۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اصلاح قیمت بیت کوین تا کانال ۳۶ هزار دلاری ادامه دارد؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۳
کد خبر: 618001
اصلاح قیمت بیت کوین تا کانال ۳۶ هزار دلاری ادامه دارد؟

با نگرانی از وضعیت بازار سهام، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سطح حمایتی بعدی برای بیت‌کوین کانال ۳۶ هزار دلاری خواهد بود.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ از آنجا که در حال حاضر یک شوک رکود تورمی در راه است، سقوط چشمگیر بازارهای جهانی در سال جاری دور از انتظار نیست.

به دلیل تنش‌های ژئوپلتیک و ضعف در اقتصاد کلان، بیت‌کوین در تاریخ ۶ مارس روند نزولی در پیش گرفت.

در سال ۲۰۲۲ رکود بزرگتری در راه است؟

داده‌های کوین تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان داد که بیت‌کوین روز یکشنبه پس از اینکه نوسانات یک شبه مجددا بازگشت، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسیده است.

در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین در حال آزمایش سطح حمایتی ۳۸ هزار دلاری بوده و در طول سه روز گذشته، ضرر حدود ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

به رغم فضای معاملاتی خارج از ساعت کاری، از آنجا که فضای بازار سهام متزلزل بود، این روند برای بزرگترین ارز دیجیتال نیز به وضوح نزولی بود.

هولگر زشاپیتز، مفسر بازار امروز هشدار داد: " در این هفته، ارزش سهام جهانی ۲.۹ تریلیون دلار کاهش یافته زیرا جنگ می‌تواند شوک رکود تورمی بزرگی ایجاد کند."

اقتصاددانان پیش‌بینی‌های رشد خود را کاهش و پیش‌بینی‌های تورم را افزایش دادند. ارزش سهام جهانی در حال حاضر ۱۱۰ تریلیون دلار بوده که برابر با ۱۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است و برای وضعیت فعلی بالا به نظر می‌رسد.

برخی استدلال می‌کنند که اگر یک اصلاح بزرگتر TradFi شروع شود، بازار کریپتو متزلزل می‌تواند وضعیت بدتری داشته باشد. تاجر و تحلیلگر محبوب پنتوشی حتی پیش‌بینی کرد ممکن است فروپاشی جهانی اتفاق بیفتد که ۹۰ سال پیش باعث رکود بزرگی شد.

با این حال، برخی از کارشناسان معتبر موضع کاملا متفاوتی داشتند. بلومبرگ در آخرین گزارش چشم‌انداز بازار کریپتو در ۴ مارس، همچنان نسبت به بیت‌کوین و اتریوم دیدگاه صعودی داشت.

در این گزارش آمده است: «بیشتر دارایی‌ها در سال ۲۰۲۲، به دلیل بازگشت اجتناب‌ناپذیر بالاترین تورم در چهار دهه اخیر، در معرض نزول قرار می‌گیرند، اما امسال ممکن است نقطه عطفی دیگر برای بیت‌کوین باشد».

"اگر ارزش دارایی‌های ریسکی کاهش نیابد و برخی از فشار قیمت‌ها را کاهش ندهند، اقدامات تورمی به احتمال زیاد شناور باقی می‌مانند و گزینه‌های کمی برای بانک‌های مرکزی باقی می‌ماند اما نرخ‌ها را با شدت بیشتری افزایش می‌دهند."

ممکن است سطح حمایتی بعدی برای بیت‌کوین کانال ۳۶ هزار دلاری باشد

با توجه به ترس و نگرانی در کوتاه مدت و با تمرکز بر ادامه دامنه معاملات فعلی، چشم‌انداز بیت‌کوین نشانه‌های صعودی کمی داشت.

یان آلمن و یان هاپل، بنیان‌گذاران شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای گلسنود، اظهار کردند: "بیت‌کوین در سطح بحرانی قرار دارد."

"اگر قیمت بیت‌کوین نتواند به بالای کانال ۴۰ هزار دلار صعود کند، سطوح حمایتی کاهش می‌یابد. سطوح حمایتی بعدی ۳۴-۳۶ هزار دلار و سطوح مقاومتی ۴۳-۴۵ هزار دلار خواهد بود."

در نمودار ارائه شده، روند روزانه تغییر قیمت بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید

نمودار13