۰ نفر

ادامه ماجراجویی های مدیرعامل تسلا در ارزهای دیجیتال؛

ایلان ماسک به دنبال استخراج بیت کوین

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 626483
ایلان ماسک به دنبال استخراج بیت کوین

شرکت تسلا با همکاری بلوک و بلوک استریم برای استخراج بیت کوین با استفاده از فناوری که انرژی خورشیدی را تأمین و ذخیره می کند، به دنبال استخراج پاک بیت کوین هستند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛CNBC گزارش می دهد که بلوک استریم با شرکتی که توسط مدیر عامل و بنیانگذار سابق توییتر جک دورسی تأسیس شده بود، همکاری کرده است.

شرکت ایلان ماسک یعنی تسلا موتورز هم یک نیروگاه خورشیدی 3.8 مگاواتی و یک مگا پک 12 مگاوات ساعتی برای این منظور ارائه خواهد کرد.

استفاده از 100% انرژی سبز برای استخراج بیت کوین

رییس بلوک استریم، آدام بک، در جریان کنفرانس بیت کوین 2022 در میامی به CNBC گفته هدف از این پروژه اثبات این موضوع است که استخراج بیت کوین در مقیاس کامل می تواند به دلیل استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر 100% سازگار با محیط زیست باشد.

آدام بک اظهار داشت که این پروژه داشبورد باز خواهد بود و سایر افراد فعال در حوزه بیت کوین می توانند در به آن بپیوندند.

داشبورد به طور آشکار توان خروجی پروژه و مقدار کل بیت کوین استخراج شده را نشان می دهد. علاوه بر این،عملکرد باتری ها و ذخیره انرژی خورشیدی را نشان می دهد.

چشم انداز استخراج بیت کوین سبز در تگزاس

به گفته شان کانل، نماینده بلندپایه یک شرکت فناوری مستقر در هیوستون، غرب تگزاس یک نقطه عالی در ایالات متحده برای تولید انرژی های تجدیدپذیر است، زیرا تأسیسات اینجا می توانند انرژی را هم از نور خورشید و هم از باد جذب کنند.

انرژی خورشیدی و بادی زیادی را می توان در نقاط دورافتاده تگزاس یافت و مهار کرد. بنابراین، برای ایجاد زیرساخت های لازم برای به دست آوردن تمام انرژی های تجدیدپذیر، به انگیزه های مالی نیاز است.

به گفته کانل، ماینرهای کریپتو تقاضا برای بیت کوین و سایر رمزارزهای PoW ایجاد می کنند و از نظر اقتصادی تولید انرژی سبز در تگزاس را توجیه می کنند. در حال حاضر، غرب تگزاس می تواند به طور بالقوه 34 گیگاوات برق تولید کند.

آدام بک اظهار داشت که در صورت موفقیت پروژه استخراج بیت کوین، فراتر از مرحله آزمایشی، انرژی باد را به انرژی خورشیدی اضافه کرده و مقیاس پروژه را افزایش خواهند داد.

ایلان ماسک و استخراج  بیت کوین

در ماه مه 2021، ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا پذیرش بیت کوین را متوقف خواهد کرد زیرا استخراج بیت کوین آلاینده های زیادی تولید می کند. دوره ای که طی آن غول خودروسازی جهان،بیت کوین را پذیرفت، چندان دوام نیاورد. از فوریه آغاز شده بود.

ایلان ماسک سپس اعلام کرد که شرکت به محض اینکه استخراج بیت کوین حداقل 50 درصد بر اساس انرژی های تجدیدپذیر باشد، پذیرش بیت کوین را برای خودروهای خود از سر خواهد گرفت.

به گفته مایکل سیلر، این معیار در اواخر همان سال به دست آمد. با این حال، تسلا پرداخت های بیت کوین را از سر نگرفته است. در عوض، شروع به پذیرش Dogecoin (یک هاردفورک جوک بیت کوین که بر روی الگوریتم غیر دوستدار محیط زیست PoW نیز کار می کند) برای کالاها را آغاز کرده است.

مردم ایلان ماسک را به خاطر این ریاکاری سرزنش می کنند، اما او نگرش خود را نسبت به این موضوع تغییر نداده است. با این حال، تسلا هنوز تقریباً 43000 بیت کوین را نگه می‌دارد، و ذخیره رمزارزی شخصی ایلان ماسک نیز شامل بیت کوین (و همچنین اتریوم و دوج کوین) است.