۰ نفر

در پی بحران انرژی در قزاقستان؛

قزاقستان قوانین استخراج ارزهای دیجیتال را اصلاح می کند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبر: 633289
قزاقستان قوانین استخراج ارزهای دیجیتال را اصلاح می کند

دولت قزاقستان در الزامات ثبت نام برای افراد و شرکت‌هایی که در استخراج ارز دیجیتال دخیل هستند، تجدید نظر کرده است. مقررات به روز شده در بحبوحه سرکوب مداوم صنعت در این کشور آسیای مرکزی آمده است، جایی که استخراج کنندگان به دلیل کمبود مداوم برق مقصر شناخته شده اند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛

ماینرهای ارز دیجیتال گزارش های فصلی خود را باید برای مقامات قزاقستان ارسال کنند

دستور صادر شده توسط وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان، بگدات موسین، الزامات ثبت نام و گزارش برای کسانی که ارز های دیجیتال استخراج می کنند را گسترش داده است. این سند، کارآفرینان فردی و اشخاص حقوقی را که قصد ماینینگ رمزارز را دارند، موظف می‌کند که حداقل 30 روز قبل از شروع فعالیت، به مراجع قانونی اطلاع دهند. همین امر در مورد شرکت ها و اشخاصی که به چنین شرکت هایی خدمات ارائه می دهند نیز صدق می کند.

پس از اجرایی شدن این قانون از ماینرهای ارزهای دیجیتال خواسته می‌شود که داده‌های خاصی از جمله نام، شماره ثبت، و اطلاعات تماس شرکت‌های خود و همچنین اطلاعات بانکی و آدرس IP خود را ارسال کنند. آنها همچنین باید نیازهای انرژی تاسیسات خود، سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده و تعداد کارکنان را مشخص کنند.

از جمله مدارک مورد نیاز، کپی اظهارنامه های گمرکی یا سایر مدارک مربوط به مالکیت تجهیزات استخراج، اسنادی که تأیید می کند افراد درگیر در این تعهد ساکن قزاقستان هستند، اطلاعاتی که موقعیت مزرعه استخراج معدن در این کشور را نشان می دهد، و شرح فنی نحوه کار می باشد.

استخراج کنندگان که قبلاً فعالیت خود را آغاز کرده اند و ارائه دهندگان خدمات تعمیر و نگهداری آنها موظفند هر سه ماه یکبار گزارش های مشابه را به دولت تسلیم کنند. علاوه بر این، مؤسسات ماینینگ که از این تجارت خارج می شوند، باید ظرف ده روز پس از پایان فعالیت خود به مقامات ایالت اطلاع دهند.

الزامات گزارش‌دهی جدید در حالی است که مقامات قزاقستان در حال محدود کردن صنعت ماینینگ کریپتو هستند، یک سال پس از آن که قزاقستان در بحبوحه تهاجم چین علیه استخراج رمزارز به یک آهنربا برای استخراج‌کنندگان تبدیل شد، دولت ماینرهای غیرقانونی را هدف قرار داده است، اما حتی مزارع مجاز بیت کوین نیز از قطع برق ناشی از کسری فزاینده برق آسیب دیده اند.

کمبودها قبلاً برخی از شرکت ها را مجبور به ترک این کشور کرده است در حالی که ده ها تأسیسات ماینینگ در سال جاری تعطیل شده اند و بسیاری از آنها قطع شده اند. حسابرسان همچنین سعی کرده‌اند خلأهای مالیاتی را که توسط برخی استخراج‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ببندند، علاوه بر این مقامات آماده می‌شوند تا بار مالیاتی را برای کسانی که در قزاقستان باقی مانده‌اند را افزایش دهند و قصد دارند این مالیات را به ارزش ارز دیجیتال ضرب‌شده گره بزنند.