۰ نفر

سیاست بانک های مرکزی در برابر ارزهای دیجیتال؛

ممنوعیت ارائه خدمات رمزارزی در بانک های آرژانتین

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبر: 633485
ممنوعیت ارائه خدمات رمزارزی در بانک های آرژانتین

بانک مرکزی آرژانتین، ارائه خدمات مربوط به رمزارزها توسط بانک های این کشور را ممنوع کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛  بانک مرکزی آرژانتین موسسات مالی را از ارائه هرگونه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین منع کرده است.

 

این ممنوعیت چند روز پس از آن انجام شد که بزرگترین بانک خصوصی در آرژانتین اعلام کرد ارائه چنین خدماتی را به مشتریان خود آغاز خواهد کرد.

هشداری که سال گذشته از سوی بانک مرکزی منتشر شد، عدم تمایل آن را به ارزهای دیجیتال نشان داد که در ممنوعیت امروز نیز به نمایش گذاشته شد.

بانک مرکزی جمهوری آرژانتین (BCRA) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موسسات مالی در این کشور از ارائه هرگونه خدمات مرتبط با بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به مشتریان منع شده‌اند.

این خبر پس از تصویب وام ۴۵ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای آرژانتین در ماه مارس منتشر شد که طبق آن این کشور باید از استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال جلوگیری کند.

بزرگترین بانک خصوصی در آرژانتین چند روز پیش اعلام کرد که ارائه این خدمات را آغاز خواهد کرد. بربانک (Burbank)، یک بانک دیجیتال در این کشور، همچنین اعلام کرد که یک خط پشتیبانی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه خواهد کرد.

بر اساس گزارشی از شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Chanalysis، شوک ناشی از این تصمیم از سوی مقامات متمرکز مستقیماً اقدامات بسیاری از آرژانتینی ها را رد می کند زیرا این کشور در رتبه دهم پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان قرار دارد.

پذیرش مداوم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آرژانتین عمدتاً به نرخ بالای تورم متحمل شده توسط شهروندان نسبت داده می شود. رویترز گزارش داد که داده های تورم ارائه شده توسط دولت آرژانتین در ماه گذشته نرخ تورم سالانه 55 درصدی را برای این ماه نشان می دهد.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که کارشناسان تورم 60 درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنند، که قرار است تقریباً 40 درصد از جمعیتی را که طبق گزارش‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند، تحت تأثیر قرار دهد.

بانک مرکزی آرژانتین، سال گذشته هشداری را در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال و خطرات مرتبط با مشارکت در این گروه دارایی، از جمله نوسانات بالا، پولشویی، تامین مالی تروریسم و عدم انطباق بالقوه با مقررات ارز خارجی، منتشر کرد.