۰ نفر

در پی رشد اخیر بازار ارز دیجیتال؛

افزایش چشمگیر ورود سرمایه به صندوق های رمزارزی

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 623939
افزایش چشمگیر ورود سرمایه به صندوق های رمزارزی

داده های CoinShares ورودی هفتگی 193 میلیون دلاری به صندوق های کریپتویی را نشان می دهد که بیش از نیمی از این رقم تنها به بیت کوین اختصاص دارد. در این بین، سولانا نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ داده‌های CoinShares در روز سه‌شنبه، 29 مارس نشان داد که سرمایه‌گذاری‌های سازمانی روی ارزهای دیجیتال در بالاترین سطح در سه ماه گذشته قرار دارد و نسبت به هفته قبل که شاهد خروج سرمایه 47 میلیون دلاری بود، افزایش چشمگیری داشت.

گزارش جریان های صندوق دارایی دیجیتال نشان داد که سرمایه گذاری برای دارایی های دیجیتال در هفته گذشته در مجموع 193 میلیون دلار ورودی داشته اند، سطحی که از اوایل دسامبر 2021 مشاهده نشده است.

آخرین باری که سطوح سرمایه گذاری نزدیک به رقم فعلی بوده، در هفته منتهی به 3 دسامبر است که شاهد ورود 184 میلیون دلار بود.

جریان های نقدی توسط شرکت ها باعث شد قیمت بیت کوین افزایش یابد و به بالای 48500 دلار برسد. همین امر در مورد اتریوم که به بیش از 3300 دلار رسید صادق است.

هفته گذشته، مدیران شرکت‌های رمزنگاری Nexo و Amber Group در کنفرانس بلاک چین آفریقا در سال 2022 در مورد رشد «تصاعدی» سرمایه‌گذاری نهادی در ارزهای رمزنگاری شده بحث کردند و گفتند در حالی که افزایش پذیرش سازمانی وجود دارد، ممکن است هنوز موانعی برای ورود وجود داشته باشد. کالین متودیف، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Nexo، گفت که بیشتر شرکت ها ممکن است ادعا کنند که بازار ارزهای دیجیتال "هنوز بیش از حد نوسانی است".

جریان های ورودی تمرکز زیادی روی بیت کوین (BTC) داشتند که در مجموع 98 میلیون دلار ورودی این هفته به این رمزارز اختصاص یافت.

سولانا (SOL) با 87 میلیون دلار ورودی در هفته رتبه دوم را به دست آورد. ورودی سرمایه به صندوق های اتریوم در هفته گذشته تنها 10.2 میلیون دلار بود.

اروپا سهم مهمی در این امر داشت، زیرا به نظر می رسد شرکت هایی در آنجا با خبر تصویب نشدن لایحه ممنوعیت استخراج اثبات کار (PoW) تقویت شده اند. 76 درصد از ورودی ها یا حدود 147 میلیون دلار در هفته گذشته از منطقه بوده است.

ارقام این گزارش در تضاد شدید با داده های هفته قبل است که شاهد برداشت 49.4 میلیون دلاری از بیت کوین و اتریوم از شرکت های عمدتاً آمریکای شمالی با نگرانی در مورد افزایش مقررات ارزهای دیجیتال بود.