۰ نفر

دادگاه چین می گوید؛

پرداخت دستمزد به تتر خلاف قانون است!

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبر: 651365
پرداخت دستمزد به تتر خلاف قانون است!

طبق گزارشی که توسط پکن نیوز منتشر شده است، دادگاه‌های چین شرکت‌های تجاری را از پرداخت دستمزد کارمندان خود با USDT منع می‌کنند. از این رو چین در تلاش است تا هر اندازه حضور ارزهای دیجیتال را در این کشور لغو کند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ بر اساس گزارشی از پکن نیوز، دادگاه‌های چین شرکت‌ها را از پرداخت دستمزد به صورت تتر (USDT) منع کرده‌اند. یک اختلاف کارگری و کارفرمایی اخیر که در دادگاه چائویانگ (Chaoyang Court) رخ داد، حکمی را در مورد پرداخت دستمزد با ارزهای دیجیتال صادر کرد. از آنجایی که دادگاه اعلام کرد که پول مجازی نباید و نمی‌تواند به عنوان ارز در بازار استفاده شود، بنابراین این شرکت محکوم شد که حقوق و پاداش‌های معوقه کارمند خود را به اسکناس رایج چینی یعنی رنمینبی (RMB) پرداخت کند.

این شکایت توسط شن (Shen)، که معاون یک شرکت فناوری شبکه است، تنظیم شده بود. او حقوق ماهیانه 50.000 یوان داشت. دستمزد واقعی او به صورت 2.574 یوان و مابقی آن با ارز دیجیتال USDT پس از کسر تأمین اجتماعی و وجوه تأمین اجتماعی پرداخت شده بود. آقای شن در ماه ژوئن استعفا و با شرکت برای پرداخت دستمزدهای معوقه و اضافه کاری مذاکره کرد. پس از انحلال شرکت، آقای شن علیه دو مالک، هو (Hu) و دنگ (Deng)، در دادگاه شکایت کرد.

در حالی که هو به این شکایت پاسخ داد و اظهار داشت که پرداخت‌ها با USDT انجام شده است، آقای شن از شرکت خواست تا به یوان پرداخت کند. دادگاه اعلام کرد که قانون کار این کشور ایجاب می‌کند که حقوق هر ماه به صورت نقدی طبق شرایط پرداخت به کارگر داده شود. رنمینبی طبق قانون به عنوان ارز قانونی جمهوری خلق چین تعیین شده است. تتر USDT مورد بحث مجاز به استفاده به عنوان نوعی پول مجازی در کشور نیست. بنابراین دادگاه با درخواست آقای شن موافقت کرد و هو و دنگ را به پرداخت 270.000 یوان به آقای شن محکوم کرد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.