۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

NFT صنعت موسیقی را متحول می کند

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳
کد خبر: 614566
NFT  صنعت موسیقی را متحول می کند

توکن‌های غیرقابل تعویض موسیقی یک فرصت نوظهور در فضای رمزارز و NFT هستند، اما اولین سؤالاتی که به ذهن می‌رسد این است: آنها چه کاربردی دارند؟

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ NFT موسیقی را نمی‌توان با یک تعریف مشخص کرد. با این حال، در ابتدایی‌ترین سطح، آن‌ها مجموعه‌ای دیجیتالی معتبر هستند، که می‌توان گفت سند یک آهنگ است.

یکی از اولین مجموعه ها "Audioglyphs" بود که انقلابی در نحوه مصرف موسیقی توسط کاربران ایجاد کرد و یک جریان موسیقی همراه با NFT را ترکیب کرد.

 سازندگان و سرمایه گذاران شروع به کشف نوآوری های موسیقی NFT کردند، زیرا به این وسیله می‌توان موانع دسترسی هنرمندان و مصرف کنندگان را کاهش دادند.

دی جی الکترونیک و کلکسیونر NFT 3LAU با فروش آلبوم رکوردشکن خود یعنی Ultraviolet به قیمت 11.7 میلیون دلار تاریخ ساز شد. او همچنین پلتفرم به اشتراک گذاری حق امتیاز رویال را ایجاد کرد که تاکنون حداقل 71 میلیون دلار جمع آوری کرده است. اخیرا، جان لجند راه اندازی پلتفرم NFT موسیقی خود را اعلام و به این نکته اشاره کرد که هنرمندان بیشتری به این فناوری علاقه مند هستند.

در حالی که قیمت و محبوبیت NFT های موسیقی کاملاً مانند NFT هنرهای بصری افزایش نیافته، برخی از پلتفرم ها برای ارائه تجربه کاربری جهانی تر و در عین حال ارائه روش هایی برای کسب درآمد به سازندگان پدید آمده اند.

در تلاش برای به دست آوردن دیدگاه بیشتر در مورد این موضوع، کوین تلگراف با مایک دارلینگتون، مدیر عامل مانسترکت، در مورد آینده NFT های موسیقی، تأثیر آنها و موارد استفاده از مجموعه توکن غیرقابل تعویض مانسترکت به فروش رفته «Relics» صحبت کرد.

کوین تلگراف : NFT های موسیقی را چگونه تعریف می کنید؟

مایک دارلینگتون: NFT های موسیقی متعلق به کلکسیون های موسیقی به عنوان عنصر اصلی قطعه موسیقی است که به صورت توکن درآمده و به نوازنده و خواننده اجازه می دهد تا نقش مهمی مانند هنرمندهای بصری داشته باشند.

کوین تلگراف: آیا می‌توانید ما را از طریق Relics و تأثیر بالقوه آن در متاورس راهنمایی کنید؟

مایک دارلینگتون: Relics اولین پلتفرم کلکسیونی دیجیتال مانسترکت است، اولین در نوع خود که در یک شرکت ضبط فعالیت می کند. هر مجموعه موسیقی که Relic نیز نامیده می شود، توانایی ادغام موسیقی را به طور یکپارچه و قابل تایید در متاورس دارد. هنگامی که صاحب یک Relic هستید، این پتانسیل را دارد که در حین سفر بین دنیاها، بازی‌ها و اکوسیستم‌های بازی برای کسب درآمد، تبدیل به آهنگ تم شما شود و جامعه کاملاً جدیدی از طرفداران موسیقی را به وب3 بیاورد.

کوین تلگراف: NFT های موسیقی از چه راه هایی می توانند صنعت موسیقی را شکل و تغییر دهند؟

مایک دارلینگتون: یکی از مزایای فوری که دیده‌ایم، افزایش فرصت برای هنرمندان برای ارتباط مستقیم با طرفداران خود است. خواه از طریق جوایز، دسترسی انحصاری، مالکیت و غیره باشد، NFTهای موسیقی در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ایجاد جامعه و تعامل هستند.

آنها همچنین شکل جدیدی از حق امتیاز دائمی را که می تواند با هنرمندان تجسمی به اشتراک گذاشته شود، امکان پذیر می کند. دیگر نیازی به دستیابی به صدها هزار طرفدار برای دستیابی به پایداری شغلی نیست - تنها با گروه کوچکی از مجموعه‌داران پرشور، هنرمندان در هر اندازه می‌توانند از کار خود درآمد منصفانه‌ای داشته باشند.

کوین تلگراف: سرمایه گذاران یا مجموعه داران از چه راه‌هایی می توانند از NFTهای موسیقی سود ببرند؟

مایک دارلینگتون: هر چیزی از دسترسی به تجربیات همه جانبه، تا محتوای قابل بازگشایی مستقیماً از هنرمند، تا ارتباطات انحصاری. به طور خاص، با Relics، همانطور که اجرای آهنگ در زمان واقعی افزایش می‌یابد، نادر بودن آن نیز افزایش می‌یابد - هم برای طرفداران و هم برای هنرمند مفید است. این پلتفرم همچنین به کلکسیونرها امکان دسترسی موسیقی در اکوسیستم های متاورس و play-to-earn را می دهد، که به عنوان یک برچسب، کاری است که ما می توانیم به راحتی در منظره ای دشوار بدون حقوق و مجوز مناسب انجام دهیم.

NFTهای موسیقی همچنان به ظهور و تکامل خود ادامه می دهند زیرا زیرساخت های زیربنایی متناسب با موارد استفاده بیشتر، مانند ادغام های درون بازی یا ارائه مزایای اشتراک حق امتیاز، توسعه می یابد.

 درست همانطور که NFT ها نحوه تعامل و مصرف هنرهای بصری کاربران را تغییر دادند، NFTهای موسیقی در حال حاضر برای ایجاد انقلابی در نحوه ایجاد، گوش دادن و استفاده کاربران از آن ها به میدان آمده اند.