۰ نفر

استفاده از ارز دیجیتال ملی در کشورها:

گسترش یوان دیجیتال در چین

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبر: 653245
گسترش یوان دیجیتال در چین

به گزارش خبرگزاری شینهوا، لان زو، رئیس سیاست پولی بانک مرکزی خلق چین (PBoC)، اعلام کرد که این کشور تعداد سایت‌های تست یوآن دیجیتال (e-CNY) را از 11 محل به 23 محل در کشور افزایش خواهد داد،این محل ها در 15 استان از 31 استان و مناطق خودمختار چین پراکنده شده اند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ PBoC بانک مرکزی چین است و مسئول توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی e-CNY یا CBDC است.

 در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه، زو موفقیت عرضه اخیر e-CNY را ستود و اظهار داشت: آزمایش‌های e-CNY در نیمه اول سال 2022،به عنوان وسیله پرداخت در بازی‌های المپیک زمستانی پکن، بسیار موفقیت‌آمیز بود.

 تقاضای داخلی، و تضمین توسعه اقتصادی پایدار از طریق کارکردهایی مانند ابزار قرارداد هوشمند.

لان زو، رئیس سیاست پولی بانک خلق چین افزود: مصرف‌کنندگان چینی تا 31 می، 264 میلیون تراکنش را به مبلغ 83 میلیارد یوان (12.35 میلیارد دلار) خرج کرده‌اند. بیش از 4,567,000 تاجر در سراسر این کشور پذیرش ارز دیجیتال ملی را آغاز کرده‌اند.

 برای گام‌های بعدی، زو می‌گوید بانک مرکزی قصد دارد تعداد سایت‌های آزمایش ارز دیجیتال ملی را افزایش دهد و قابلیت‌های تکنولوژیکی آن را افزایش دهد. 

در طول قرنطینه‌های سختگیرانه در چین برای ویروس کرونا، مقامات استانی و شهری اغلب با شرکت‌های فناوری این کشور برای کمک به ایردراپ‌های e-CNY همکاری می‌کردند. 

کاربرانی که یوان دیجیتال دریافت کرده‌اند می‌توانند، هدیه خود را در پلت‌فرم‌های مشخص و پایانه‌های تجاری درون‌برنامه‌ای به عنوان بخشی از هزینه‌های مصرفی خود خرج کنند.

 به غیر از کالاهای مصرفی، e-CNY می تواند برای پرداخت قبوض و مالیات در شهرداری های مختلف استفاده شود.