۰ نفر

مقابله با یکی از شیوه های کلاهبرداری؛

چگونه گرفتار پامپ و دامپ بازار رمزارز نشویم؟

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 653815
چگونه گرفتار پامپ و دامپ بازار رمزارز نشویم؟

پامپ و دامپ در بازار کریپتو یک کلاهبرداری سازمان یافته است که برای گمراه سازی سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های متورم و بی خاصیت ایجاد و معمولاً توسط افراد مشهور و تأثیرگذار شبکه های اجتماعی انجام می‌شود.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ آموزش و یادگیری اصول اکوسیستم کریپتو برای سرمایه گذاران ضروری است. داشتن درک مناسب از سرمایه گذاری در حوزه کریپتو مستلزم توجه به پروژه های تقلبی است که می توانند دارایی ما را یک شبه تخلیه کنند (همان طرح های پمپ و دامپ).

پامپ و دامپ در بازار کریپتو یک کلاهبرداری سازمان یافته است که برای گمراه سازی سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های متورم و بی خاصیت است که معمولاً توسط افراد مشهور و تأثیرگذار شبکه های اجتماعی انجام می‌شود.

 توکن سیف مون ((SafeMoon یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های طرح پامپ و دامپ است که افراد مشهوری از آن حمایت کردند از جمله آنها نیک کارتر، سولجا بوی، لیل یاکتی و یوتیوبرهایی مانند جیک پل و بن فیلیپس هستند.

هنگامی که سرمایه گذاران توکن های بی خاصیت تبلیغ شده را با قیمت های بالا خریداری کردند، افرادی که بزرگترین حجم این توکن ها را از قبل در اختیار داشتند به فروش می رسانند که منجر به سقوط فوری قیمت توکن می شود.

در حالی که کلاهبرداران طرح‌های پامپ و دامپ را به بهانه های مختلف انجام می دهند، سرمایه‌گذاران آگاه در شناسایی و اجتناب از خرید این توکن ها، دست بالا را دارند.

طرح‌های پامپ و دامپ معمولاً با وعده‌های دروغین در مورد سه چیز است: حل موارد استفاده در دنیای واقعی، بازدهی گزاف تضمین شده و حمایت‌ از سوی افراد مشهور و اینفلوئنسرها.

چگونه گرفتار پامپ و دامپ بازار رمزارز نشویم؟

موفقیت بلندمدت یک ارز دیجیتال به شدت به موارد استفاده آن بستگی دارد. در نتیجه، افرادی که از پروژه‌های پامپ و دامپ حمایت می‌کنند، اغلب با برجسته کردن مواردی که توکن قصد دارد به دنیا خدمت کند، در افزایش فروش این نوع توکن ها مشارکت می کنند.

سپس سلبریتی‌ها با وعده‌های بازگشت سرمایه بالا توکن‌های خود را به طرفدارانشان عرضه می‌کنند.

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز از نظر حجم معاملات، همچنین به سرمایه گذاران هشدار داد که توصیه های سرمایه گذاری افراد مشهور و اینفلوئنسرها را عملی نکنند.

چگونه گرفتار پامپ و دامپ بازار رمزارز نشویم؟

در چرخه صعودی بعدی، سرمایه‌گذاران سنتی و ارزهای دیجیتال در سراسر جهان در تلاش‌ هستند تا برای جبران زیان‌های ناشی از بازار نزولی دست به هر کاری بزنند.

 کلاهبرداران با دانستن این اطلاعات، سعی می کنند با ارائه سودهای غیر واقعی،سرمایه گذاران بی احتیاط را فریب دهند.

 به عنوان یکی از بهترین توصیه‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، همیشه تحقیقات لازم را قبل از سرمایه گذاری خودتان انجام دهید.

دستکاری بازار توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیراً توسط ماگدا ویرزیکا، تاجر میلیاردر برجسته آفریقای جنوبی متهم به دستکاری قیمت ارزهای دیجیتال شده است.

ویرزیکا معتقد است که فعالیت ایلان ماسک در رسانه های اجتماعی و پیامدهای آن بر قیمت بیت کوین (BTC) باعث ورشکستگی بسیاری از سرمایه گذاران شده است که باید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این قضیه را بررسی کند.

 او معتقد است که ایلان ماسک قیمت بیت‌کوین را از طریق توییت‌هایش،از جمله مواردی که به خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت‌کوین تسلا اشاره می‌کرد، افزایش داد، سپس بخش بزرگی از دارایی خود را در اوج فروخت.