۰ نفر

گسترش رمزارزها در میان شرکت های مطرح؛

پذیرش پرداخت با ارز دیجیتال توسط برند گوچی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبر: 633251
پذیرش پرداخت با ارز دیجیتال توسط برند گوچی

برند مد ایتالیایی گوچی اعلام کرده که تا پایان ماه جاری در پنج فروشگاه خود در ایالات متحده، پرداخت با ارزهای دیجیتال را می پذیرد و قصد دارد این سرویس را به تمام ۱۱۱ فروشگاه خود در آمریکای شمالی گسترش دهد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ گوچی 12 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH)، (WBTC)، لایت کوین (LTC)، شیبا اینو (SHIB)، دوج کوین (DOGE) و پنج استیبل کوین دلار آمریکا را می پذیرد.

به مشتریانی که در فروشگاه‌های خود در مکان‌های آزمایشی در نیویورک، لس‌آنجلس، میامی، آتلانتا و لاس‌وگاس با رمزارز پرداخت می‌کنند، ایمیلی با یک کد QR ارسال می‌شود تا از طریق کیف پول دارایی دیجیتال خود پرداخت کنند. کارمندان شروع به آموزش در زمینه رمزنگاری، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و وب3 کرده‌اند تا برای راه‌اندازی آماده شوند.

گوچی مجموعه NFT خود را با همکاری برند اسباب‌بازی سوپر پلاستیک،مجموعه «Gucci Grail» را  در سال 2022 راه‌اندازی کرد.

اولین NFT آن یک فیلم 4 دقیقه‌ای با عنوان آریا بود که از مجموعه لباس‌هایش به همین نام الهام گرفت و در ژوئن 2021 در حراج آنلاین کریستیز به قیمت 25000 دلار فروخته شد.

گوچی با خرید زمین مجازی در سند باکس در ماه فوریه به کسب و کار مجازی خود گسترش بیشتری داده است.

Gucci Vault یک فروشگاه آنلاین مفهومی در سند باکس است که «حضور گوچی در متاورس» را نشان می‌دهد.

Gucci Vault نام فروشگاه آنلاین گوچی در متاورس است.

کریپتو

کریپتو لوکس است

برندهای سطح بالا وارد فضای کریپتو و وب 3 شده اند. در ماه مارس، شرکت Off-white شروع به پذیرش پرداخت با شش رمزارز در فروشگاه های شاخص خود در پاریس، میلان و لندن کرد.

Off-white متعلق به گروه LVMH (ال و ام هاش) فرانسه است که در گذشته NFTهایی را برای برندهای معروف خود یعنی هنسی ، بولگاری و لویی ویتون منتشر کرده است.

3

برند ساعت‌های لوکس هابلوت، مجموعه‌ای محدود از ساعت های لوکس خود را منتشر کرد که فقط با استفاده از بیت‌کوین می‌توان آن را خریداری کرد، اخیراً این برند با ارائه‌دهنده کیف پول سرد لجر همکاری کرده است و یک ساعت مجهز به کیف پول لجر نانو ایکس را در فوریه عرضه کرد.

برندهای ساعت فرانک مولر و نورگین به همراه فیلیپ پلین همگی کریپتو را می پذیرند.

شرکت لوکس تناسب اندام اکوینیکس گروپ از 13 اردیبهشت شروع به پذیرش پرداخت های ارز دیجیتال برای باشگاه های مستقر در شهر نیویورک کرد،که با حق عضویت سالانه 1.4 ETH یا 4044 دلار شروع می شود.