۰ نفر

نکات مهم برای ورود به بازار کریپتوکارنسی که لازم است بدانید !

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 650264
نکات مهم برای ورود به بازار کریپتوکارنسی که لازم است بدانید !

برای ورود به دنیای مبادلات کریپتو و اعتماد کردن به یک صرافی ارز دیجیتال، همواره سوالات بی‌شماری ذهن افراد را مشغول می‌کند. آیا معامله در این صرافی امن است؟ برای من که یک کاربر مبتدی هستم آموزش، مشاوره، پشتیبانی و گزینه‌های سودآوری وجود دارد؟ به ویژه برای کاربران ایرانی، خرید و فروش در صرافی‌های خارجی با ریسک تحریم و بلوکه شدن دارایی‌ها همراه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در این مقاله به معرفی یکی از اولین پلتفرم‌های ایرانی معاملات ارز دیجیتال می‌پردازیم. صرافی والکس، که مدعی است امنیت دارایی شما را تضمین و نگرانی بابت تحریم‌ها را از بین می‌برد.

صرافی ارز دیجیتال : اولین قدم

صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که معاملات کریپتو را برای دارایی‌هایی مانند ارز دیجیتال و فیات آسان می‌کنند. صرافی ارز دیجیتال، در واقع نقش یک واسطه را بین خریدار و فروشنده ایفا می‌کند و از طریق کمیسیون و کارمزد تراکنش‌ها، به کسب درآمد می‌رسد.

صرافی‌‌های کریپتوکارنسی، متمرکز (CEX) یا غیر متمرکز (DEX) هستند. صرافی متمرکز، از آن جایی که توسط یک شرکت اداره و کنترل می‌شود، از امنیت و اطمینان بیشتری برخوردار است. نزدیک به 99 درصد از تراکنش‌های رمزارزها از طریق صرافی‌های متمرکز انجام می‌شود. صرافی‌هایی مانند Coinbase، GDAX، Kraken و Gemini از جمله مشهورترین صرافی‌های متمرکز به حساب می‌آیند. صرافی ارز دیجیتال والکس نیز در گروه صرافی‌های متمرکز قرار دارد.

ویژگی‌‌ پلتفرم‌های متمرکز همچون صرافی والکس چیست؟

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران مبتدی از یک صرافی ارز دیجیتال، ارائه روش‌ها و آموزش‌های ساده و کاربردی برای سرمایه گذاری و ورود به بازار رمزارزها است. کاربران صرافی متمرکز، بر خلاف روش تراکنش همتا به همتا (P2P) و استفاده از کیف پول‌های کریپتو، می‌توانند از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت صرافی به راحتی موجودی حساب خود را مشاهده و تراکنش داشته باشند. صرافی Wallex علاوه بر وب‌سایت، از طریق اپلیکیشن خود نیز به ارائه خدمات می‎‌پردازد.

امنیت، از دیگر مزیت‌های پلتفرم‌های متمرکز است. صرافی ارز دیجیتال متمرکز، لایه‌های بیشتری از امنیت را در مورد معاملات کریپتو اعمال می‌کند. حجم نقدینگی و تجارت در صرافی‌های متمرکز بالا است؛ به همین دلیل باید بستری فراهم شود که انجام تراکنش‌ها به روشی ساده و امن در اختیار کاربر قرار گیرد.

چرا صرافی ارز دیجیتال والکس؟

صرافی والکس؛ یک پلتفرم متمرکز خرید و فروش رمزارزها است. طبق تعریفی که از پلتفرم‌های متمرکز ارائه شد، این صرافی ایرانی کریپتوکارنسی نیز به عنوان یک واسطه یا شخص ثالث میان خریدار و فروشنده عمل می‌کند. این پلتفرم، از اولین صرافی‌های ایرانی است که سابقه‌ای 4 ساله در حوزه ارزهای دیجیتال دارد. حال به این سؤال پاسخ می‌دهیم که "چرا والکس؟":

قیمت‌های لحظه‌ای

صرافی Wallex، دارای بخشی است که قیمت لحظه‌ای انواع ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای و بر پایه بازار تتر (دلار) و تومان ارائه می‌شود.

سبد متنوع کوین

از دیگر ویژگی‌های این صرافی ارز دیجیتال، سبد کوین‌های پر شده‌ی نزدیک به 30 کوین محبوب همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، دوج کوین (DOGE) و بسیاری دیگر است. در این پلتفرم ایرانی، خرید و فروش رمزارز را می‌توانید بر سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین انجام داده و با دیگران وارد معامله شوید.

کیف پول اختصاصی

صرافی والکس، کیف پول اختصاصی خود را مبتنی بر وب و اپلیکیشن، در اختیار کاربر قرار داده است. همچنین، دارایی دیجیتال شما در کیف پول‌های سرد و آفلاین ذخیره می‌شوند که این مزیت، احتمال از دست رفتن و هک شدن را به شدت کاهش می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال والکس

ابزارهای معاملاتی حرفه‌ای

این صرافی، استفاده از نمودارهای خطی و ابزارهای تحلیلی تکنیکال و فاندامنتال را برای معاملات ارز دیجیتال در اختیار تریدرها قرار داده است. شما می‌توانید لیست سفارش‌ها و سوابق تراکنش‌های خود را مشاهده و به صورت فایل اکسل دریافت کنید. دسترسی به مستندات API به صورت عمومی و خصوصی نیز در صرافی ارز دیجیتال والکس برای تریدرهای حرفه‌ای در دسترس است.

معاملات کلاسیک و حرفه‌ای

خرید و فروش رمزارزها در والکس، هم به صورت کلاسیک و هم به صورت حرفه‌ای، در دسترس کاربران قرار دارد. در بخش کلاسیک، با انتخاب مبلغ مورد نظر ثبت سفارش می‌کنید و در سریع‌ترین زمان معامله شما جوش می‌خورد. در بخش حرفه‌ای نیز که بستری برای رصد لحظه‌ای قیمت‌ها و حجم معاملات در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار گرفته است.

تایید هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت

استراتژی امنیتی صرافی Wallex، تایید هویت دو مرحله‌ای از طریق ایمیل در جهت تامین امنیت کاربران است. در حال حاضر، تایید تمامی برداشت‌‌های کوین از طریق ایمیل برای کاربران اجباری است. اگر تایید دو عاملی صورت نگیرد، امکان برداشت نیز نخواهد بود.

کلام پایانی

صرافی ارز دیجیتال والکس، با بیش از 600 هزار کاربر فعال در حوزه بازار کریپتوکارنسی، بستری سریع و آسان را برای معاملات ایجاد کرده است. پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته نیز به کاربران اطمینان می‌دهد که در هر لحظه، جوابی برای سوالات خود دریافت خواهند کرد. اپلیکیشن Wallex را نیز فراموش نکنید که یک برنامه کاربردی آسان و سریع برای کاربران خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، امن و با پیشنهادهای معاملاتی پر سود هستید، پیشنهاد می‌شود تا از طریق والکس اکانت خود را بسازید تا اتفاقی مانند تحریم Binance در گذشته رخ ندهد و از سرمایه خود در مقابل تحریم محافظت کنید. از سمت دیگر در والکس، دارایی‌های شما در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد.