۰ نفر

بررسی عمومیت ارزهای دیجیتال؛

چند درصد آمریکایی ها رمزارزها را می شناسند؟

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 624198
چند درصد آمریکایی ها رمزارزها را می شناسند؟

اگر هنوز نام رمزارز را نشنیده اید، به احتمال زیاد در اقلیت هستید. بر اساس یک نظرسنجی اخیر که توسط شرکت اطلاعات تصمیم گیری جهانی Morning Consult منتشر شده است، ۹۱ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکا حداقل یک بار نام کریپتو را شنیده اند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ 19 درصد از پاسخ دهندگانی که در نظرسنجی شرکت کردند، می گویند که دارای ارزهای دیجیتال هستند

2.

در همان زمان، Morning Consult دریافته است که برخی از داغ ترین کلمات کلیدی در رمزارزها، مانند "DeFi" و "Web3" هنوز به آگاهی جریان اصلی نفوذ نکرده اند.

به رغم پوشش گسترده رسانه‌ها، نیمی از آمریکایی ها که دارای هیچ رمزارزی نیستند، اصطلاح «توکن غیرقابل تعویض» را نشنیده‌اند. حتی 13 درصد از دارندگان رمزارز با مفهوم «توکن غیرقابل تعویض» آشنایی ندارند که نشان می‌دهد همه افراد جامعه کریپتو به جدیدترین مسائل در این صنعت توجه نمی‌کنند.

با وجود این واقعیت که تعداد زیادی از بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال کار برای راه اندازی CBDC های خود هستند، یک سوم صاحبان ارزهای دیجیتال از اصطلاح "ارز دیجیتال بانک مرکزی" آگاه نیستند. اکثریت قریب به اتفاق مردم (70٪) در مورد ارزهای رمزپایه صادر شده توسط دولت نیز چیزی نشنیده اند.

38 درصد از صاحبان ارزهای دیجیتال با «وب3»، اصطلاح بحث برانگیزی که به اینترنت آینده اشاره میکند، آشنایی ندارند. این مفهوم توسط شخصیت های برجسته ای مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

69 درصد از مردم آمریکا، علیرغم این واقعیت که چندین پروژه برجسته در طول دو سال گذشته در این بخش در حال رشد سریع، ظاهر شده اند، در مورد امور مالی غیرمتمرکز یا (defi) چیزی نشنیده اند.

در عین حال، 40 درصد از بزرگسالان ادعا می کنند که خدمات مالی موجود به اندازه کافی نوآورانه نیستند.