۰ نفر

با همکاری تسلا، آدام بک و جک دورسی؛

استفاده از انرژی پاک در استخراج بیت کوین

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۳۰
کد خبر: 626738
استفاده از انرژی پاک در استخراج بیت کوین

آدام بک (Adam Back)، مدیرعامل بلاک استریم (Blockstream) اعلام کرد، شرکت پرداخت دیجیتال Block (Square سابق) از جک دورسی و شرکت زیرساخت بیت‌کوین بلاک استریم، ساخت یک مرکز استخراج بیت‌کوین منبع باز جدید را آغاز کرده‌اند که با انرژی خورشیدی و محصولات ذخیره‌سازی انرژی تسلا تامین می‌شود.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ کمپانی‌های بزرگ فناوری یعنی بلاک استریم و بلاک، در حال احداث پروژه‌ای به منظور استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی خورشیدی و باتری در تگزاس هستند که از فناوری خورشیدی و ذخیره سازی تسلا استفاده می‌کند.

بنیانگذار و مدیر عامل بلاک استریم، آدام بک، رمزنگار بریتانیایی و یکی از اعضای اعضای “cypherpunk”، در حاشیه کنفرانس بیت کوین 2022 در میامی به CNBC گفت که تاسیسات ماینینگ به گونه‌ای طراحی شده‌ است که اثبات مفهوم استخراج بیت‌کو‌ین، با استفاده از 100٪ منابع تجدیدپذیر را پوشش می‌دهد. او افزود: «این گامی برای اثبات تز ما است که استخراج بیت‌کوین می‌تواند زیرساخت انرژی، با انتشار صفر درصدی آلاینده را تأمین مالی کند و رشد اقتصادی را برای آینده ایجاد کند». این تاسیسات قرار است اواخر امسال تکمیل شود و منجر به 3.8 مگاوات انرژی تجدیدپذیر خورشیدی (به عنوان مثال انرژی خارج از شبکه) و نرخ هش 30 پتاهاش (PH) شود.

این ابتکار مشترک 12 میلیون دلاری برای اولین بار در ژوئن 2021، به عنوان بخشی از تعهد بلاک دورسی برای خنثی شدن کربن تا سال 2030 اعلام شد. این غول فناوری فین‌تک 6 میلیون دلار (نیمی دیگر توسط بلاک استریم ارائه خواهد شد) در تأسیساتی که در یکی از شعبه‌های بلاک استریم ساخته می‌شود، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بلاک استریم مستقر در ویکتوریا در کانادا است که در سال 2014 توسط آدام بک تأسیس شد و خدمات شبکه جانبی بیت‌کوین را ارائه می‌دهد، این شبکه، صرافی‌های ارزهای دیجیتال، معامله‌گران و مؤسسات را قادر می‌سازد تا دارایی‌های دیجیتالی صادر کنند و تراکنش‌ها را با سرعتی بیشتر از آنچه خود شبکه بیت‌کوین اجازه می‌دهد، انجام دهند. این شرکت همچنین خدمات ماینینگ، میزبانی و توسعه بهره وری انرژی را ارائه می‌دهد.

بر اساس این اطلاعیه، علاوه بر ارائه گزارش‌های منظم در مورد اقتصاد پروژه، یک داشبورد در دسترس عموم که معیارهای زمان واقعی عملکرد پروژه، از جمله توان خروجی و مقدار بیت‌کوین استخراج‌شده را نشان می‌دهد، در دسترس خواهد بود. نسخه بعدی داشبورد همچنین شامل نقاط داده عملکرد خورشیدی و ذخیره‌سازی «به عنوان مطالعه موردی صنعت برای پروژه‌های آینده» خواهد بود.

1

در ماه‌های اخیر، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که به‌طور مرتب به دلیل مصرف انرژی قابل توجه مورد انتقاد قرار می‌گیرند، استراتژی‌های به اصطلاح «سبز» را اتخاذ کرده‌اند. به عنوان مثال، در تگزاس، آخرین منابع داغ برای ماینینگ کریپتو، استخراج‌کنندگانی مانند HODL Ranch و Riot Blockchain هستند که انرژی تولید شده آنها به صورت عمومی معامله می‌شود. آنها انرژی اضافی را در مواقعی که نیازی به آن نیست، خریداری می‌کنند، سپس در صورت افزایش تقاضا، سکوهای ماینینگ خود را خاموش می‌کنند و برق را به شبکه باز می‌گردانند.

