۰ نفر

اخبار رمزارزی در سایر کشورها؛

پرداخت مالیات با کریپتو در ریودوژانیرو

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 623344
پرداخت مالیات با کریپتو در ریودوژانیرو

ریودوژانیرو اولین شهر برزیل خواهد بود که به ساکنانش اجازه می دهد با رمزارز مالیات بپردازند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، ریودوژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، پرداخت مالیات بر دارایی با رمزارز را از سال 2023 ممکن می کند.

طبق یادداشتی که از تالار شهر ریودوژانیرو آمده است، مسئولان شهر چندین شرکت را استخدام خواهند کرد که مسئول تبدیل رمزارز به رئال برزیل هستند.

مسئولان این شهر همچنین قصد دارند مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض را ایجاد کنند که تصاویری از معروف‌ترین نقاط توریستی ریودوژانیرو را به نمایش بگذارد. به گفته پدرو پائولو، وزیر امور مالی و برنامه ریزی شهر، هدف این است که با کمک NFTها، گردشگری را برانگیزد و هنرمندان محلی را تشویق کند.

جاه طلبی های رمزارزی ریودوژانیرو تعجب آور نیست. ادواردو پیس، شهردار ریودوژانیرو، برنامه خود را برای قرار دادن 1 درصد از خزانه شهر در رمزارزها طی گفتگو با فرانسیس سوارز، شهردار میامی اعلام کرد.

پائولو همچنین ادعا کرد که ریودوژانیرو برنامه‌هایی برای ارائه تخفیف اضافی به ساکنانی که مالیات خود را با رمزارز پرداخت می‌کنند، دارد.

ماه گذشته، کمیته امور اقتصادی سنای برزیل به اتفاق آرا لایحه ای را برای تنظیم بازار رمزارز محلی روشن کرد. متن قانون دارایی های مجازی و مسئولیت های ارائه دهندگان خدمات را تعریف می کند و در عین حال مسئولیت کیفری و جریمه هایی را برای نقض قوانین خاص مشخص می کند.

در همین حال، بانک مرکزی برزیل فعالانه در حال کار بر روی توسعه رمزارز بانک مرکزی خود است. در اوایل این ماه، بانک مرکزی پروژه هایی از شرکت هایی مانند ویزا و سانتاندر را برای ارزیابی قابلیت توسعه CBDC انتخاب کرد. انتظار می رود رئال برزیل به صورت دیجیتالی در نیمه دوم سال وارد مرحله آزمایش شود.