۰ نفر

کاربردهای دنیای واقعیت مجازی؛

متاورس و انقلاب در بهداشت و درمان

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 622151
 متاورس و انقلاب در بهداشت و درمان

با محبوبیت رمزارزها، بلاک چین، پروژه های توکن غیرقابل تعویض، متاورس و سایر جوامع آنلاین، جهان بیشتر به هم متصل می شود. با این حال، ما همچنین شاهد افزایش شدید میزان افسردگی و احساس انزوا و تنهایی هستیم. این مشکل مسلماً علت و معلولی نیست، اما با توجه به اینکه نسل‌های جوان بیشتر درگیر فضاهای مجازی می‌شوند، قابل تامل تر میشود.

 

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ همه‌گیری جهانی COVID-19 بحران بهداشت روان را تشدید کرده است. بنیاد سلامت روان آمریکا گزارش داد که 47.1 میلیون نفر در ایالات متحده با وضعیت نامساعد سلامت روان زندگی می کنند.یعنی از هر پنج آمریکایی یک نفر.

3

هر چند این ارقام ناراحت کننده باشند، پیشرفت هایی با درمان ها و درمان های مدرن در داخل و خارج از دنیای مجازی در حال انجام است.

 آیا برای ملاقات با پزشک یا درمانگر دارای مجوز بلاکچین خود آماده اید؟

 در مورد تحویل نسخه دارویی درب منزلتان چطور؟

 بسیاری از جوانان در واقع در یک محیط مجازی که توسط همسالان احاطه شده اند و توسط آواتار انتخابی خود نشان داده می شوند، احساس راحتی بیشتری می کنند.

پس چگونه این رویا به واقعیت تبدیل می شود؟ همه چیز با نوآوری و طبیعت شروع می شود. محققان و پزشکان در حال کاوش در دنیای دارویی قارچ ها و قدرت آنها در بهبود و بازسازی بوده اند. قارچ‌ها برای میلیاردها سال هسته اصلی سلامت این سیاره بوده‌اند، و ما تازه در حال درک اثرات روان‌گردانی هستیم که برخی قارچ‌ها بر روان انسان دارند.

قارچ‌های دارویی

ریچارد نیکسون در سال 1970، زمانی که روانشناس و نویسنده مشهور تیموتی لیری را خطرناک ترین مرد آمریکا تلقی کرد، تمام تحقیقات در مورد داروهای روانگردان را متوقف کرد. او جنگ را با قارچ‌های دارویی را آغاز کرد و جامعه را متقاعد کرد که این قارچ‌های دارویی روان‌گردان کار شیطان هستند. تحقیقات علمی در مورد فواید داروهای روانگردان بیست سال قبل از شروع مجدد و از سرگیری مطالعات محققان انجام شد. اکنون، روانگردان ها دوباره خبرساز شده اند و اثربخشی درمان آنها احتمالاً بهترین نتایج شناخته شده برای علم را نشان می دهد.

از طریق درمان‌های روانگردان، مانند درمان‌هایی که به‌طور حرفه‌ای در تحقیقات انجام شده توسط انجمن چند رشته‌ای برای مطالعات روانگردان (MAPS)، مرکز دانشگاه برکلی برای علم داروهای روان‌گردان، مرکز پزشکی روانگردان در بخش روان‌پزشکی دانشگاه لانگون نیویورک، مرکز تحقیقات روانگردان در امپریال کالج لندن، مرکز تحقیقات روانی و آگاهی جانز هاپکینز و سایر موسسات، بیماران در حال یادگیری نحوه پردازش تروما به جای سرکوب آن هستند. با حداقل دوز داروی روانگردان، نرخ بهبودی رو به افزایش است و بیماران به خودی خود بهتر می شوند.

جایی که شفا اتفاق می افتد

زیبایی درمان روانگردان این است که یک نسخه روزانه نیست. با مطالعه سیلوسایبین، آلکالوئید توهم زا که در به اصطلاح «قارچ جادویی» یافت می شود، با توجه به درمان افسردگی، PTSD و اضطراب، محققان تنها در چند جلسه علل اصلی مشکل بیمار را شناسایی می کنند. از سوی دیگر داروهای روانپزشکی که علائم را کاهش می دهند، باید به صورت روزانه استفاده شوند و می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند و ارزان هم  نیستند.

