۰ نفر

معرفی یک بازی بلاکچینی؛

هر آنچه باید درباره بازی دیفای کینگدام بدانید

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبر: 624941
هر آنچه باید درباره بازی دیفای کینگدام بدانید

DeFi Kingdoms در واقع یک پلتفرم دیفای است که به شکل یک بازی درآمده است. در این پلتفرم به شکل بازی میتوان با بازی کردن NFT بدست آورد. علاوه بر این DeFi Kingdoms یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است. همچنین شما با بازی کردن میتوانید ضمن استفاده از استخرهای نقدینگی (LP) ، آنها را یاد بگیرید.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛توکن JEWEL توکن اصلی DeFi Kingdoms است. از توکن‌های JEWEL می‌توان برای خرید NFT‌هایی مانند Heroes و Kingdoms در بازی و همچنین آیتم‌هایی که بعداً در بازی‌های رزمی استفاده خواهند شد، استفاده کرد. JEWEL همچنین در استخرهای نقدینگی DeFi Kingdoms استفاده می شود و به شما این امکان را می دهد که جواهرات بیشتری به عنوان ارائه دهنده نقدینگی به دست آورید. علاوه بر این، JEWEL همچنین به عنوان یک توکن حکومتی عمل می کند و به دارندگان این امکان را می دهد تا در رشد و توسعه این بازی حق رای داشته باشند.

درآمد بدست آمده از هر تراکنش JEWEL به طور متناسب به گروه های مختلف سرمایه گذاران در بازی تخصیص می یابد. همچنین توکن JEWEL برای پاداش دادن به دارندگان xJEWEL سپرده می‌شود. توکن JEWEL دارای حداکثر عرضه 500,000,000 توکن است. در زمان نگارش این مقاله، CoinGecko تخمین زد که حدود 63 میلیون توکن در گردش فعلی است.

2

صرافی غیرمتمرکز (DEX)

DeFi Kingdoms دارای صرافی غیرمتمرکز است که از طریق Marketplace قابل دسترسی است که از پروتکل UniswapV2 استفاده می کند. در اینجا می‌توانید توکن‌های درون بازی را با ارز های دیگر معامله‌ کنید.به عنوان مثال، پس از اینکه ETH خود را به هارمونی متصل کردید، ممکن است بخواهید ETH پل شده را با $JEWEL رمزارز بازی DeFi Kingdoms، یا با $ONE توکن اصلی بلاک چین هارمونی تعویض کنید. همه این مبادلات را می توان در صرافی Marketplace انجام داد.

علاوه بر این، شما می توانید در این پلتفرم تبدیل به یک تامین کننده نقدینگی شوید. برای انجام این کار، از Druid Lazarus بازدید می کنید و به هر یک از استخرهای رمزارزی که می خواهید نقدینگی اضافه می کنید.این استخرها، هر زمان که کسی جفت ارزی را که شما نقدینگی آن را ارائه کرده‌اید معامله کند، پاداش‌های متناسبی را بر اساس درصد ارائه شما به شما میدهد.از طرف دیگر، در حالی که می‌توانید نقدینگی را از طریق Druid Lazarus فراهم کنید، توکن‌های LP نیز می‌توانند در باغ‌ها برای کسب پاداش‌های JEWEL قرار بگیرند.

باغ های DeFi Kingdom

باغ ها مکانی برای به اشتراک گذاشتن توکن های ارائه دهنده نقدینگی (LP) برای کسب جوایز JEWEL است. با ارائه توکن‌های LP خود در باغ‌ها، توکن‌ JEWEL را به دست خواهید آورد که بعداً می‌توانید در بازی برای خرید NFT‌های کمیاب یا موارد دیگر استفاده کنید.

در هر استخر نقدینگی (باغ)، می‌توانید بخش خود را به شکل مجموعه «گیاهان» ببینید. باغبان (Horticulturist Henry) از گیاهان شما مراقبت می کند و آنها را برداشت میکند،

 باغبان کسی است که بازده (پاداش) شما را بر اساس سهم شما از توکن های JEWEL از بلوک استخراج شده به شما واریز می کند. راه‌هایی برای افزایش بازدهی شما از طریق آیتم‌های درون بازی وجود خواهد داشت که در آینده پاداش‌های توکن JEWEL را افزایش می‌دهند.

تنها بخشی از گیاهان رشد یافته در باغ ها را می توان فوراً برداشت کرد، در حالی که بقیه برای مدت زمان طولانی تری قفل می شوند. این گیاهان قفل شده به آرامی به سمت بالا حرکت می کند و در طول زمان به صاحبان آن پاداش داده می شود.

قرار است انتشار JEWEL پس از هر 302400 انجام شود،که به آن (دوره بلاک چین هارمونی گفته می شود). طول هر دوره به میانگین سرعت بلوک هارمونی بستگی دارد، اما عدد 302400 برای نشان دادن میانگین هفت روز تراکنش در شبکه است.

بطور مثال اگر الان بخواهید در این باغ ها،توکنی را قفل کنید، توکن‌های قفل‌شده تا پایان دوره 51 قفل می‌مانند (یعنی تا سه ماهه سوم 2022) در این مرحله JEWEL قفل‌شده شروع به باز کردن قفل خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد در DeFi Kingdoms این است که قهرمانان، شخصیت‌های بازی NFT، گیاهان قفل شده شما را استخراج می‌کنند، که به طور بالقوه امکان دسترسی به توکن های قبل از دوره ۵۱ را فراهم می‌کند.ویژگی‌های قهرمان  ها به تعیین توانایی آن‌ها برای باز کردن قفل این گیاهان قفل شده کمک می‌کند.

برای قرار دادن توکن های LP در باغ ها هیچ کارمزدی برای سپرده گذاری وجود ندارد، اما برداشت توکن های LP سپرده گذاری شده مستلزم هزینه است. توسعه دهندگان بازی DeFi Kingdom مکانیسم هایی را برای کمک به دفاع در برابر flash loans و همچنین پامپ و دامپ ها احتمالی ایجاد کرده اند. به طور کلی، هر چه مدت زمان بیشتری توکن های LP را به اشتراک بگذارید، کارمزد کمتر خواهد بود، از 0.01٪ (بعد از 4 دوره) تا 25٪ (در همان بلوک).

نمونه ای از ارائه نقدینگی به استخر نقدینگی در اکوسیستم DeFi Kingdoms

در زیر نمونه ای از ارائه نقدینگی به استخر نقدینگی در اکوسیستم DeFi Kingdoms را بررسی خواهیم کرد. ابتدا به بازار روی نقشه بروید و روی "Trader" کلیک کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، مقداری از اتریوم را که به بلاک چین Harmony متصل کرده اید، با توکن ONE، مبادله کنید.

با اضافه شدن ONE و JEWEL، اکنون می توانید به بازار بازگردید و با Druid صحبت کنید. در اینجا، می توانید روی "ایجاد استخر" کلیک کنید. پس از انجام این کار، ONE را به عنوان top pairing و JEWEL را به عنوان bottom pairing انتخاب کنید. با کلیک بر روی "max" در کنار JEWEL به طور خودکار بخش مناسب ONE برای جفت شدن انتخاب می شود. پس از تایید هر دو توکن می توانید روی " supply " کلیک کنید.

توجه: مهم است که هرگز از تمام ONE خود استفاده نکنید، زیرا برای پرداخت تراکنش های روی بلاک چین به آن نیاز است. بنابراین، اگر هیچ ONE ندارید، نمی توانید هیچ تراکنشی انجام دهید.

3

با توکن‌های ارائه شده، می‌توانید به نقشه‌ برگردید و باغ های دیگر را انتخاب کنید. در Seed Box می توانید استخر JEWEL-ONE را جستجو کنید و روی " manage " کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید توکن‌های LP را که در مرحله قبل ایجاد کرده‌اید، واریز کنید.

مقدار توکن های LP را که می خواهید سپرده گذاری کنید انتخاب کنید و سپس روی " deposit" ضربه بزنید. برای این کار ابتدا باید استفاده از توکن های LP خود را تأیید کنید.

اکنون شما در حال باغبانی هستید و واجد شرایط برداشت گیاهان، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، خواهید بود.

4

بانک درDeFi Kingdoms

بانک مکان دیگری در اکوسیستم DeFi Kingdoms است که به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا با جواهر خود جوایزی کسب کنند. بازیکنان می‌توانید توکن‌های JEWEL را سپرده کنند و xJEWEL را دریافت کنند. بانک در DeFi Kingdoms   کارمزدی را از صرافی غیرمتمرکز بازار دریافت می کند و به صورت دوره ای توکن های JEWEL بیشتری را به بازار عرضه می کند. علاوه بر این، هر تراکنش JEWEL درون بازی درصدی را به بانک واریز می کند تا به دارندگان xJEWEL پاداش بیشتری بدهد.

5

Docks چیست؟

در داخل صفحه Docks، به Anyswap منتقل خواهید شد. در اینجا، می‌توانید روی توکن سایر شبکه‌ها به همان روشی که ETH را از بلاک چین اتریوم به هارمونی پل کرده‌اید، پل بزنید. پلتفرم Anyswap از پل زدن همه محبوب ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند.

قهرمانان DeFi Kingdoms

Heroes پایه و اساس بازی DeFi Kingdoms هستند و می توان آنها را با توکن درون بازی، JEWEL خریداری کرد. برای شروع، 50 قهرمان Gen 0 به افرادی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند داده شد که حداقل 5000 توکن xJEWEL در موجودی بانک خود در 15 سپتامبر 2021 داشتند.

قهرمانان در بازی DeFi Kingdoms اهداف مختلفی را دنبال می کنند. قهرمانان Gen0 نسل های بیشتری از قهرمانان را تولید کرده اند که ترکیبی از حرفه ها و امتیاز های ویژه را دارند.

این قهرمان ها را می توان به ماموریت فرستاد. ماموریت های حرفه ای شامل معدن کاوی، ماهیگیری، باغبانی و جستجوی علوفه است که به شما امکان می دهد بازده جواهرات خود را افزایش دهید، شما میتوانید با بازی کردن امتیاز (XP) به دست آورید. در آینده، ماموریت‌های Dungeon Raiding و PVE به قهرمانان اجازه می‌دهد تا با جنگ کردن XP به دست آورند.

6

شغل های DeFi Kingdoms

معدن

قهرمانان DeFi Kingdom می تواند در حرفه های مختلف شرکت کند. حرفه معدن به آمار قدرت و استقامت قهرمان بستگی دارد. هنگام استخراج، می توانید قفل JEWEL را که قبلا قفل شده بود باز کنید. افزایش مهارت معدن قهرمان، بازدهی را که دریافت می کند افزایش می دهد و به قهرمان اجازه می دهد بدون استراحت، مدت بیشتری استخراج کند.

باغبانی

باغبانی بر مهارت خرد و سرزندگی یک قهرمان تمرکز دارد. باغبانی در درجه اول برای باغ خودتان است و تلاش به سرعت بخشیدن به رشد استخرهای نقدینگی شما کمک می کند. افزایش مهارت‌های باغبانی قهرمان می‌تواند منجر به جوایز JEWEL بیشتری شود و احتمال بیشتری وجود داشته باشد که قهرمان شما منابع دیگر را پیدا کند.

ماهیگیری

حرفه ماهیگیری چابکی و مهارت شانس قهرمان را آزمایش می کند. افزایش مهارت ماهیگیری شانس صید بهتر ماهی را بهبود می بخشد و به Heroes یا قهرمان ها اجازه می دهد بیشتر ماهیگیری کنند.

علوفه جویی

حرفه علوفه جویی بر آمار مهارت و هوش قهرمان متمرکز است. افزایش مهارت جستجوی علوفه، فرصت یافتن اقلام مفید را بهبود می بخشد و به قهرمان اجازه می دهد تا بیشتر اوقات علوفه بجوید.

7

دروازه احضار DeFi Kingdoms

احضار، مکانیسم پرورش در DeFi Kingdoms، مستلزم بازدید دو قهرمان از دروازه روی نقشه است. در دروازه ، Arch Druid یک کریستال احضار را تزریق می کند تا قهرمانانی را از سرزمین های دور جستجو کند که با قهرمانانی که کریستال را تزریق کرده اند هماهنگ باشند. می‌توانید روی احضارکننده کلیک کنید و قهرمانی را که می‌خواهید از بین قهرمانان خود پرورش دهید، انتخاب کنید. می توانید این قهرمان را با یکی از قهرمانان خود مطابقت دهید، یا می توانید یک قهرمان را از بازار احضار اجاره کنید. پرورش قهرمانان خود، هزینه کمتری دارد زیرا نیازی به هزینه کرایه قهرمان نیست.

فرآیند احضار به $JEWEL و همچنین Gaia’s Tears نیاز دارد.

احضار یک فرآیند طاقت فرسا برای قهرمان است. برای هر احضاریه ای که یک قهرمان انجام می دهد، قبل از اینکه بتوانند دوباره احضار کنند، با یک دوره خنک شدن مواجه می شوند. دوره خنک شدن با هر احضار چهار ساعت افزایش می یابد. علاوه بر این، مقدار JEWEL مورد نیاز برای احضار پس از هر احضار افزایش می یابد.

قهرمانان Gen 0 قابلیت احضار به صورت نامحدود دارند. برعکس، Gen 1 Heroes تنها می تواند تا 10 بار احضار شود.

8

قهرمانان با رتبه های بالاتر آمار شروع و مقیاس بندی بهتری نسبت به قهرمانان رتبه های پایین تر دارند. با این حال، آنها برای اجرای احضار به اشک های گایا یا Gaia’s Tears بیشتری نیاز دارند تا قهرمانان رده های پایین تر. به عنوان مثال، یک Paladin، یک قهرمان پیشرفته در نمودار بالا، برای احضار 40 اشک می پردازد.

با وجود رتبه بالاتر، قهرمانان رتبه بالاتر مانند Dreadknights و Dragoons، در واقع حداکثر احضار کمتری نسبت به همتایان رتبه پایین تر خود دارند. تفکیک حداکثر احضارها به شرح زیر است:

پایه - 10

پیشرفته - 5

نخبگان - 3

عالی - 1

نمودار بالا را ببینید تا ببینید کدام کلاس‌ها را می‌توان با هم احضار کرد تا کلاس‌های پیشرفته‌تری ایجاد کرد، اگرچه کلاس‌های پیشرفته هنگام احضار تضمین نمی‌شوند. کلاس و نادر بودن هر احضار بر اساس آمار و ویژگی های والدین است.

9

 DeFi Kingdoms حلقه مدیتیشن

قهرمانان می توانند مهارت خود را با بالا رفتن در حلقه مدیتیشن DeFi Kingdoms افزایش دهند. هنگامی که یک قهرمان یک نوار کامل از تجربه از ماموریت های خود جمع آوری کرد، دارندگان می توانند به دایره مدیتیشن در نقشه DeFi Kingdoms مراجعه کنند. برای ارتقاء سطح، از تعداد معینی runes و JEWEL بر اساس سطح Hero مربوطه استفاده خواهید کرد. هر مجموعه از 10 سطح دارای یک focus rune مرتبط با آن است.

زمانی که Heroes شروع به رسیدن به سطح 10 کرد، به‌روزرسانی ارائه می‌کنیم، اما تا کنون، هیچ قهرمانی از سطح 3 فراتر نرفته است.

