۰ نفر

حضور زنان در دنیای رمزنگاری؛

صنعت رمزارزها و بلاکچین فقط برای مردان نیست

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 635920
صنعت رمزارزها و بلاکچین فقط برای مردان نیست

امروزه، به دلیل رشد مالی دیجیتال، همه در حال تجارت و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند. اما با تسلط مردان بر بازار، برابری جنسیتی نا متوازن باقی می‌ماند. بنابراین، رمزارزها و فناروی بلاکچین چگونه می‌تواند به تغییرات اجتماعی بیافزاید؟ در ادامه خواهید دید که ارزهای دیجیتال برای توانمندسازی زنان چه کرده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی ؛ تصور کلیشه‌ای این است که امور مالی یک صنعت برای مردان است، به عنوان مثال، وال استریت برای مدت طولانی تحت سلطه مردان بوده است. در حالی که این تصور تایید می‌کند که صنعت مالی مردانه است، اما موارد زیادی ثابت کرده‌اند که زنان نیز به همان اندازه علاقه مند و توانمند هستند.

شکاف جنسیتی را درک کنید

زنان نه تنها در مورد کریپتو کنجکاو نیستند، بلکه در مقایسه با همتایان مرد خود، تعداد زنانی که در صنایع بلاکچین و کریپتو کار می‌کنند نیز کم است. علیرغم درصدی از زنان که شروع به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کرده‌اند، همچنان تعداد مردان بیشتری در این زمینه وجود دارد.

طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Centre)، تعداد مردانی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند، دو برابر تعداد زنان است. علاوه بر این، 19 درصد از زنان بین 18 تا 29 سال به تجارت کریپتو ابراز علاقه کرده‌اند در حالی که این تعداد برای مردان 43 درصد در همان محدوده سنی تعیین شده است.

کریپتو برابری به دنبال دارد؟

علیرغم مبارزه برای برابری جنسیتی با بیت‎کوین که در ابتدا بر پایه تشویق برابری مالی ساخته شد، 75 درصد از دارندگان کریپتو هنوز مرد هستند، زیرا اکثر پیشرفت‌ها موفقیت آمیز نبوده‌اند. حوزه کریپتو شروع به افزایش آگاهی کرده است و ظاهراً در حال شکستن موانع نابرابری مانند جنسیت، سن، نژاد و غیره است. به این ترتیب، تامین مالی دیجیتال می‌تواند از زنان بیشتری در موقعیت‌های رهبری نه تنها در پشت پروژه‌های کریپتو ، بلکه در مورد سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک سود ببرد.

صنعت رمزارزها و بلاکچین فقط برای مردان نیست

زمان آن فرا رسیده است که زنان به عنوان سرمایه گذار، تصمیم گیرنده و مدیران رهبری را برعهده بگیرند و شروع به اشتراک گذاری بازار کنند، زیرا رمزارزها برای ماندن به وجود آمده‌اند.

آینده رمز ارز برای زنان چگونه است؟

سندباکس (Sandbox (SAND)) یک ارز دیجیتال پیشرو در زمینه بازی است. این پروژه متاورسی یک بازی غیرمتمرکز NFT مبتنی بر اتریوم است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد در سرمایه گذاری‌های سرگرم کننده شرکت کنند. اینها عمدتاً شامل ایجاد، فروش، استفاده و کسب درآمد از واقعیت دیجیتالی خود از طریق NFT است. سرمایه‌گذاران و بازیکنان به ابزارهایی برای ساخت بازی‌ها، گالری‌ها، کنسرت‌ها، کازینوها و هر چیز دیگری که می‌توان به صورت مجازی تصور کرد، دسترسی دارند.

به مناسبت روز جهانی زن، سندباکس با مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) World of Women همکاری کرد و بنیادی را راه‌اندازی کرد که ۲۵ میلیون دلار اهدا کرد. این برنامه برای کمک به زنان برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از طریق متاورس بود.

زنان در حال تغییر

یام کرکای (Yam Karkai) تصویرگر مجموعه World of Women (WoW) را به منظور استفاده از فضای NFT و ایجاد یک جامعه جهانی که فرصت‌های برابر را به پیش می‌برد، ایجاد کرد. این مجموعه‌ها شامل 10.000 آواتار زن متنوع است و شامل مشارکت با افراد مشهور زن بزرگ مانند شوندا رایمز، ایوا لونگوریا، هدا کاتان و بسیاری دیگر است. این برنامه بسیار موفق بود زیرا مردم مایل به حمایت از نوآوری اجتماعی هستند. به عنوان مثال، یام کرکای در عرض دو هفته پس از انتشار 40 میلیون درآمد داشت.

شکستن موانع کلیشه‌ای با رمزارزها

صنعت رمزارزها و بلاکچین فقط برای مردان نیست

ثروت جهانی به دلیل نابرابری‌اش شناخته شده است، اما شما می‌توانید این قاعده را تغییر دهید، زیرا رمزارز‌ها می‌تواند یک راه آسان برای تبدیل شدن به یک میلیونر خودساخته باشد.اگر راه سرمایه گذاران موفق در این صنعت را دنبال کنید ، برای تبدیل شدن به یک میلیونر ارز دیجیتال، نیازی به محدودیت جنسیتی، نژادی و ملیتی ندارید. دیگر به دنبال مکانی نباشید که بتوانید به طور فعال تغییری در نابرابری جنسیتی ایجاد کنید. این پروژه‌های رمزنگاری سرمایه گذاری‌های پر رونقی هستند که آزادی مالی شما را تضمین می‌کنند، در حالی که از توانمندسازی زنان حمایت می‌کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.