۰ نفر

۲ میلیون از رمزارز مشهور باقی مانده است؛

امروز تعداد بیت کوین های استخراج شده ۱۹ میلیون شد

۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبر: 624560
امروز تعداد بیت کوین های استخراج شده ۱۹ میلیون شد

تعداد بیت‌ کوین های استخراج شده، امروز (۱۲ فروردین) به ۱۹ میلیون رسید. تنها ۲۱ میلیون از این رمزارز برتر بازار وجود خواهد داشت و اکنون تنها ۲ میلیون بیت‌ کوین دیگر برای ورود به گردش باقی مانده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین) تعداد بیت‌کوین‌های استخراج شده به ۱۹ میلیون رسید.

تنها ۲ میلیون بیت‌کوین باقی مانده که استخراج شود و پس از اتمام عرضه این رمزارز مشهور، ممکن است شاهد تغییرات بسیاری باشیم.

How many

محبوبیت بیت‌کوین روز به روز در سراسر جهان در حال افزایش است. این یک واقعیت است که تنها ۲۱ میلیون بیت‌کوین وجود خواهد داشت. این تعداد، توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت‌کوین، به منظور کمیاب کردن این ارز دیجیتال و کنترل تورمی که ممکن است از عرضه نامحدود ناشی شود، تعیین شده است.

این باور افراد بسیاری است که اگر عرضه بیت‌کوین محدود باشد، در نهایت به دلیل افزایش تقاضا و کمبود عرضه، ارزش آن افزایش خواهد یافت. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کل بیت‌کوین‌ها استخراج شده است.

لازم به ذکر است که ۱۳ سال طول کشیده تا ۱۹ میلیون بیت‌کوین استخراج و وارد گردش شود. این بدان معناست که تنها ۲ میلیون بیت‌کوین دیگر باید استخراج شود.

عرضه بیت‌کوین به پایان برسد چه اتفاقی می‌افتد؟

بدیهی است که به محض استخراج بیت‌کوین‌های باقی مانده، این رمزارز به عنوان یک دارایی، کمیاب‌تر شده و ماینرها به جای پاداش‌های بلاک، به کارمزد تراکنش‌ها وابسته خواهند شد.

هر ۱۰ دقیقه یک بار، یک بلاک جدید استخراج می‌شود و در حال حاضر، هر بلاک جدید، ۶.۲۵ بیت‌کوین وارد گردش می‌کند که پاداش ماینرها است. این پاداش هر چهار سال یک بار به یک دوم کاهش می‌یابد. 

با این وجود، ماینرها در سال ۲۰۱۲، ۵۰ بیت‌کوین دریافت می‌کردند. در سال ۲۰۱۲، این مقدار به ۲۵ بیت‌کوین، بعداً به ۱۲ بیت‌کوین کاهش یافت و تا پایان سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود که ماینرها تنها ۱.۵۶ بیت‌کوین برای تأیید یک بلاک به دست آورند.

این روند تا زمانی که تمام بیت‌کوین‌ها استخراج شود ادامه خواهد داشت. طبق گزارش blockchain.com، عرضه باقیمانده بیت‌کوین تا فوریه ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد. 

یک مسئله قطعی این است که پس از آن، بیت‌کوین دیگر استخراج نخواهد شد و کارمزدها منبع اصلی درآمد خواهند بود. در نهایت، شبکه بیت کوین ممکن است به عنوان یک اقتصاد بسته عمل کند که در آن کارمزد تراکنش‌ها مانند مالیات‌ها ارزیابی می‌شود.

در حال حاضر، حدود ۳.۷ میلیون از بیت‌کوینهای استخراج شده، از گردش خارج شده است. این تعداد به دلیل از دست دادن دسترسی به کلید خصوصی، مرگ و دلایل دیگر گم شده‌اند. اما این موضوع تاثیر منفی بر ارزش این رمزارز نداشته است.