۰ نفر

پیش بینی یکی از بنیان گذاران صرافی بیتمکس؛

طلای ۱۰ هزار دلاری، بیت کوین ۱ میلیون دلاری در راه است؟

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۰۸
کد خبر: 622011
طلای ۱۰ هزار دلاری، بیت کوین ۱ میلیون دلاری در راه است؟

با توجه به تاثیر جنگ اخیر و تحریم روسیه، یکی از بنیان‌گذاران صرافی بیت‌مکس بر این باور است که طلا به ۱۰ هزار دلار و بیت‌کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ فاجعه اقتصادی زیادی از زمان شروع درگیری روسیه و اوکراین رخ داده، زیرا شرایط مالی در سراسر جهان سخت‌تر شده و روسیه توسط کشورهای زیادی تحریم شده است. 

تحلیلگران و اقتصاددانان معتقدند که جنگ و تحریم‌ها می‌تواند اثرات منفی بر اقتصاد جهانی داشته باشد و در ۵ مارس، صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد "پیامدهای اقتصادی در حال حاضر بسیار جدی است." چند روز پس از هشدار صندوق بین المللی پول، قانون‌گذاران آمریکایی لایحه‌ای ارائه کردند که بر اساس آن ذخایر طلای روسیه را تحریم می‌کند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده در تاریخ ۱۳ مارس، وزیر دارایی فدراسیون روسیه، آنتون سیلوانوف، توضیح داد که نیمی از ذخایر طلا و خارجی این کشور مسدود شده است. وزیر دارایی روسیه اظهار کرد: " این حدود نیمی از این ذخایری است که ما داشتیم. ذخایر ما در مجموع حدود ۶۴۰ میلیارد دلار است. در حال حاضر ما نمی‌توانیم از حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از این ذخایر استفاده کنیم."

آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران صرافی بیت‌مکس، در یک پست وبلاگی که در تاریخ ۱۶ مارس منتشر شد، به تحریم‌های علیه روسیه و پایان یافتن سیستم پولی پترو دلار و پترو یورو اشاره می‌کند.

پست وبلاگی هیز بسیار طولانی بوده، اما در آن تاکید می‌کند که مورخان احتمالا از ۲۶ فوریه ۲۰۲۲ به عنوان پایان سیستم پولی تحت کنترل پترو دلار و پترو یورو یاد خواهند کرد.

علاوه بر این، هیز معتقد است که یک بحران مالی رخ خواهد داد و در تمام جنبه‌های سیستم مالی در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.

پست وبلاگی که توسط یکی از بنیان‌گذاران بیت‌مکس نوشته شده، توضیح می‌دهد که چگونه ایالات متحده و دلار به یک نیروی مسلط در دنیای مالی تبدیل شدند. زمانی آمریکا در مشاغل صنعتی و تولیدی مسلط بود، اما هیز این روزها می‌گوید: «آمریکا در مقیاس کلان به دنیا منابع مالی صادر می‌کند، نه کالا».

هیز همچنین در مورد ارزهای فیات و چگونگی ابداع روش‌هایی برای ارسال «وجه به صورت الکترونیکی از طریق شبکه‌های دیجیتال مجاز متمرکز» صحبت کرد. در حالی که شبکه پرداخت سوئیفت توسط تعدادی از کشورها اداره می شود، هیز اصرار دارد که سوئیفت "به طور موثر توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا کنترل می‌شود."

هیز توضیح می‌دهد که وقتی یک کشور حاکم «تصمیم می‌گیرد دسترسی هر شرکت‌کننده به شبکه را مسدود کند، آسیب پذیری‌هایی وجود دارد». او می‌گوید که این موضوع این سوال را مطرح می‌کند: «آیا باید دارایی‌های خود را روی این شبکه پولی دیجیتال مجاز و متمرکز «پس‌انداز» کنید؟ پست وبلاگ نشان می‌دهد که با توجه به اینکه یک دولت ملی «پس‌انداز» شما را مصادره نمی‌کند، سطحی از اعتماد وجود دارد.»

هیز معتقد است اگر طلا به بالای ۱۰ هزار دلار برسد، بیت‌کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید

در ادامه این پست وبلاگی، هیز می‌گوید که قیمت طلا بسیار بیشتر از قیمت فعلی آن خواهد بود. او معتقد است که رقابت و تقاضا، قیمت طلا را به سمت بالای کانال ۱۰ هزار دلاری سوق خواهد داد و از این رو، ما می‌توانیم شاهد قیمت‌های شگفت‌انگیز طلا باشیم که غیرقابل درک به نظر می رسد.

هیز خاطرنشان می‌کند که جهش طلا به بیش از ۱۰ هزار دلار در هر اونس، بازارهای دارایی جهان را از نظر روانی شوکه خواهد کرد. هیز معتقد است که بیشتر دارایی‌های سختی که مردم برای محافظت در برابر ریسک استفاده می‌کنند، از نظر ارزش افزایش می‌یابند و این شامل بیت‌کوین نیز می‌شود.

هیز توضیح می‌دهد: "پس از اینکه طلا مسیر خود را به سمت کانال ۱۰ هزار دلاری پیدا کند، قیمت بیت‌کوین نیز به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. بازار نزولی ارزهای فیات باعث بزرگ‌ترین انتقال ثروتی خواهد شد که جهان تا به حال دیده است."

وی بر این باور است که هم طلا و هم بیت‌کوین اشکالی از پول باپشتوانه هستند. تفاوت آنها این است که طلا آنالوگ و بیت‌کوین دیجیتالی است.