۰ نفر

عید نوروز با حال و هوای رمزارزی؛

عید امسال بیت کوین عیدی دهیم!

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 623018
عید امسال بیت کوین عیدی دهیم!

در سال جدید، شاهد این موضوع هستیم که برخی افراد به عنوان عیدی، به نزدیکان خود بیت کوین عیدی می دهند. اما روش این کار برای افرادی که علاقه به بیت کوین عیدی گرفتن یا دادن دارند، شاید جالب باشد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ عیدی دادن به شکل بیت کوین یا تراکنش های ریز برای خیلی از افراد به علت زیاد بودن کارمزد انتقال، صرفه اقتصادی ندارد.

اما شبکه لایتنینگ بیت کوین این مشکل را حل کرده و همه افراد میتوانند به راحتی مبالغ بسیار اندک به شکل ساتوشی که همان واحد کوچک تر بیت کوین است را انتقال دهند.

این مزیت شبکه لایتنینگ بیت کوین کاملا مناسب برای عیدی دادن و عیدی گرفتن به شکل بیت کوین در ایام عید است.

چگونه می‌توان با بیت کوین عیدی بدهیم یا بگیریم؟

در صورتی که بخواهیم مبالغ بزرگتر از 10 دلار عیدی بدهیم میتوان به شکل معمول از طریق کیف پول های معمولی بیت کوین انتقال داد ولی اگر بخواهیم کمتر از مبلغ مورد نظر انتقال بدهیم باید از کیف پول هایی استفاده کنیم از شبکه لایتنینگ بیت کوین پشتیبانی میکنند.

کیف پول هایی که از شبکه لایتنینگ بیت کوین پشتیبانی میکنند

1-    مون ولت (Muun Wallet)

2-    فینیکس ولت Phoenix wallet))

3-    بلوولت (Bluewallet)

4-    ولت آو ساتوشی (Wallet of Satoshi)

و غیره

کیف پول‌های امانی

 مختص افراد تازه‌کاری هستند که سهولت استفاده را به امنیت و حفظ حریم خصوصی ترجیح می‌دهند. توسعه‌دهندگان این کیف پول‌ها همه امکانات را به‌‌صورت آماده در اختیارتان می‌گذارند و فقط ‌با دانلود این کیف پول‌ها، به‌راحتی می‌توانید کار خود را با آنها آغاز کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که کیف پول‌های امانی کلیدهای خصوصی بیت کوین‌های‌تان را به شما نمی‌دهند. در واقع، برای استفاده از این کیف پول باید به شرکت سازنده کیف پول اعتماد کنید، در حالی که یکی از عملکردهای اصلی شبکه بیت کوین، حذف واسطه‌ها و حذف نیاز به اعتماد به شخص ثالث است.

کیف پول‌های غیرامانی

کلیدهای خصوصی‌تان را در قالب عبارت بازیابی به شما می‌دهند. در این کیف پول‌ها شما با داشتن کلیدهای خصوصی تسلط بیشتری بر دارایی‌تان در کانال پرداخت دارید و می‌توانید با خاطر آسوده‌تری مبالغ بیشتری به شبکه لایتنینگ انتقال دهید. توجه داشته باشید که مسئولیت محافظت از کلیدهای خصوصی در کیف پول‌های غیرامانی بر عهده شماست و در صورت گم‌کردن آنها، باید دارایی خود را ازدست‌رفته بدانید.

توجه داشته باشید که کیف پول های بلو ولت و ولت آو ساتوشی از نوع امانی و باقی آنها غیر امانی هستند.

برای استفاده از کیف پول های امانی باید این نکته را درنظر داشته باشید که داراییتان تحت مالکیت خودتان نیست پس باید تراکنش های بسیار خرد برای مثال زیر 10 دلار انجام داد.

مسئولیت هرگونه اتفاق در صورت استفاده از این کیف پول ها برعهده خودتان است.  

در ادامه، روش استفاده از کیف پول امانی ولت او ساتوشی را مشاهده می‌کنید؛

1

اپلیکشین ولت او ساتوشی را میتوان از گوگل پلی و اپ استور دانلود  و نصب کرد.

میخواهیم عیدی بگیریم

در اینجا ما در نقش عیدی گیرنده ظاهر میشویم و تقاضای عیدی میکنیم

ابتدا باید یک  invoice یا به عبارت دیگر یک صورت حساب برای فردی که میخواهیم از او عیدی بگیریم بسازیم و سپس برای او بفرستیم.

برای اینکار ابتدا وارد اپلیکیشن ولت او ساتوشی میشویم

2

سپس روی گزینه Receive میزنیم

3

مانند هر کیف پول دیگر یک آدرس کیف پول بیت کوین به ما میدهد. اگر ما بخواهیم عیدی سفارسی سازی شده و مشخصی دریافت کنیم باید روی قسمت ADD CUSTOM AMOUNT بزنیم

4

بعد از ورود به این قسمت باید مقدار ساتوشی که میخواهیم طلب کنیم را وارد کنم

5

به عنوان مثال در اینجا ما 1000 ساتوشی وارد میکنیم که تقریبا 10 هزار تومان میشود

6

حالا یک صورتحساب یا invoice  1000 ساتوشی برای ما ساخته شده است که میتوانیم آن را برای دوستان،خانواده و غیره بفرستیم و عیدی 10 هزار تومانی به شکل بیت کوین دریافت کنیم

7

نمونه یک invoice 1000 ساتوشی:

لینک

میخواهیم عیدی بدهیم

اگر بخواهیم عیدی بیت کوین به دیگران بدهیم مانند عیدی گرفتن ساده است در صورتی که بخواهیم به تقاضای عیدی یا همان invoice که از دیگران دریافت کرده ایم پاسخ دهیم برای اینکار باید از کیف پول هایی که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی میکنند استفاده کنیم.

مانند عیدی گرفتن دوباره از ولت او ساتوشی استفاده میکنیم در ابتدای ورود به اپلیکشین ولت او ساتوشی روی گزینه SEND میزنیم

البته باید از قبل موجودی بیت کوین در این کیف پول داشته باشیم

8

حالا باید invoice دریافتی را وارد کنیم برای اینکار هم میتوانیم کد QR را اسکن کنیم و هم میتوان آن را الصاق کنیم

9

در صورتی که بخواهیم invoice را به صورت دستی وارد کنیم باید آن را کپی کنیم و سپس در جایی که در تصویر زیر مشخص شده است الصاق کنیم.

10