۰ نفر

در راستای قانون‌ گذاری حوزه ارزهای دیجیتال؛

ممنوعیت پرداخت‌های رمزارزی در تایلند

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 622784
ممنوعیت پرداخت‌های رمزارزی در تایلند

به منظور جلوگیری از آسیب دیدن سیستم مالی و اقتصادی، قرار است که استفاده از ارزهای دیجیتال در تایلند به عنوان وسیله پرداخت، ممنوع شود.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، قرار است که تایلند هر گونه پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. مقامات معتقدند که استفاده گسترده از آن به سیستم مالی و اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

قوانین جدیدی که از استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت جلوگیری می‌کند، از اول آوریل اعمال می‌شود. به کسب و کارها تا پایان ماه فرصت داده می‌شود تا خود را با این قانون تطبیق دهند.

البته لازم به ذکر است که این تغییر قانون، بر افرادی که به معاملات یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه دارند، تاثیر نخواهد گذاشت.

شرکت‌ها، از جمله صرافی‌های ارزهای دیجیتال، از ارائه روش‌های پرداخت مشابه منع شده‌اند. آنها همچنین از شرکت در فعالیت‌هایی که از استفاده از هر گونه دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند منع شده‌اند.

کسب ‌و کارهای خدمات دارایی دیجیتال باید ترویج یا ایجاد سیستمی برای ارتقای پرداخت با استفاده از کیف پول دیجیتال تحت مقررات جدید را متوقف کنند.

به مشتریان باید در مورد استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای تراکنش‌ها هشدار داده شود و اگر مشخص شود که آنها مقررات را زیر پا می‌گذارند، حساب‌های آنها ممکن است بسته شود.

از آنجا که این روزها نسل جوان، به خصوص بعد از بیماری همه‌گیر کرونا و عدم اطمینان از آینده، از رمزارزها به عنوان کسب سود و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، این پلتفرم در میان آنها بسیار محبوب است.

اما به دلیل نوسانات بیش از حد، غیرقابل پیش بینی و پرریسک بودن این بازار، به بانک‌ها توصیه شده که از هرگونه مشارکت در معاملات دارایی‌های دیجیتال خودداری کنند.

محدودیت‌های استفاده از ارزهای دیجیتال برای عملیات شرکتی با قوانین مالزی، کره جنوبی، بریتانیا و اروپا مطابقت دارد.