۰ نفر

به دنبال تایید خرید توییتر توسط ایلان ماسک؛

جهش ۱۵ درصدی دوج کوین

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴
کد خبر: 646671
جهش ۱۵ درصدی دوج کوین

به دنبال انتشار اخبار مربوط به نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک، دوج کوین رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره این شبکه اجتماعی تایید شد. دوج‌کوین که در تمام طول روز به دلیل شایعات در مورد تایید احتمالی این معامله در حال افزایش بود، بلافاصله با افزایش ۹ درصدی واکنش نشان داد و مجموع رشد روزانه را تقریباً به مرز ۱۹ درصد رساند.

در حال حاضر، دوج‌کوین به قیمت ۰.۰۶۸۵ دلار معامله می‌شود و مجموع ارزش بازار آن به ۸.۹ میلیارد دلار رسیده است. این میم‌کوین اکنون از نظر ارزش بازار در جایگاه دهم قرار دارد.

دلیل اصلی رشد سریع قیمت‌های دوج‌کوین دقیقاً در اقدامات حامی اصلی این سکه، ایلان ماسک، نهفته است. پیش از این، تیلان ماسک پیشنهاد پرداخت با رمزارز در توییتر را عنوان کرده بود و همچنین ایده اجازه دادن به سرویس Twitter Blue را برای پرداخت با دوج‌کوین مطرح کرد.

در مورد پرداخت های توییتر نیز باید به اظهارات این کارآفرین مبنی بر امکان شارژ شدن توییتر برای برخی از کاربران اشاره کرد. طبق این بیانیه، برای کاربران عادی، دسترسی باید رایگان باقی بماند، اما برای حساب های تجاری و دولتی احتمالاً با هزینه اندکی هزینه می شود. معلوم نیست این مبالغ و شرایط چه خواهد بود.

خود ماسک هنوز در مورد آخرین اخبار اظهار نظر نکرده است. به یاد بیاورید که خرید وی از توییتر با جنجال های زیادی همراه بود. پس از اولین اعلام خرید، در ماه آوریل، زمانی که خالق تسلا می خواست تعداد ربات ها را بررسی کند، معامله متوقف شد. سپس روند حرکتی نکرد و حتی زمزمه هایی مبنی بر شکایت از این کارآفرین از سوی هیات مدیره به گوش رسید. همچنین جالب است که پس از اولین خبر خرید توییتر توسط ماسک، دوج‌کوین شاهد افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌های آن بود که دو برابر رشد فعلی بود.

جهش 15 درصدی دوج کوین1

نمودار روزانه قیمت دوج کوین