگان هزارتا بیت‌کوین به بالا بخشی از بیت‌کوین‌های خود را فروخته باشند٬ به طوری که کیف پول آنها به کیف پول‌های با موجودی کمتر از هزارتا بیت‌کوین تبدیل شده‌اند. دومی، ممکن است بسیاری از دارندگان با بیش از هزار عدد بیت‌کوین باقی مانده٬ بیشتر خرید کردند و وارد دسته گروه 10 هزارتایی به بالا شدند. هر دوی این موارد٬ می‌تواند به عنوان یک کاهش در تعداد گروه نهنگ‌های با بیش از هزار بیت‌کوین و کمتر از 10 هزارتا را نشان بدهد.

البته لازم به ذکر است که در چند روز اخیر، نهنگ‌های با بیش از هزار بیت‌کوین و کمتر از 10 هزارتا٬ دوباره رشدی را مشاهده کرده‌اند. در حالی که دارندگان 10 هزارتا بیت‌کوین به بالا هنوز به شدت در حال افزایش هستند. این نشان می‌دهد که تعداد کل نهنگ‌ها٬ به طور کلی اخیراً در بازار افزایش یافته است. چنین تجمعی از نهنگ‌های بیت‌کوین می‌تواند٬ منجر به یک نتیجه مثبت برای قیمت بازار ارزهای دیجیتال شود.

قیمت بیت‌کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت‌کوین در حدود 22 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 1 درصد کاهش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 10 درصد افزایش یافته است.

ارزش بیت‌کوین در چند روز گذشته اندکی کاهش یافته است

ارزش بیت‌کوین در چند روز گذشته اندکی کاهش یافته است. منبع: BTCUSD در TradingView

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.