۰ نفر

اشتباهات مرگبار اکوسیستم ترا؛

چرا استیبل کوین لونا ثبات خود را از دست داد؟

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبر: 634812
چرا استیبل کوین لونا ثبات خود را از دست داد؟

پس از ریزش بیت کوین و رسیدن آن به محدوده ۳۰۰۰۰ دلار آلتکوین ها طبق معمول ریزش شدیدتری را تجربه کردند ،این ریزش اما برای آلتکوینی بنام لونا که در این اواخر رشد های سنگینی کرد متفاوت بود،بنیاد لونا که بخاطر خرید های سنگین بیت کوینی خود مطرح شده بود با اشتباهات مرگبارش منجر به سقوط استیبل کوین الگوریتمی خود یعنی UST شد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ تصویر زیر یک اتفاق نادر در بازار رمزارز ها است،تاکنون ما ندیده بودیم که یک استیبل کوین چند روز پیاپی نتواند خودش را استیبل کند،قبلا این حوادث برای استیبل کوین تتر USDT)) پیش آمده بود اما خیلی سریع خودش را جمع میکرد و دوباره به ارزش دلار آمریکا میرسید.

2

استیبل کوین در دنیای کریپتو به رمزارزی گفته میشود که معادل ارزش یک ارز فیات دولتی باشد مانند رمزارز تتر که هر کدام آن همیشه معادل 1 دلار آمریکا است.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است ust استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم لونا که باید ارزش آن ثابت باشد در حال حاضر 0.3 دلار است و از حالا دیگر نباید به آن استیبل کوین بگویم ،این رمزارز دیگر هیچ ارزشی ندارد.

چرا اینگونه شد؟

بنیاد لونا یا Luna Foundation Guard)) که مسئول توسعه،حفظ و نگهداری از بلاکچین ترا و استیبل کوین الگوریتمی UST است از مدت ها قبل شروع به خرید و ذخیره سازی بیت کوین های زیادی کرد،بنیاد لونا اعلام میکرد این خرید ها برای پشتوانه سازی برای استیبل کوین UST است،اما پس از ریزش شدید بیت کوین در این روزها به یک باره استیبل کوین لونا از حالت تعادل و رگوله خود خارج شد و زیر 1 دلار سقوط کرد،پس از آن رمزارز بومی اکوسیستم ترا یعنی لونا LUNA دچار سقوط آزاد شد و ارزش آن در کمتر از 3 روز 97 درصد کاهش یافت یعنی از 120 دلار به 4 دلار رسید!!!

3

بنیاد لونا پس از این اتفاق سریعا بیت کوین های ذخیره شده را از کیف پول های خود خارج کرد به مقصدی نامعلوم،هنوز هیچ اطلاعاتی از این بنیاد به بیرون درز نکرده است که دلیل این اتفاقات چه بوده است اما بی شک این یک تراژدی بسیار مهم در مارکت کریپتو است که در حال اتفاق افتادن است،رمزارزی که تا دیروز قصد تغییر جهان را داشت الان در قعر جهنم به سر میبرد و سرمایه انسان هایی که فریب این شعار های تو خالی را خوردند در حال سوختن در این جهنم سوزان است،نه تنها لونا بلکه همه آلتکوین هایی متمرکزی که در این دنیای غیرمتمرکز هستند در معرض اینگونه حوادث هستند،این اتفاقات ما را یاد چرخه صعودی 2015 تا 2017 می اندازد،چه رمزارز هایی که با شعار های تغییر جهان روی کار آمدند و حتی به جایی رسیدند که بیت کوین را تهدید به فلیپینگ (Flipping) میکردند اما الان در گورستان رمزارز ها به سر میبرند و دیگر خبری از آنها نیست.

رمزارز لونا که جزو 5 رمزارز بزرگ مارکت بود و استیبل کوینش که بعد از تتر دومین استیبل کوین بزرگ بازار بود از لحاظ حجم بازار،بعد از این سقوط وحشتناک و ضرر چند ده میلیارد دلاری خسارت سنگینی را متوجه سرمایه گذارانش کرد.

این ها همه باید برای ما درس عبرتی باشد وقتی میخواهیم در بازار پر ریسک رمزارز ها سرمایه گذاری کنیم.

ما باید با مطالعه کردن و تحقیق و بررسی به همه مواردی که یک فرد سرمایه گذار حرفه ای در مارکت کریپتو انجام میدهد آشنا باشیم، تا از پیش آمدن این اتفاقات جلوگیری کنیم و سرمایه خود را حفظ کنیم.

هشدار خطر خرید در کف قیمتی

شاید عده ای گمان کنند حالا که لونا یا استیبل کوین آن ریزش سنگینی را تجربه کرده است زمان خرید فرا رسیده است و میتوانند در این قیمت های پایین خرید کنند تا مانند سرمایه گذاران حرفه ای که در کف های قیمتی خرید انجام میدهند و سپس در قله میفروشند بتوانند سود کسب کنند.

در مقام یک رسانه پربازدید کشور به همه افراد حاضر در مارکت کریپتو هشدار میدهیم این اتفاقی که برای لونا و استیبل کوین UST پیش آمده است یک بحران برای اکوسیستم ترا است که گمان نکنیم بتواند از این بحران سخت سالم بیرون بیاید،لذا توصیه ما اینست که به هیچ عنوان فعلا سمت این رمزارز پر حاشیه نروند تا وضیعت آن در آینده مشخص شود.