۰ نفر

در پی حواشی مربوط به مدیرعامل تسلا؛

ایلان ماسک درباره رمزارزها شفاف سازی کرد

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 646857
ایلان ماسک درباره رمزارزها شفاف سازی کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس نظرات خود را در مورد موضوعات مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری در رمزارزها، چرایی حمایت از رمزارز دوج کوین، «مسائل حل‌نشده» در پیشنهاد خرید توییتر خود و احتمال رکود اقتصادی کوتاه‌مدت در ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در مصاحبه ای با جان میکلت ویت، خبرنگار بلومبرگ، در مجمع اقتصادی قطر، نظرات خود را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات به اشتراک گذاشت.

سرمایه گذاری رمزارز از جمله موضوعات مورد بحث بود. از ماسک پرسیده شد که آیا فکر می‌کند با توجه به افت بازار، مردم همچنان باید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند؟ مدیر عامل تسلا تصریح کرد که هرگز به مردم توصیه نکرده است که ارزهای دیجیتال بخرند و اظهار داشت:

من هرگز نگفته ام که مردم باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. ما مقداری بیت کوین خریدیم، اما درصد کمی از کل دارایی های خود را به آن اختصاص داده‌ایم.

رییس اسپیس ایکس همچنین پیش از این اعلام کرد که اتریوم و دوج‌کوین دارد، در حالی که تسلا و اسپیس ایکس تنها مالک بیت‌کوین هستند.

ماسک در ادامه توضیح داد که چرا از دوج‌کوین حمایت می‌کند. در ابتدا، او اشاره کرد که تسلا دوج کوین را برای خرید برخی از کالاها می پذیرد و اسپیس ایکس نیز همین کار را انجام خواهد داد.

او سپس بر قصد خود برای ادامه حمایت از دوج‌کوین تاکید کرد و اظهار داشت: "من افراد زیادی را می شناسم که چندان ثروتمند نیستند و من را تشویق به خرید و حمایت از دوج‌کوین کرده اند."

اخیراً شکایتی علیه ماسک، تسلا و اسپیسکس به دلیل تبلیغ دوج کوین مطرح شده است. شاکی اصلی یک سرمایه گذار دوج کوین بود که در معامله با این میم‌کوین ضرر کرد. او ادعا می‌کند که ماسک و شرکت‌هایش "در یک طرح هرمی کریپتو (معروف به طرح پانزی) از طریق ارز دیجیتال دوج کوین درگیر هستند."

ماسک همچنین درباره برخی از مسائلی که مانع پیشنهاد 44 میلیارد دلاری او برای خرید شرکت توییتر می‌شود، صحبت کرد. او اعتراف کرد که هنوز چند "موضوع حل نشده" قبل از تکمیل این معامله وجود دارد.

او تاکید کرد که در توییتر روی «هدایت این محصول» تمرکز خواهد کرد، اما لزوماً قصد ندارد مدیر عامل شرکت رسانه اجتماعی شود. ماسک گفت: "به هر طریقی، باید اقداماتی را انجام داد که بیشتر مردم را به استفاده از توییتر ترغیب کند."

در حالت ایده‌آل، من می‌خواهم 80 درصد از آمریکای شمالی و شاید نیمی از جهان یا چیزی در نهایت در توییتر به این شکل باشد.

توییتر ادعا می کند که ربات ها کمتر از 5 درصد از کل کاربران را تشکیل می دهند. ماسک استدلال کرد که این "تجربه اکثر مردم" در این سرویس نیست.

همچنین از مدیرعامل اسپیس ایکس پرسیده شد که آیا فکر می‌کند اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود خواهد رفت؟ او جواب داد: "رکود در مقطعی اجتناب ناپذیر است. در مورد اینکه آیا یک رکود در کوتاه مدت وجود دارد یا خیر، این احتمال بیشتر است."

ماسک اخیراً چند بار دیدگاه خود را در مورد رکود به اشتراک گذاشته است. در اوایل ماه می، وی گفت که اقتصاد ایالات متحده احتمالاً در رکودی است که ممکن است 12 تا 18 ماه طول بکشد. او در همان ماه گفت اگر در حال حاضر در رکود نیستیم، به رکود نزدیک می شویم. با این حال، او خاطرنشان کرد که این "در واقع چیز خوبی است."