۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۱۷ میلیون دلار کمک رمزارزی به اوکراین

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 616086
۱۷ میلیون دلار کمک رمزارزی به اوکراین

اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه به این کشور، بیش از ۱۷ میلیون دلار کمک مالی به شکل رمزارز که به طور مستقیم به کیف پول های رمزارز که توسط دولت اوکراین برای دریافت کمک معرفی شده بود واریز شده است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛جامعه کریپتو به درخواست دولت اوکراین به شکل رمزارز پاسخ می‌دهد

دولت اوکراین از صبح شنبه شروع به درخواست کمک‌های رمزارزی کرد. حساب رسمی توییتر اوکراین در توییتی نوشت: «در کنار مردم اوکراین بایستید. اکنون در حال پذیرش کمک‌ها به شکل رمزارز هستیم. شما میتوانید برای دولت اوکراین

بیت کوین، اتریوم و تتر ارسال کنید ” این توییت همچنین شامل یک آدرس BTC و یک آدرس برای کمک های مالی ETH و یک آدرس USDT است.

کمک به اوکراین

به دنبال درخواست دولت اوکراین برای کمک های مالی رمزارز، شرکت تجزیه و تحلیل داده های بلاک چین Elliptic گفت:

دولت اوکراین و سازمان‌های غیردولتی که از ارتش حمایت می‌کنند، ۱۷.۲ میلیون دلار از طریق هزاران کمک مالی به شکل از آغاز تهاجم روسیه جمع‌آوری کرده‌اند.

حساب‌های توییتر متعلق به دولت اوکراین درخواست‌هایی را برای کمک‌ها به شکل رمزارز ارسال کرده‌اند. آدرس های ذکر شده در توییت ها قبلاً 10.6 میلیون دلار در 13670 تراکنش دریافت کرده اند. این شامل یک کمک مالی به ارزش 1.86 میلیون دلار است که به نظر می رسد از فروش NFT ها [توکن های غیرقابل تعویض] که در ابتدا برای جمع آوری سرمایه برای جولیان آسانژ یکی از بنیان‌گذاران وبگاه ویکی‌لیکس در نظر گرفته شده بود، سرچشمه گرفته است.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین ادامه داد:اکثر کمک‌های دریافتی تا به امروز بیشتر به شکل بیت‌کوین و اتر بوده است، اگرچه استیبل کوین‌های دلار آمریکا سهم قابل توجهی دارند.

کمک به اوکراین

Elliptic همچنین خاطرنشان کرد که حامیان کریپتو فقط رمزارز ها را به دولت اوکراین اهدا نمی کنند. مردم همچنین NFT ها را هم به حساب اتریوم دولت اوکراین ارسال می کنند. یکی از این NFT ها تقریباً 300 دلار ارزش دارد.

الکساندر شربا، سفیر اوکراین در اتریش بین سال‌های 2014 تا 2021، در مورد درخواست کمک‌های رمزارز توسط دولت اوکراین اظهار نظر کرد. او در توییتی بیان کرد:

برای کسانی که می خواهند با بیت کوین کمک کنند. بیت کوین رسما در اوکراین قانونی است.

علاوه بر کمک‌های مالی به دولت اوکراین، یک سازمان غیردولتی (NGO) مقدار قابل توجهی از کمک‌های رمزارز دریافت کرده است که بیش از 5 میلیون دلار بیت کوین بوده است. در زمان نگارش این مقاله، این سازمان 170.05722596 بیت کوین به ارزش حدود 6.6 میلیون دلار با قیمت فعلی بیت کوین دریافت کرده است.