۰ نفر

هشدار استراتژیست بنک آو امریکا در مورد شوک رکود اقتصادی؛

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال یا اوراق قرضه کدام بهتر است؟

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 626446
سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال یا اوراق قرضه کدام بهتر است؟

روز جمعه، مایکل هارتنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بنک آو امریکا (BOFA) در یادداشت مالی هفتگی به مشتریان توضیح داد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است وارد رکود شود. یادداشت استراتژیست بنک آو امریکا بیشتر توضیح می دهد که ارزهای دیجیتال می توانند عملکرد بهتری نسبت به اوراق قرضه و سهام داشته باشند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ استراتژیست بنک آو امریکا اشاره می کند که شوک تورم در حال بدتر شدن است و در این بین ارزهای دیجیتال می توانند از اوراق قرضه و سهام بهتر عمل کنند.

استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بنک آو امریکا هشدار داده که اقتصاد ایالات متحده ممکن است تا حدودی شاهد شوک اقتصادی باشد. اخیرا، تورم در ایالات متحده به میزان چشمگیری افزایش یافته و فدرال رزرو نیاز به ورود و مدیریت این موضوع را احساس کرده است.

در 16 مارس، فدرال رزرو ایالات متحده برای اولین بار از سال 2018 نرخ بانکی را افزایش داد و بانک مرکزی انتظار دارد امسال شش افزایش دیگر در راه باشد. در همین حال، در 8 آوریل، رویترز گزارش داد که مایکل هارتنت از بنک آو امریکا می گوید که وضعیت کلان اقتصادی در حال بدتر شدن است.

با توجه به شرایط اقتصادی کلان، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و کاهش خرید دارایی های کلان توسط بانک مرکزی، استراتژیست بنک آو امریکا گفت که اقتصاد ایالات متحده ممکن است به سمت رکود پیش رود.

هارتنت بر این باور است که «شوک تورمی بدتر می‌شود، «شوک نرخ‌ها» به تازگی آغاز شده و «شوک رکود» در راه است».

اظهارات تحلیلگر بنک آو امریکا به دنبال سیگنال‌های بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده است که نشان می دهد یک رکود اقتصادی پیش بینی می شود. این اتفاق هفته گذشته زمانی رخ داد که فاصله بین بازدهی خزانه داری 2 ساله و 10 ساله معکوس شد و این نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است به سمت رکود پیش رود.

به گفته جولین پونتوس، خبرنگار رویترز، یادداشت هارتنت به سرمایه گذاران در روز جمعه همچنین می گوید که کالاها، پول نقد و ارزهای دیجیتال «می توانند از اوراق قرضه و سهام بهتر عمل کنند».

در یادداشت بنک آو امریکا آمده که طی ده هفته گذشته، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور عملکرد بهتری در بازار داشته‌اند. در طول شش ماه گذشته، بنک آو امریکا در مورد ارزهای دیجیتال حرف های زیادی برای گفتن داشته است.

به عنوان مثال، یک تحلیلگر بنک آو امریکا در ژانویه گفت که ارزش بازار پلتفرم قرارداد هوشمند سولانا می تواند سهم بازار را از رهبر فعلی اتریوم بگیرد.

در ماه دسامبر، بنک آو امریکا توضیح داد که فرصت های بزرگی را در متاورس می بیند و ماه قبل، مدیر عامل موسسه مالی توضیح داد که او رمزارز را به عنوان رقابت نمی بیند.

بر اساس چشم انداز اخیر بنک آو امریکا، این بانک انتظار دارد که فدرال رزرو در جلسه بعدی نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش دهد. علاوه بر این، نرخ وام مسکن در آوریل به 5 درصد رسید و باعث گران‌تر شدن مسکن شد.

در حالی که استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بنک آو امریکا در روز جمعه توضیح داد که دارایی هایی مانند پول نقد، کالاها و ارزهای دیجیتال می توانند عملکرد خوبی داشته باشند، دیوید تینزلی، اقتصاددان ارشد موسسه بانک آمریکا، روز پنجشنبه گفت که مردم برای تورم با پول نقد مازاد آماده شده اند.

تینزلی در مصاحبه ای با Yahoo Finance Live گفت: "به طور متوسط، خانوارهای کم درآمد حدود 1500 دلار بیشتر از قبل از همه گیری در حساب پس انداز و جاری دارند."