۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اولین وام مسکن در جهان با رمز ارزها

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶
کد خبر: 616285
اولین وام مسکن در جهان با رمز ارزها

Milo، یک استارت آپ فناوری مالی مستقر در میامی، قصد دارد اولین وام مسکن رمزنگاری شده در جهان با مدت ۳۰ سال ارائه دهد. جوسیپ روپنا (Josip Rupena) ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در کنفرانس بیت‌کوین آمریکای شمالی که در جیمز ال نایت در مرکز شهر میامی برگزار شد، اعلام کرد: "ما احساس می‌کنیم که وام کریپتو این فرصت را دارد که زندگی بسیاری از افراد را تغییر دهد."

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در نیمه اول سال جاری، مشتریان Milo می‌توانند بیت‌کوین‌های خود را برای خرید دارایی ایالات متحده، مشروط به داشتن شرایط دریافت وام ۳۰ ساله رمز ارزها با نرخ بهره پایین ضمانت بگذارند. روپنا در کنفرانس مذکور به حضار گفت که این راه‌حل به مشتریان اجازه می‌دهد تا به مالکیت بیت‌کوین‌های خود ادامه دهند و در حوزه املاک و مستغلات تنوع ایجاد کنند، در حالی که افزایش بالقوه قیمت هر دو را حفظ می‌کند. وی همچنین افزود که مشتریان می‌توانند برای این کار به لیست انتظار در وب سایت شرکت Milo بپیوندند. همچنین وی اشاره به این کرد که «اکثر بانک‌ها واقعاً نمی‌دانند که با رمزارز‌های شما چه کار کنند». از این رو این طرح را ما راه‌اندازی کرده‌ایم.

روپنا در ادامه به مخاطبان و طرفداران صنعت رمز ارزها گفت، بهترین خبر این است که مشتریان می‌توانند ۱۰۰ درصد خرید خود را بدون پیش‌پرداخت، تامین کنند و این روند سریع‌تر از وام مسکن معمولی خواهد بود. او گفت: "ما می‌توانیم این کار را در کمتر از ۳۰ روز انجام دهیم و این کار را انجام می‌د‌هیم." او گفت که مشتریان همچنین می‌توانند در طول زمان نرخ ها را تعدیل کنند، کاری که انجام آن با وام مسکن ۳۰ ساله معمولی دشوارتر است.

وی همچنین بیان کرد: «جهان به سرعت در حال تغییر است و مصرف‌کنندگان چگونه ۲ تریلیون دلار خود را در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند. "مشتریان از ما فعالان این حوزه انتظار دارند که راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای اعطای اعتبار به میلیون‌ها مشتری بزرگ ارائه دهیم."

Milo که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، راه‌های دسترسی مصرف‌کنندگان جهانی رمز ارزها به راه‌حل‌های مالی را دوباره تجسم می‌کند و میلیون‌ها دلار وام مسکن ایالات متحده را امکان‌پذیر می‌کند. مدیر عامل این شرکت در حین کار با مؤسسات و مشتریان بین المللی به عنوان مشاور مالی در مورگان استنلی، نیاز بازار و صنعت رمز ارزها را شناسایی کرد. او دریافت که حتی مشتریان بین‌المللی با ارزش خالص می‌توانند به دلیل فرآیندهای متمرکز داخلی بانک‌های سنتی در تأمین وام مسکن ایالات متحده با مشکل مواجه شوند.  Milo سال گذشته ۶ میلیون دلار در مرحله‌ای که شامل سرمایه‌گذاران QED، Metaprop و ۱۰X Capital بود، جمع آوری کرد.

روپنا گفت که روش‌های سنتی برای دسترسی مصرف‌کنندگان این صنعت به وام‌های مسکن، آنها را با بدهی‌های مالیاتی ناخواسته از فروش در قبال پیش‌پرداخت یا بدتر از آن، هزینه فرصت ناشی از افزایش ارزش رمز ارزهایشان، مواجه کرده است.  وی همچنین گفت: «تعداد بی‌شماری از مردم وجود دارند که املاک را با درآمد بیت‌کوین می‌خرند تا ببینند ارزش آن افزایش می‌یابد و میلیون‌ها ارزش دارد». بنابراین Milo سال گذشته با همین ایده، شروع به توسعه محصول وام مسکن صنعت کریپتو خود کرد.

روپنا همچنین اعلام کرد که راه‌حل دیگر وام مسکن این شرکت برای اتباع خارجی، میلیون‌ها دلار وام دریافت کرده و متقاضیانی از بیش از ۶۳ کشور را به خود دیده است. ما اعتبار را افزایش داده‌ایم تا آنها واقعاً بتوانند املاک و مستغلات را در ایالات متحده بخرند و امروز همین فرصت را برای جامعه ارزهای دیجیتال می‌بینیم».

Milo در واقع یک وام دهنده مستقیم است که قبلاً دارای مجوز، حسابرسی و بیمه شده است. به گفته فرانسیس سوارز، شهردار میامی که روپنا را در کنفرانس معرفی کرد؛ "تصمیم شرکت مذکور برای گسترش انعطاف‌پذیری مالی خود با وام‌های کریپتو، دستاوردی اساسی برای پیشبرد تسلط ایالات متحده در حوزه ارزهای دیجیتال است. میامی برای تبدیل شدن به پایتخت سرمایه، به شرکت‌هایی مانند Milo نیاز دارد که مایل به نوآوری و ایده‌پردازی باشند. فرانسیس سوارز، شهردار میامی، که روپنا را در کنفرانس معرفی کرد، گفت".

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.