۰ نفر

به دنبال ریزش اخیر بازار رمزارزها؛

ترس در بازار ارزهای دیجیتال رکورد زد!

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 636550
ترس در بازار ارزهای دیجیتال رکورد زد!

به دنبال ریزش شدید بازار رمزارزها در روزهای اخیر، بر اساس شاخص ترس و طمع، میزان ترس سرمایه گذاران به بالاترین سطح خود در طول سه سال اخیر رسید.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ شاخص معروف ترس و طمع اکنون روی 8 قرار دارد که پایین ترین حد از اواسط سال 2019 بوده است.

2

چنین افت شدید یک اندیکاتور ممکن است باعث ترس بیشتر سرمایه گذاران شود.افت شدید اندیکاتور ترس و طمع ناشی از افزایش نوسانات بیت کوین و نابودی رمزارز لونا بود که قبل از سقوط 30 میلیارد دلار ارزش بازار داشت.

ترس شدید را می توان نشانه ای از تسلیم شدن بازار در نظر گرفت. این اندیکاتور هم احساسات و هم معیارهای بازار را برای تعیین احساسات معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دنبال می کند.

شاخص ترس و طمع اغلب برای تعیین وضعیت های، فروش بیش از حد و خرید بیش از حد در بازار استفاده می شود، ترس افراطی نشان دهنده فشار بیش از حد فروش و طمع افراطی  نشان دهنده فشار بیش از حد خرید است.

3

به گزارش Alternative.me، این شاخص در حال حاضر نوسانات، حرکت بازار، رسانه های اجتماعی، تسلط و روندها را اندازه گیری می کند. نوسانات و حرکت بازار به صورت حجمی، بیشترین تأثیر را بر شاخص دارند.

در حال حاضر رسانه های اجتماعی بیشتر بر احساسات اجتماعی معامله گران و سرمایه گذاران تأثیر می گذارند این ممکن است وضعیت بازار برای معامله گران و سرمایه گذاران را به درستی نشان ندهد.