۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

پذیرش پرداخت های رمزارزی توسط شرکت ای بی

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبر: 616466
پذیرش پرداخت های رمزارزی توسط شرکت ای بی

شرکت بزرگ تجارت الکترونیک eBay از اضافه کردن گزینه پرداخت از طریق رمزارزها در پلتفرم خود خبر داد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ غول تجارت الکترونیک قصد دارد به بازاری برای نسل هزاره Millennials و Gen Z تبدیل شود و با توجه به علاقه فزاینده آنها به ارزهای دیجیتال، گزینه‌های پرداخت جدیدی را برای جذب در پایگاه مشتریان اضافه کند. 

جیمی ایانون، مدیرعامل شرکت ای بی در مصاحبه اخیر خود گفت: بازار بزرگ تجارت الکترونیک eBay می‌تواند به زودی پرداخت‌های رمزارزی را اضافه کند.

این بازار اینترنتی در میان یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی  قرار دارد که اکنون به دنبال تبدیل شدن به پلتفرم مورد استفاده برای نسل‌های Gen Z و Millennials است.

مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با The Street گفت که ای بی مدتی است به دنبال یکپارچه‌سازی گزینه‌های پرداخت کریپتو بوده و ممکن است در روز سرمایه‌گذاری پیش رو در تاریخ ۱۰ مارس اعلامیه رسمی در این خصوص ارائه شود.

وی در طول مصاحبه خود اذعان داشت که غول تجارت الکترونیک به دنبال روی آوردن به روش‌های پرداخت جدید بوده؛ زیرا آنها در حال حاضر ۸۵ میلیارد دلار حجم پرداخت را به طور مستقیم بر روی پلتفرم خود مدیریت می‌کنند.

ایانون با صحبت در مورد موضع eBay در مورد فناوری‌های نوظهور مانند بلاکچین و ارزهای دیجیتال، به محبوبیت روزافزون توکن‌های غیرقابل تعویض در پلتفرم خود اشاره کرد.

وی در ادامه گفت که این شرکت سال گذشته سیاست‌های خود را تغییر داد تا پلتفرم تجارت الکترونیک را به مکانی برای خرید و فروش هر چیزی، خواه کالای فیزیکی یا دیجیتالی باشد، تبدیل کند.

افزایش محبوبیت و تقاضا برای ارزهای دیجیتال باعث شده که چندین پلتفرم آنلاین گزینه‌های پرداخت رمزنگاری را اضافه کنند. eBay، با تمرکز بر جذب مشتریان Millennial و Gen Z، قصد دارد همین کار را انجام دهد. با این حال، این اولین تلاش این شرکت برای پرداخت‌های رمزارزی نخواهد بود - eBay برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ سعی کرد پرداخت‌های بیت‌کوین را اضافه کند.

شرکت eBay در سال گذشته در حال بررسی اضافه کردن پرداخت توسط بیت کوین و همچنین معاملات NFT بود. از آنجا که پذیرش رمزارز در میان جوامع روز به روز در حال رشد بوده، اکنون به نظر می‌رسد که طرح اضافه کردن پرداخت رمزارزی در میان جوامع پذیرش بیشتری دریافت کرده است.