ریک دابلین، بنیان‌گذار MAPS، گفت: « روانگردان ها با کاهش فعالیت در خودآگاه که به عنوان شبکه حالت پیش فرض مغز شناخته می‌شود، کار می‌کنند  که معادل خود ماست. خودآگاه ما اطلاعات دریافتی را با توجه به نیازها و اولویت های شخصی ما فیلتر می کند. در طی مصرف سیلوسایبین، خودآگاه ما از پیش فرض به پس زمینه تغییر می کند. این بخشی از یک تغییر بزرگتر آگاهی است. این تغییر مهم ترین تجربه است و بیماران احساس نوع دوستی بیشتری دارند.» اینجاست که شفا شروع می شود.

این واقعیت که تحقیقات روانگردان اکنون مورد استقبال قرار گرفته و انجام می شود، یک پیروزی بزرگ برای دنیای پزشکی است. در دو سال آینده، این احتمال وجود دارد که درمان با کمک MDMA برای درمان PTSD و درمان با کمک سیلوسیبین برای درمان افسردگی در ایالات متحده قانونی شود. دکتر اوون مویر، یکی از بنیانگذاران روانپزشکی بروکلین میندز، گفت: «در اولین کارآزمایی فاز سه MDMA، روان درمانی با کمک MDMA برای PTSD مؤثرتر از هر دارویی برای هر بیماری روانپزشکی بود. این به معنای واقعی کلمه مؤثرترین دارویی است که ما برای هر چیزی داریم.» تغییر در راه است و اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز است.

متاورس و پزشکی

2

هیجان و نواوری های زیادی در اطراف متاورس در حال شکل گیری است در همین رابطه دکتر مویر در حال توسعه برنامه هایی برای آموزش روانی و گروه درمانی در دنیای مجازی با تمرکز بر ملاقات با بیماران در جایی که هستند و حمایت از آنها به ایمن ترین شکل ممکن است. تیم دکتر مویر می‌خواهد موانع فرهنگی و تابو‌هایی که اغلب در روابط پزشک و بیمار وجود دارد را بشکند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از آواتار برای نشان دادن بیماران و پزشکان است. زمانی که دکتر در متاورس باشد،توسط یک آواتار پاندا نشان داده میشود، تصورات در مورد اینکه این شخص کیست، از کجا آمده و به چه چیزی نیاز دارد عوض میشود.

 این برای اولین بار است که این اتفاق رخ میدهد به جرأت می توانم بگویم  برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده که بیماران از مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد، شفاف و مقرون به صرفه برخوردار می شوند. همانطور که دکتر مویر توضیح داد:

متاورس با استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد اعتماد در بین بیماران، چشم انداز مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

او ادامه داد: «وقتی چیزی مانند پرداخت در بلاک چین اتفاق می‌افتد، ثبت می‌شود و آن رکورد قابل تغییر نیست. [...] و مطابق با Web3، کد برای پرداخت های شفاف برای همه در دسترس خواهد بود و بیمار می تواند در صورت تمایل به افشای اطلاعات شخصی خود هزینه های درمان خود را پرداخت کند.

توانمندسازی جوامع مجازی با متخصصان پزشکی

4

پروژه های مختلف NFT وجود دارند که در دنیای سلامت روان فعال هستند. انجمن Discord برای پروژه AstroMojis NFT به کاربران این امکان را می دهد که یک بلیط حمایت از سلامت روان دریافت کنند. Psilo، یک پروژه NFT آواتار سه بعدی، بخشی از درآمد را به سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا می‌کند که در حال مطالعه روان‌گردان‌ها برای درمان‌های سلامت روان هستند. سایر پروژه‌های NFT، از جمله Psychedelics Anonymous، پشتیبانی جامعه را برای کاوش در Metaverse ارائه می‌کنند.

حرف آخر:

برای سنت گرایان، همه اینها ممکن است احمقانه به نظر برسد. اما پس از چندین دهه درمان ناموفق، و رنج مداوم - از نظر جسمی، عاطفی و مالی -حالا زمان نوآوری فرا رسیده است. در ایالات متحده افسردگی دلیل اصلی خودکشی یک نفر در هر 12 دقیقه است،بیش از 41000 نفر در سال.

 به نسل‌های آینده فکر کنید که از ذهن‌های سالم بهره‌مند می‌شوند،آرامشی که پس از از بین رفتن اضطراب به دست می‌آید، و مرزهایی که افراد می‌توانند در صورت انجام این کار از آنها عبور کنند.

دنیایی که افراد از محدودیت های خود نمی ترسند.

 

ما در حال حرکت به عصر جدیدی هستیم که در آن جامعه، فناوری و سلامت روان در دنیای مجازی با هم تلاقی می‌کنند و مزایای IRL را برای ما فراهم می‌کنند. دنیای ما قرار است مکان  بسیار بهتری شود.