۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

گسترش صنعت گردشگری السالوادور پس از قانونی شدن بیت کوین

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 614434
گسترش صنعت گردشگری السالوادور پس از قانونی شدن بیت کوین

به گفته وزارت گردشگری السالوادور، پس از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی، گردشگری السالوادور بیش از ۳۰ درصد رشد کرده است. دولت السالوادور توضیح داد: «رمزارز ها فرصت‌ انجام تجارت با شرکای بیشتری را در هر نقطه از جهان چندین برابر می‌کند»

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ دولت السالوادور برخی از مزایای اقتصادی ناشی از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی را تشریح کرده است. قانون بیت کوین این کشور در سپتامبر سال گذشته اجرایی شد و بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به یک ارز ملی تبدیل کرد.

در اطلاعیه‌ای که دوشنبه در وب‌سایت دولتی منتشر شد، توضیح می‌دهد که در ماه‌های اول استفاده قانونی بیت‌کوین در السالوادور، «می‌توان مزایای نوآوری و آزادی مالی افزوده را شناسایی کرد.» این اطلاعیه اضافه می‌کند که گردشگری یکی از اولین بخش‌هایی بود که می‌توان بررسی کرد که بیت‌کوین چگونه به اقتصاد کشور کمک کرده است.

مورنا والدز، رییس وزارت گردشگری (MITUR)، اظهار داشت: «اجرای بیت کوین به نفع این بخش بود. گردشگران و سرمایه‌گذاران بیشتری آمده‌اند تا ببینند رمزارزها چگونه کار می‌کند.» او توضیح داد:

ما یک نظرسنجی برای بررسی فعالیت قبل و بعد از بیت کوین انجام دادیم. بخش گردشگری در ماه های نوامبر و دسامبر بیش از 30 درصد افزایش یافت.

وزیر گردشگری ادامه داد: با پیش‌بینی یک میلیون و 100 هزار بازدیدکننده و پذیرش یک میلیون و 400 هزار بازدیدکننده، انتظارات برای احیای این بخش فراتر رفته است. وزیر والدز خاطرنشان کرد که 60 درصد از بازدیدکنندگان السالوادور از ایالات متحده آمده اند.

این اطلاعیه در وب‌سایت دولتی اضافه می‌کند که همراه با سایر ابتکارات انجام شده توسط دولت اسالوادور، «ارز رمزنگاری فرصت‌های تجارت با شرکای بیشتری را در هر نقطه از جهان چندین برابر می‌کند».

به گفته نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور، پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی باعث افزایش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور شده است. او توضیح داد که السالوادور پس از تصویب قانون بیت کوین، برای اولین بار در تاریخ به رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی دست یافت. بوکله شنبه توییت کرد:

تولید ناخالص داخلی السالوادور در سال 2021 10.3 درصد رشد کرد ... السالوادور تا قبل از سال 2021 هرگز رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی نداشت.

علاوه بر این، رییس جمهور السالوادور خاطرنشان کرد که "صادرات السالوادور (محرک اصلی رشد اقتصادی) در ژانویه امسال در مقایسه با ژانویه 2021، 13 درصد رشد کرد.