۰ نفر

در پی رشد بازار در ماه گذشته؛

افزایش استفاده از صرافی های ارز دیجیتال

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۳۰
کد خبر: 627566
افزایش استفاده از صرافی های ارز دیجیتال

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت The Block، ترافیک صرافی ارزهای دیجیتال در ماه مارس به ۳۶۰ میلیون بازدید افزایش یافت. این رقم نشان دهنده افزایش ۶.۱ درصدی ماهانه پس از ۳۳۹.۴ میلیون بازدید فوریه است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ از زمان رسیدن به 541.6 میلیون بازدید در ماه نوامبر، ترافیک وب تنها هر ماه متوالی کاهش یافته است. رقم مارس همچنان 34.1 درصد نسبت به نوامبر کاهش یافته است. با این حال، ماه می 2021 بیشترین میزان ترافیک وب است که در آن صرافی ها 638.2 میلیون بازدید را ثبت کردند.

1

در همین حال، صرافی‌های ارز دیجیتال پربازدید بایننس با 31.7 درصد از ترافیک وب و کوین بیس با سهم 15.6 درصد باقی مانده‌اند. بای بیت با سهم 12.1 درصدی از ترافیک وب در رتبه سوم قرار گرفت - موقعیتی که در سه ماه گذشته از زمان پیشی گرفتن از FTX حفظ کرده است.

اطلاعات بیشتر نشان میدهد که ByBit، صرافی با تقریباً 10 میلیارد دلار در حجم معاملات 24 ساعته، برای چهارمین ماه متوالی در جایگاه سوم قرار گرفت. بایننس و کوین بیس همچنان به ترتیب با رتبه های اول و دوم پیشتاز هستند.

2

ماه مارس همچنین با چندین رویداد قابل توجه در صرافی های پیشرو ارزهای دیجیتال مشخص شد. بایننس، بزرگترین صرافی از نظر حجم، مجوز فعالیت در بحرین و دبی را دریافت کرد. بایننس همچنین در آمریکای لاتین نفوذ قابل توجهی کرد و اعلام کرد که قصد دارد دفتری در ریودوژانیرو برزیل راه اندازی کند.

مشابه بایننس، FTX همچنین مجوز تبادل دارایی دیجیتال را در دبی در ماه مارس گرفت. در حالی که کوین بیس برنامه هایی برای توسعه حضور گسترده در هند را اعلام کرد.

افزایش ترافیک وب به صرافی ها نیز می تواند تحت تأثیر عملکرد بازار کریپتو باشد. بیت کوین، ارز دیجیتال معیار، در بیشتر سال در بازه 35000 تا 45000 دلار معامله شده است.

با این حال، قیمت آن در ماه مارس به حدود 48000 دلار رسید و به محدوده قبلی خود بازگشته است. قیمت فعلی بیت کوین 42143 دلار است که طی 24 ساعت گذشته 1.14 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که در هفته گذشته، موجودی مبادلات زنجیره‌ای بیت‌کوین، اتر و تتر عمدتاً از صرافی ها خارج شده است. بیت کوین دارای خروجی خالص 229.9 میلیون دلار بود، در حالی که اتر و تتر به ترتیب 261.1 و 103.5 میلیون دلار خروجی داشتند.

ابهامات زیادی در مورد بازار کریپتو در روزهای آینده وجود دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، بیت کوین دنباله رو شاخص نزدک 100 است.این تحلیل اشاره کرد که همبستگی 40 روزه بین بیت کوین و شاخص سهام به بالاترین حد خود یعنی 0.69 رسیده است.