۰ نفر

تحلیل تکنیکال سولانا؛

قاتل اتریوم سقوط می کند؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 626780
قاتل اتریوم سقوط می کند؟

سولانا (SOL) با نزدیک شدن به تشکیل الگوی به اصطلاح " بلندگو دستی " در روزهای آینده با خطر سقوط ۳۵ درصدی روبرو می شود.

الگوی "بلندگو دستی"

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛الگوی مگافون از قله های کوتاه قبلی دو اوج بالاتر تشکیل شده‌اند و در طول دوره‌ای از نوسانات زیاد بازار شکل می‌گیرند. اما به طور کلی، این الگوها از پنج نوسان متوالی تشکیل شده‌اند که مورد آخر معمولاً به عنوان سیگنال شکست عمل می‌کند.

سولانا از ابتدای سال 2022 الگوی مشابهی را ترسیم کرده است، به طوری که این ارز دیجیتال پس از آزمایش خط روند نزدیک به 140 دلار که به عنوان مقاومت عمل میکند دچار عقب نشینی شد.

2

در نتیجه این الگو،سولانا می تواند خود را برای آزمایش مجدد خط روند پایینی به عنوان پشتیبان نزدیک به 65 دلار، که حدود 35 درصد کمتر از قیمت امروز است آماده کند.

آیا امکان دارد سولانا بیشتر بریزد؟

اگر این سناریو اجرا شود، سولانا ممکن است پس از تشکیل نوسان پنجم در ساختار بلندگو دستی غالب خود، بیشتر ریزشی شود. در حالی که یافتن یک هدف نزولی کامل در صورت شکست مشکل است، معامله‌گران معمولاً آن را با اندازه‌گیری فاصله بین دو خط روند از نقطه‌ای که خط پایین شکسته می‌شود انتخاب می‌کنند.

3

یک شکست نزولی میتواند قیمت سولانا را تا نزدیک به 40 دلار در هفته های آینده کاهش دهد.

یک سناریوی مثبت

از سوی دیگر، تشکیل الگو بلندگو دستی در چارت سولانا ممکن است هیچ کارایی نداشته باشد زیرا پشتوانه‌های محکمی زیر قیمت سولانا است.

این سطوح عبارتند از میانگین متحرک 50 هفته ای سولانا (EMA 50 هفته ای؛ موج قرمز) و یک خط روند شیب دار رو به بالا (خط سیاه) که به عنوان مناطق تجمع برای معامله گران عمل کرده است، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

در نتیجه، عقب نشینی زودهنگام از EMA 50 هفته ای می تواند سناریوی بلندگو دستی را باطل کند.

4

فرض کنید قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای سقوط کند، در آن صورت، می‌تواند الگوی بلندگو دستی و یک الگو پرچم خرسی تأیید شود.

5