۰ نفر

انتقادات بنیان گذار مایکروسافت از رمزارزها:

بیل گیتس: کریپتو چیزی به جامعه اضافه نمی کند!

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰
کد خبر: 637613
بیل گیتس: کریپتو چیزی به جامعه اضافه نمی کند!

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت توضیح داده است که چرا هیچ بیت کوینی ندارد. بیل گیتس گفت: "من دوست دارم روی چیزهایی سرمایه گذاری کنم که خروجی ارزشمندی دارند."

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، نظر خود را در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال در جلسه  پنجشنبه ردیت AMA (هر چیزی از من بپرس) به اشتراک گذاشت.

یکی از سوالاتی که از او پرسیده شد این بود که "نظر شما در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟" بیل گیتس پاسخ داد:

من مالک هیچ کدام نیستم، من دوست دارم روی چیزهایی سرمایه گذاری کنم که خروجی ارزشمندی دارند.

وی افزود: ارزش شرکت ها بر اساس تولید محصولات ارزشمند است. سرمایه‌گذاری روی کریپتو عده ای خاص را ثروتمند می کند و چیزی به جامعه اضافه نمی کند.

موضع گیتس در مورد ارزهای دیجیتال منعکس کننده موضع برکشایر هاتاوی وارن بافت است. پیشگوی اوماها در اوایل این ماه به تفصیل توضیح داد که چرا او روی بیت کوین یا ارز دیجیتال سرمایه گذاری نمی کند.

وارن بافت توضیح داد: بیت کوین چیزی تولید نمی‌کند او حتی گفت ۲۵ دلار هم برای تمام بیت‌کوین ها در جهان پرداخت نمی‌کند. او گفت من باید با آن چه کنم؟ من باید به هر طریقی آن را به شما بفروشم.

بنیان گذار مایکروسافت و رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس مدتهاست که از منتقدان بیت کوین و ارزهای دیجیتال بوده است.

در فوریه سال گذشته، او گفت که مالک بیت کوین نیست و افزود که دیدگاه خنثی در این مورد دارد. با این حال، او همچنین گفت که کریپتو یکی از نوآوری‌های فناوری است که جهان بدون آن وضعیت بهتری خواهد داشت. گیتس خاطرنشان کرد: فناوری که امروزه ارزهای دیجیتال از آن استفاده میکنند، امکان انجام برخی فعالیت‌های مجرمانه را فراهم می‌کند. خوب است که از شر آن خلاص شویم.

بیل گیتس همچنین درباره مالکیت بیت کوین ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در فوریه سال گذشته اظهار نظر کرد. بنیانگذار مایکروسافت گفت: ایلان ماسک پول زیادی دارد.او هشدار داد: "اگر پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارید، احتمالاً باید بیشتر مراقب باشید."