اطمینان حاصل کنید که برق کافی برای برطرف کردن، رویدادهای شدید مانند طوفان های یخی و امواج گرمای تابستان وجود دارد. برای این کار فقط باید، به شبکه هایی متصل شوید که اکثر برق را از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید تامین می کنند. در اوایل این هفته، بزرگ‌ترین استخراج‌کننده بیت‌کوین ماراتون دیجیتال (MARA) اعلام کرد که قصد دارد ماشین‌های استخراج خود را به مکان‌های جدید (نامشخص) با منابع انتشار پایدارتر و غیر کربنی در مونتانا منتقل کند."

بهبود اقتصاد انرژی های تجدیدپذیر

غرب تگزاس بهشت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالات متحده است. شان کانل (Shaun Connell)، معاون اجرایی شرکت فناوری لانسیوم، مستقر در هیوستون، در این باره گفت: ”شما این همپوشانی عالی را با کیفیت خورشید و سرعت باد در غرب تگزاس دریافت می‌کنید”. اما مقدار زیادی از این نیروی باد و خورشید در نقاط دورافتاده ایالت بدون هیچ انگیزه مالی، متمرکز شده است. دلیل کمی برای ایجاد زیرساخت‌های تجدیدپذیر برای مهار این انرژی وجود دارد. استخراج کنندگان بیت‌کوین را وارد کنید. وقتی این خریداران انرژی از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، انگیزه مالی برای ساخت ایجاد می‌کند و اقتصاد اصلی تولید انرژی تجدیدپذیر را که مملو از نوسان بوده است، بهبود می‌بخشند.

2

به گفته نیک کارتر (Nic Carter) از Castle Island Venture، استخراج‌کنندگان تقاضا برای این دارایی‌های نیمه رشته‎ای را فراهم می‌کنند و انرژی‌های تجدیدپذیر را در تگزاس از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌کنند. محدودیت این است که تگزاس غربی تقریباً 34 گیگاوات برق، پنج گیگاوات تقاضا و تنها 12 گیگاوات انتقال دارد. می‌توانید استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را به‌عنوان خریداران موقتی در نظر بگیرید که دارایی‌های انرژی را تا زمانی که شبکه قادر به جذب کامل آن‌ها باشد، عملیاتی نگه می‌دارند.

بک گفت که استخراج خارج از شبکه که انتظار می‌رود اواخر امسال تکمیل شود، یکی دیگر از اصول کلیدی شبکه بیت‌کوین را برجسته می‌کند. ماینرها نسبت به موقعیت مکانی ناشناس هستند و می‌توانند «این کار را از هر جایی بدون زیرساخت محلی انجام دهند». همچنین در ادامه افزود که اگر پروژه در مرحله آزمایشی خود سودآور باشد، شرکت‌ها نیروی باد را به ترکیب اضافه کرده و کل پروژه را توسعه خواهند داد. با این حال، افزودن استفاده از انرژی بادی، هزینه‌های کلی را کاهش می‌دهد و به تعادل زمان خرابی استفاده از انرژی خورشیدی کمک می‌کند. در نهایت، بنیانگذار بلاک استریم گفت، یک هدف کلیدی تقویت شبکه بیت‌کوین با تنوع بخشیدن به منابع انرژی این ارز دیجیتال است.

نیل یورگنسن (Neil Jorgensen)، سرپرست جهانی ESG در بلاک و این پروژه، گفت: «هدف ما از همکاری در این پروژه، استخراج بیت‌کوین 100 درصد باانرژی خورشیدی، با بلاک استریم و با استفاده از فناوری خورشیدی و ذخیره سازی تسلا، تسریع بیشتر هم افزایی بیت‌کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر با محوریت ابتکار انرژی پاک بیت‌کوین بلاک، است».