۰ نفر

اظهارات عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا؛

مقررات سختگیرانه تر برای استیبل کوین ها در راه است؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 635606
مقررات سختگیرانه تر برای استیبل کوین ها در راه است؟

یکی از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) انتظار دارد که مقررات سختگیرانه تر در مورد استیبل کوین ها در راه باشد. با این حال، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری می‌گوید که استیبل کوین‌ها در حال حاضر "تهدیدی واقعی" برای ثبات مالی کشور نیستند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به دنبال شکست تلخ ترا که باعث شد UST ارزش دلاری خود را از دست بدهد و لونا تقریبا به صفر برسد، موضوع قانون‌گذاری برای استیبل‌کوین‌ها، در هفته گذشته سرتیتر اخبار را به خود اختصاص داد.

یکی از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، هستر پیرس، روز پنجشنبه در جریان رویدادی که توسط اندیشکده سیاست انجمن نهادهای مالی و پولی رسمی مستقر در لندن برگزار شد، درباره مقررات ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

پیرس که در جامعه کریپتو به عنوان "مادر رمزنگاری" شناخته می شود، نشان داد که مقررات سخت گیرانه تر در مورد ارزهای دیجیتال، به ویژه استیبل کوین ها، ممکن است به زودی در راه باشد.

قانون‌گذاران با وزارت خزانه داری در مورد مقررات استیبل کوین همکاری خواهند کرد

قانون‌گذاران ایالات متحده بر نیاز فوری به مقررات استیبل کوین تاکید کرده اند. جنت یلن، وزیر خزانه داری، در اظهارات خود در مقابل کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنا در این هفته تاکید کرد که تصویب قانونی برای کنترل استیبل کوین های پرداخت برای کنگره مهم و ضروری است.

یلن همچنین در هفته گذشته در کمیته خدمات مالی مجلس سنا در مورد استیبل‌کوین‌ها اظهار کرد: " من نمی توانم استیبل‌کوین‌ها را در این مقیاس به عنوان یک تهدید واقعی برای ثبات مالی توصیف کنم، اما آنها به سرعت در حال رشد هستند و همان خطراتی را دارند که ما قرن ها در ارتباط با عملکرد بانک ها می شناسیم."

لازم به ذکر است که هم شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC) و هم هیات فدرال رزرو در مورد خطرات استفاده از استیبل کوین که ثبات مالی کشور را تهدید می کند، هشدار داده اند.