۰ نفر

پذیرش ارز دیجیتال در کشورها؛

بزرگترین بانک خصوصی آرژانتین از رمزارز پشتیبانی می کند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 632934
بزرگترین بانک خصوصی آرژانتین از رمزارز پشتیبانی می کند

بزرگترین بانک خصوصی آرژانتین که بیش از یک قرن پیش تأسیس شد، اکنون به مشتریان خود اجازه می دهد تا بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)،ریپل (XRP) و استیبل کوین USD Coin (USDC) را معامله کنند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بانک گالیسیا با Lirium AG، شرکتی که راه‌حل‌های رمزارزی را برای بانک ها ارائه می‌کند، به منظور فعال کردن این سرویس جدید، شریک شد.

بانک گالیسیا به بیش از چهار میلیون مشتری خرده فروشی و شرکتی خدمات ارائه می دهد. این بانک حدود ۶۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد.

آرژانتین به دلیل تورم بالا یکی از کشورهای برتر از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Deel، آرژانتین بیش از هر کشور دیگری در جهان کارمندانی دارد که با دارایی‌های دیجیتال حقوق می‌گیرند. تعداد شرکت‌هایی که به کارگران خود اجازه می‌دهند از طریق رمزارز پرداخت‌ها را دریافت کنند، تنها در یک سال بیش از ۳۴۰ درصد افزایش یافته است و کسب‌وکارهای کوچک عامل اصلی پذیرش رو به رشد هستند.

همچنین انتظار می رود بوئنوس آیرس امکان پرداخت مالیات با ارزهای دیجیتال را فراهم کند.

با این حال، میگل پسچه، رئیس بانک مرکزی آرژانتین، گفت که ارزهای دیجیتال نگران کننده هستند. او استدلال کرد که دارایی های دیجیتال برای دور زدن کنترل های مبادلاتی استفاده می شود.

در اوایل سال جاری، بانک مرکزی آرژانتین بر اساس گزارش ها شروع به کار بر روی ایجاد گروهی کرد که قوانین شناخت مشتری (KYC) را برای کیف پول های دیجیتال بهبود می بخشد.

علاوه بر این، قرارداد کمک مالی ۴۵ میلیارد دلاری اخیر با صندوق بین‌المللی پول (IMF) ممکن است مانع بزرگی برای پذیرش ارزهای دیجیتال در آرژانتین باشد زیرا باعث می‌شود دولت موضعی ضد رمزنگاری اتخاذ کند.