۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برگزاری دوره های NFT در دانشگاه آنکارا

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 615493
برگزاری دوره های NFT در دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا به اولین موسسه آموزش عالی در ترکیه تبدیل شده که دوره‌ای را در مورد توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) برگزار می‌کند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این سخنرانی که به تازگی راه‌اندازی شده با حضور مقامات بلندپایه دولتی برگزار شده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ دانشگاه آنکارا یک دوره آموزشی در مورد NFTها را به برنامه درسی خود اضافه کرده و اولین دانشگاه ترکیه است که موضوع مرتبط با رمزنگاری را آموزش می‌دهد. بر اساس گزارش روزنامه حریت، مقامات ارشد نهاد ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ در اولین کلاس توکن‌های غیر قابل تعویض حضور داشتند.

نکدت اونوار، رییس دانشگاه، در سخنرانی افتتاحیه این رویداد گفت: "ما از تدریس در مورد NFT خوشحالیم و همچنین دانشجویان اشتیاق قابل توجهی نشان می‌دهند" دوره مقدماتی NFT توسط بوگرا آیان تدریس می‌شود.

اوزگول اوزکان یاووز، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری و علی طاها کوچ، رییس دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه از جمله مهمانان این سخنرانی بودند. یاووز در مراسم همراهی اظهار داشت: "ما بر این باوریم که NFT باعث ایجاد خلاقیت هنری، مهارت‌ها و استعدادها در بین جوانان می‌شود. گامی که دانشگاه آنکارا از طریق گسترش آگاهی در مورد NFT برداشته بسیار مهم است."

معاون وزیر افزود که بی صبرانه منتظر دیدن نتایج در پایان ترم تحصیلی است. یاووز همچنین اظهار کرد که تمام آثار NFT تولید شده توسط دانشجویان شرکت‌کننده می‌تواند در نمایشگاه آینده ارائه شود.

علی طاها کوچ اعلام کرد که دفتر او روی بسیاری از پروژه‌های دیجیتال دیگر کار می‌کند. وی تاکید کرد: " فکر نکنید که NFT فقط یک موضوع فناوری است. همچنین یک بعد قانونی NFT وجود دارد که باعث می‌شود در نظر بگیریم چگونه بر سبک کسب و کار ما تأثیر می‌گذارد."

کوچ گفت که دپارتمان او اکنون در تلاش است تا یک اصطلاح ترکی برای NFT ها ایجاد کند و از شرکت‌کنندگان در دوره خواست تا با پیشنهادات خود از این تلاش‌ها حمایت کنند. وی پس از اعلام تصمیم خود برای راه‌اندازی یک نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: همه باید به این جریان بپیوندند و یک نام جایگزین به NFT اضافه کنند.

NFTها ابزاری محبوب برای اثبات مالکیت سوابق و دارایی‌های دیجیتال، از جمله هنر، موسیقی و ویدیو با استفاده از دفتر کل توزیع شده هستند. بازار جهانی توکن‌های غیرقابل تعویض بین ۲۰ تا ۳۵ میلیارد دلار در سال تخمین زده شده و بسیاری انتظار دارند که به رشد خود ادامه دهد.

ابتکار دانشگاه آنکارا پس از آن صورت گرفت که در اواخر ژانویه، گزارش‌های رسانه‌ای فاش کرد رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه به حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور دستور داده تا تحولاتی مانند ارز دیجیتال و متاورس را مطالعه کند. این اقدام به دنبال اعلام او در ماه دسامبر مبنی بر آمادگی ترکیه برای تصویب قانون کریپتو صورت گرفت.