۰ نفر

خالق مرموز بیت‌ کوین چندمین میلیاردر برتر جهان می شود؟

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹
کد خبر: 622507
خالق مرموز بیت‌ کوین چندمین میلیاردر برتر جهان می شود؟

دارایی خالص ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۲۲ به طور بالقوه ۴۲ میلیارد دلار است. این تخمین بر اساس کیف‌ پول‌ های اولیه بیت‌ کوین است که گمان می‌ رود متعلق به او باشد و هنوز ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۴۳۰۰۰ دلار در هر بیت‌ کوین را در خود جای داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بنابر گفته ناکاموتو کار روی نوشتن کد بیت کوین در سال ۲۰۰۷ آغاز شد. در ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ او یا یکی از همکارانش نام دامنه bitcoin.org را ثبت کرد و یک وب سایت در آن آدرس ایجاد کرد. در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، او مقاله ای را در مورد لیست پستی رمزنگاری در metzdowd.com منتشر کرد که در آن ارز دیجیتال را با عنوان "بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا" توصیف می کرد.

ساتوشی ناکاموتو نامی بود که توسط توسعه دهنده یا تیم توسعه دهندگان ارز دیجیتال بیت کوین استفاده می شد. کاغذ سفید بیت کوین با این نام نوشته شده است. همچنین این نام کاربری بود که پیاده سازی مرجع اصلی بیت کوین را ایجاد و اجرا کرد. ناکاموتو اولین پایگاه داده بلاک چین را ابداع کرد.

ساتوشی ناکاموتو راهی برای استفاده از شبکه همتا به همتا با استفاده از فناوری بلاک چین پیدا کرد. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند، با بیت‌کوین‌های جدید پاداش می‌گیرند و با گذشت زمان از نصف شدن در دوره‌های زمانی مشخص، مقدار پاداش کاهش می‌یابد.

ارزش دارایی‌های ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۲۲ اعلام شد/ پول‌هایی که هرگز خرج نشده‌اند

کاربر معروف به ناکاموتو تا دسامبر ۲۰۱۰ در توسعه و استخراج بیت کوین فعال بود و پس از آن حسابش فعالیت خود را متوقف کرد. هیچ کس هویت واقعی ساتوشی ناکاموتوی اصلی را نمی داند، مردم هم ادعا کرده اند که او هستند و هم در صورت داشتن نام مشابه، بودن او را انکار کرده اند.

کیف‌پول‌های بیت‌کوینی که گمان می‌رود متعلق به ناکاموتو هستند، از آخرین استخراج در ژانویه ۲۰۰۹، هرگز خرج نشده‌اند. اگر واقعاً کیف‌پول‌های بیت‌کوین اصلی ساتوشی ناکاموتو باشند، او در سال ۲۰۲۲ با استفاده از آن به‌عنوان دارایی خالص فعلی، سی و دومین فرد ثروتمند جهان در نظر گرفته می‌شود.

برخی از مردم معتقدند دلیل اینکه ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین در تمام این سال ها هرگز جابه جا نشده است، این است که آنها در خرابی هارد دیسک گم شده اند.