هزینه JEWEL برای افزایش سطح 0.1 سطح فعلی قهرمان است. هنگام تراز کردن، هر قهرمان دو رول در هر مهارت دریافت می کند تا ببیند آیا افزایش می یابد یا خیر.

اولین رول بر اساس درصد رشد مهارت اولیه قهرمان خواهد بود که به کلاس آن نیز بستگی دارد. رول دوم برای درصد رشد مهارت ثانویه است که بر اساس زیر کلاس است. برای هر رول موفقیت آمیز، مهارت 1+ به مقدار خود دریافت می کند.

علاوه بر این دو رول به ازای هر آمار، بازیکن می‌تواند یکی از یک مهارت را انتخاب کند تا به‌طور خودکار یک جایزه +1 اضافی دریافت کند. سپس بازیکنان دو مهارت اضافی را انتخاب می‌کنند که شانس 50% برای اضافه کردن 1+ به دسته خود دارند.

10

چگونه می توانیم بازی DeFi Kingdoms را شروع کنیم؟

اولین قدم برای تعامل با بازی DeFi Kingdoms، راه اندازی و آماده شدن برای تعامل با بلاک چین هارمونی است. برای انجام این کار، ابتدا باید Harmony Mainnet را به کیف پول متامسک یا کیف پول web3 سازگار خود اضافه کنید.

11

DeFi Kingdoms یک بازی مبتنی بر مرورگر است، بنابراین تنها چیزی که برای راه اندازی سیستم خود نیاز دارید یک مرورگر سازگار با افزونه متامسک است.

کاربران ایرانی توجه داشته باشند برای استفاده از کیف پول متامسک از فیلترشکن استفاده کنند.

علاوه بر این، برای هزینه گاز و تبدیل آنها به JEWEL در بازی به توکن های Harmony ONE نیاز دارید.

شما باید از طریق صرافی ها توکن ONE را خریداری کنید، و سپس باید آنها را به کیف پول متامسک خود ارسال کنید.

هنگامی که مرورگر و متامسک را راه اندازی کردید و مقداری Harmony ONE در کیف پول خود داشته باشید، می توانید وارد بازی شوید.

ابتدا وارد سایت بازی شوید

12

نشانی سایت بازی: https://defikingdoms-app.com/

بعد از ورود به سایت برای شروع بازی روی گزینه START PLAYING بزنید

13

در این قسمت از شما میخواهد که به کیف پول متامسک متصل شوید،باید از قبل افزونه کیف پول متامسک را به مرورگر خود اضافه کرده باشید.

14

همانطور که میبیند کیف پول متامسک ما که از قبل به آن توکن one اضاف کرده بودیم به بازی متصل شده است.

نکته:تنظیمات مربوط به Harmony Mainnet را باید از طریق لینک زیر دریافت کنید

 https://docs.harmony.one/

15

حالا نوبت به انتخاب یک شخصیت و نام گذاری آن رسیده است

در اینجا باید یکی از شخصیت ها را برای بازی کردن انتخاب کنید

16

انتخاب کاراکتر و نام گذاری آن مستلزم پرداخت هزینه گاز شبکه هارمونی است که باید با توکن one پرداخت شود.

17

بعد از این، وارد نقشه میشویم

18

در این بازی ما نیاز به توکن مخصوص بازی( JEWEL )داریم به همین منظور بعد از ورود به نقشه باید وارد قسمت MARKET PLACE شویم.

بعد از ورود به ناحیه MARKET PLACE باید وارد قسمت TRADER شویم و توکن های ONE را به JEWEL تبدیل کنیم

19

در این قسمت باید تعداد توکن ONE که میخواهیم به   JEWELتبدیل کنیم را مشخص کنیم و سپس روی گزینه  SWAPبزنیم

20

بعد از انجام فرآیند بالا حالا ما داری توکن اختصاصی JEWELهستیم که میتوانیم با آن از سایر امکانات این بازی استفاده کنیم.