۰ نفر

پس از فروپاشی استیبل کوین ترا:

قانون محدود کردن استیبل کوین ها در ژاپن

۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبر: 641088
قانون محدود کردن استیبل کوین ها در ژاپن

پس از فروپاشی استیبل کوین ترا، دولت ژاپن مصصم برای اجرای قوانین جدید استیبل کوین است. ژاپن در حال تدوین و تصویب قوانین مربوط به انتشار استیبل کوین‌ها، یعنی دارایی‌های دیجیتالی است که ارزش آن‌ها به ارزهای فیات مرتبط است یا توسط یک الگوریتم تثبیت شده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ به گزارش خبرگزاری محلی نیکی، پارلمان ژاپن در ۳ ژوئن لایحه ای را برای ممنوعیت انتشار استیبل کوین توسط موسسات غیربانکی تصویب کرد.

طبق گزارش ها، این لایحه تصریح می کند که انتشار استیبل کوین به بانک های دارای مجوز، نمایندگی های انتقال پول ثبت شده و شرکت های مورد اعتماد در ژاپن محدود می شود.

قانون جدید همچنین یک سیستم ثبت را برای موسسات مالی برای صدور چنین دارایی های دیجیتال معرفی می کند و اقداماتی را برای مقابله با پولشویی ارائه می دهد.

این لایحه با هدف محافظت از سرمایه گذاران و سیستم مالی در برابر خطرات مرتبط با پذیرش سریع استیبل کوین ها که حجم بازار آن  اکنون تا ۲۰ تریلیون ین یا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار میرسد تدوین شده است.

طبق گزارش ها، چارچوب قانونی جدید در سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد و آژانس خدمات مالی ژاپن در حال برنامه ریزی برای ارائه مقرراتی برای صادرکنندگان استیبل کوین در ماه های آینده است.

قوانین جدید مربوط به استیبل کوین در ژاپن پس از فروپاشی توکن‌های بنیاد ترا طراحی شده است.

آشفتگی بازار استیبل کوین منحصر به بلاک چین ترا نبوده است،استیبل کوین الگوریتمی DEI نیز متعاقباً ارزش دلاری خود را از دست داد و در اواخر ماه می به ۰.۴ دلار کاهش یافت.